Dec 19, 2009

B.R.A.S.S.O


B.R.A.S.S.O atau dalam bahasa saintifiknya, Metal Polish....Ia digunakan untuk mengilatkan metal..huhuhu..explanation yang tah pape~ 1st time aku dengar pasal 'menatang' ni..Sume gara2 nak prepare hantaran untuk kazen aku bertunang ptg tadi...

Brasso ni aku guna untuk kilatkan metal2 yang ada dalam tepak sireh...uols tahu x tepak sireh tu apa??hahahahaha...kalau orang perak, diorang gunakan tepak sireh ni untuk wat hantaran time meminang...Kazen aku ni laki, so weols kire pi rombongan minang la ni..huhuhu~


:: Ni la dia tepak sireh..aku pn tak tau la btol ke idak ejaannya..hohohoho~ tepak sireh ni dari keturunan mak and makcik2 aku lagi..turun temurun digunakan..Untuk batch aku, kazen aku yang 1st rasmikan tepak sireh ni..caya la yayie! \(^_^)/ ::


:: Ni la ghope isi2 yang ada dalam tepak sireh ni..aku pn sebenarnya tak brape nak paham fungsi setiap bekas ni...hahahaha.. ::


:: Before di'brasso' ::


:: Ini lah cara2 mem'brasso' metal2 tadi..Tuang sikit kat atas kain, then sapu je kat bekas2 kecik tadi menggunakan hujung jari je untuk buang karat2 pada metal2 tu..nak kasi kilat la kiranya..baru nampak cunnnn!! ::


:: Ni lah ghopa setelah di'brasso'...ada beza tak??kilat tak??haha..memang itam jari2 aku kerjakan mende ni..abes lekat suma karat2 besi ni kat tangan aku..Kain yang aku guna untuk lap pon da jadi itam, macam orang keje workshop lak..hohohoho~ ::



Setelah siap suma hantaran, maka pas zuhur tadi weols sekeluarga konvoi ramai2 pi Rawang untuk meminang..ayah aku diberi amanat untuk jadi wakil jurucakap..haha..sume orang nervous je..maklong lerrrrr anak 1st yang nak kawen..huhuhu~


:: Pembawa2 hantaran..lalalalala~ ::



:: Majlis yang meriah..barisan uncle2 pihak laki and perempuan..huhuhu~ Siap ada PA sistem lg kaooo nak kasi sume dengar apa yang dibincangkan..superb aa majlis ni..huhuhu~ ::



:: Sesi menyarung cincin merisik and bertunang oleh bakal mak mertua..weeeee~ ::



:: Oh aku and kazen aku, kak yong, memang kaki interprem..org len takde pn tergedik2 amek gbr dgn pengantin...hahahahaha~ congratz girl! ::



:: Food yang sangat la sedap..macam2 ada..puas ati beb!huhuhuhu~ ::



:: Hantaran balas from the lady..Tapi aku tak sempat merasa makanan2 kat hantaran ni..ada kek besau, tapi lupa nak snap..huahuahuahua~ ::




Ni baru kazen aku yang kenduri...Tapi gambar kazen aku sebijik pon takdo...kakakakaka..yayie, sila jgn mara aaa...sebab biasa time2 tunang ni orang pompuan yang memonopoli majlis..pengantin laki duk diam2 je k! huhuhuhu~

Majlis nikah akan diadakan pada 1 Mei 2010..InsyaAllah aku cite...yang tunang ni pn beria aku type n3..hahahaha..kalo aku yang kawen sok rasanya 3 hari 3 malam asek cite pasal kenduri aku je laaa...muntah org baca....wahahahahahahaha~ (ok stop yana, plis!)





p/s:
Jum2 klik kat sini untuk join--> PayPal WishList macam catcheye juga =)

p/s: Sok planning nak men boling dgn dak encem, pehtu gi kenduri...and byk lagi aktiviti nak dibuat esk...lalalalalalalalalalala~




8 comments:

BENA said...

wah meriah tol majlis ni
zra kompius tunang ke nikah
upeny2 tunang
tp skeeee!!
sbb hantaran dr pihak kak yana kaler pepel
hahahha!

tahniah tuk kazen kak yana ye!
=)

Unknown said...

santeknyer hantaran kaler purple i like

yanamib said...

:riBEna:
haha tau xpe..anak sulong, tu dorang wat besar2an..lg pon famili belah pompuan ni besar, tu meriah sgt =)

yanamib said...

:POSH76:
makcek sy punyer idea ni..huhu~

joegrimjow said...

heee
ingatkan nak meniaga ape da tadi
hehe

rAy jR...@...Aliff said...

nak kilatkan jam tngn leh x??hehehe

yanamib said...

:joegrimjow :
haha..sabar je la ;p

yanamib said...

:rAy jR...@...Aliff:
ontah la..lum pnh try lg..huhu..cuba la, maybe buleh..huhu =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015