Dec 11, 2009

There are more than just blogging



Klik kat sini untuk join--> PayPal WishList


Tadi wusha blog Cik Aina, ternampak lak psl PayPal ni..aku kalo bab2 duet ni laju je..maklong lerr nak kawen da pandai berjinak2 dgn aktiviti2 dalam internet ni...huhuhu...Cik Aina ni plak rajen share2 psl mende2 ni...psl nuffnang pn aku blaja dr dia je..tenkiu ye cik aina oiiiii...huhuhu~ (mcm nada bodek gitu).

Masa mula2 wat blog dulu aku memang tak paham langsung dengan nuffnang la, google adsense la, pe kejadah sume tu...sekarang ni, since slalu blogwalking, maka berkembang la sket ilmu pasal aktiviti2 yang ada kat internet ni...baru lah faham, there are more to do than just blogging...huh, aku tak tau ayt BM cane..kang takut slh paham lak...huhuhu (agak poyo ayt tu~)

Pada para bloggers mesti uols paham maksud aku...alang2 kita berblogging, pe salahnya kita join komuniti2 atau apa2 aktiviti2 yang ada...contoh, join contest ke, wat contest ke, berkenalan dgn bloggers len, amek ilmu2 org (tgk cara penulisan ke, etc) and dari situ aku improve skill menulis, gaya penulisan, info2 yg patot ada dlm n3, meningkatkan IQ mengenai internet dan penggunaan komputer (cth blaja coding ke, etc) dan banyak lagi mende boleh blaja dari blogging ni..sebab bukan sume bloggers cita pasal personal life dorang..ada je yang share tips pasal IT, travel, fashion etc..etc..kat sidebar belah kanan aku tu ada list blog yang aku suka sgt terjah~

Mungkin ada sesetengah pihak yang akan ckp, "kata blog personal, nape nk kecoh2 kat orang, baik wat diari je, tak pun private kan blog tu..."
"Ko kan giler glamer..."
Paling menyedihkan jika ayat itu datangnya dari orang yang dekat dengan kita =(
Semua orang sukakan perhatian..and YES, aku sangat suka jika ramai yang memberi komen di setiap n3 aku...adakah bermaksud aku giler glamer? erm semuanya bergantung pada nawaitu..

Tapi takpe...think +ve....mungkin orang2 itu tak faham kepuasan berblogging ni atau mungkin mereka cuma bergurau, aku je slh tafsir ayat mereka...menulis blog juga boleh dijadikan sebagai HOBI ok! Jadi abaikan saja kata2 yang berunsur JELES itu...huhuhuhu~

Mak aku penah cite, time dia pergi interview di KPM (kementerian pelajaran malaysia), interviewer tu ada tanya, adakah mak aku boleh menulis (surat/emel/etc) dalam bahasa melayu dan english....Then jawapan mak aku, "Saya mungkin tak pernah menulis surat2 formal, tapi saya seorang blogger dan blog saya selalunya ditulis di dalam bahasa Inggeris..adakah itu boleh diterima?"

Interviewer tu impressed beb dgn jawapan mak aku!!hohohoho...So jangan pandang rendah dengan bloggers2 ni...uols sume patot bangga dengan hobi uols...weeeee~ \(^_^)/
Klik kat sini untuk tengok mak aku nyer blog --> My Mom

So keep on blogging kawan2ku sume...~

IDUP PERSONAL BLOG!! (mcm agak diskriminasi ayt tu..hohoho~)





p/s: Sok nak pi kenduri kwn sekola dak encem di Seremban, lusa lak kenduri di UPM...Next weekend juga ada kenduri..and also the week after next...perghhh...tgk2 orang kawen ni, dak encem pn mcm da 'sangap' nk kawen...wahahahahaha...en. encem oiii, da ada duet masuk je la minang...mak tak marah punyerrrrr....huhuhuhu~





6 comments:

bakal pengapit encik encem said...

wah... makin ceria cik yana nie :)

Ibu Ammar said...

aku suka blog walking sebab byk blog paparkan something new yg mungkin tak ada dalam life aku.. blogging is sharing..sharing is caring, kalau ada unsur negative tu maknanya mereka tak caring tapi dengki_ng..haha, nak jugak sama ending..=)

BENA said...

ziera xphm jgk pasai nuff ni kak yana
sbb pendapatn x gerak2 pon
ke kne de bayar ke pe ek?
adoiiii~
(ke zra slh phmm..nk minx kak yana tlg aja kn plak ni..hehehe)

terharuuu sbb blog ziera de kat side bar akak! cewahhh!

pape pon kalo kawen ajak ziera yeeeeeeeeeeee!
hahaha~

yanamib said...

:bakal pengapit encik encem:
ada2 je nick si meo ni taw..huhuhu~ =)

yanamib said...

:nursarah87:
huhu..btol3...blogging is sharing..suka ayt tu..=)

yanamib said...

:riBEna:
erm...kena org klik..25sen per klik...xyah byr pape pon..huhuhu~
maybe iklan zra slalu 'tido' kut, tu org jarang klik iklan zra...
hehe..sama2 lerr...kite mmg suke bc blog cik zra ni..ngeee~ ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015