Dec 2, 2009

Mari Mencantikkan Email~!!

*Sila klik pada imej untuk lihat dengan lebih jelas...*




Sangat bosan kan tengok layout emel ni??hehe....Di sini aku nak share info cane nk deco emel korang kasi nampak menarik..tertarik...Mekaceh pada kwn aku Mcd sebab share info ni dengan aku...Hari2 aku chat dengan mcd kat gmail...huhu...Setting ni memang dah lama ada kat gmail ni, cuma aku je baru nak explore...hohoho...


Here it goes.........................................................-->>>>


:: Memula uols klik kat 'Settings' kat belah atas sekali (kanan) ::




:: Then uols klik plak kat ikon 'Labs' ::


After klik 'labs' uols akan dapati banyak function yang 'disable', so uols select/klik 'enable' pada mana2 function yang uols rasa menarik untuk digunakan di emel uols...contoh cam aku wat kat bwh ni-->




:: Pas abes klik2 enable, klik pada 'save changes' ::



:: Bila uols keluar kat 'inbox page', uols akan lihat ada ikon baru macam botol kaler ijau kat sebelah 'Setting' tadi ::



:: Klik pada ikon botol ijau tadi dan paparan di atas akan keluar..ikon tu kire short cut utk 'labs' la kirenye...kemudian klik pula pada 'Themes' ::



:: Ada banyak pilihan tema untuk uols pilih..macam aku, aku pileh 'desk' (yang bulat merah tu) sebab nampak cam blog gitu..hehehehe ::




Dan hasilnyaaa!!!!!!!!!!!
---->>>
----------->>>>>>>>>
-------->>>>>>>
------>>>>
---->>>
--->>



TARRRAAAAAA!!!



:: cun bukan??hehe..baru la rasa semgt mata ni nak bukak emel...weeee~ ::




Selamat mencuba sume!!


Legend::
-> yang aku duk buat bulat2 merah tu sebab nak kasi uols nampak apa yang patot di klik ye...





p/s: untuk emel selain dari gmail aku tak tahu cane nak deco, so jgn tanya ye..aku cuma share info yang aku tau je...huhuhuhu...

p/s: selamba gaban je aku update blog depan manager aku...dah dia asek lalu lalang blakang aku sape soh...hahahahaha...x tenang jari2ku ingin menaip..idea pn asek terbantut je tiap kali dia lalu...haish~ (-_-")
Mesti dalam ati dia, "budak ni nak kena pecat ni taun depan....." kuang3~







23 comments:

BENA said...

ni yg rase nk wat gak nih
hehehe~

yanamib said...

:riBEna:
sila2 wat..besh woo..hehehe

SUHAIDA said...

dah wat dah..time kasih byk2..

niesz said...

wa..besh nyer..lpas ni xla bosan sgt tgk email kan..

yanamib said...

:SUHAIDA SUPALIO:
sama2...=)

yanamib said...

:niesz:
yup..kalo bosan leh tkr2 layout ^_^

dOrmantWriter said...

TQ da info.. nak harap kan sendiri xplore.. alamatnye tak menjadi la..huhuhu

yanamib said...

:google:
huhu..saya pn kwn yg bgtau ni..sharing is caring \/(^_^)

CEOMesinTaip said...

wah dik yana..thankz info chantek nie...dah try memang best..hehehe

yanamib said...

:iva saionji:
oh sama2...mmg best kn..hehe =)

joegrimjow said...

walaa
bley dicobeee
hee
cam menarik

Anonymous said...

haha..
bgus2..
bosan gak kan tgk email tu biase je..
leh wat lawa2 kan..hehe

::PoRcUpiNe:: said...

ehh..ehhhh
cantik laaaa....
baru smangat cket nak bc email..
lau yahoo leh x?

meo188 said...

wah...cantikye... mesti bill gates jeles tgk nie

yanamib said...

:joegrimjow:
sila la cuba..mmg menarik pn =)

yanamib said...

:lionteen:
yup2..ada byk design leh pileh..nk tkr slalu pn xpe..huhu

yanamib said...

::PoRcUpiNe::
btol3...=)

yanamib said...

:meo188:
hahaha..ntah2 dia da tau lama dh psl mende ni..;p

Unknown said...

Zalam ziarah dan salam persahabatan dari saudara serumpun

Silver_Thought said...

yeay!!! gmail da canteEkkk!!!!=P

yanamib said...

:Willyo Alsyah P. Isman:
salam kembali..thanks 4 viewing my blog =)

yanamib said...

:sAya ciTAh kAMu sApE..:
huhuhu..bagos3~ ;p

Hanis Zulaikha said...

mcm best je..nak try la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015