Aug 20, 2010

Sabda Kentut.....

Pada suatu hari, di sebuah kolej.....Labu dan Labi berjalan menuju ke hostel....mereka menungu lif untuk naik ke bilik mereka...ada juga beberapa pelajar lain yang turut sama menunggu lif untuk naik ke bilik masing².....


Labu::  ish lambat pulak lif ni...cerita Korea nak start dah ni...hehh~

Labi:: relek la derrr...ko tak bosan ke tengok cerita Korea hari²..tapi awek ko Melayu gak...bwahaha~

Labu:: bia la...pengetahuan am maaaa...

Labi::  *Pale hotak dia*




Tiba² ada seorang pelajar B berlari menuju ke arah mereka sambil memegang perut.....


Labu::  Kenapa ni?

Pelajar B::  Aku sakit prot la...tersalah makan kut...argghhh tak tahan nak pergi toilet....@_@

Labi::  sabar weh...ko jangan melepas dalam lif pulak...mati lemas kitorang nanti....hahaha~

Labu:: Ko duk tingkat berapa?? naik tangga je la...lif ni lambat ni...

Pelajar B::  Tingkat 6...tak dapat la nek tangga...terburai je kat tangga nanti...adeh~





5 minit kemudian, mereka pun berjaya menaiki lif....Labu dan Labi adalah roomate dan bilik mereka berada di tingkat 5...Bersama mereka ada lagi 3 pelajar lain yang juga ingin balik ke bilik masing²...

Ketika di dalam lif masing² senyap...hanya terdengar rengusan Pelajar B tadi yang menahan sakit perutnya....

Setibanya di tingkat 3, mereka terhidu satu bau yang amat menggusarkan mereka.....


hins hins...

hins...hins..

masing masing cuba mengecam bau apa yang semakin lama semakin pekat....hidung mereka seakan² hidung chipmunk...huhuhu~  *chipmunk lagi comel dari mereka...apakah*




"SIAPA KENTUT WEIII!!!"    tiba² Labu bersuara....



Terus yang lain mengeluh dan bersungut kerana bau yang keluar semakin kuat dan semakin busuk....mereka cuba menekan butang 'open' pada lif mengharapkan lif dapat dibuka dengan segera kerana tidak tahan dengan bau yang dihidu....

Tiba² semua terpaku.....semua mata menoleh memandang pada pelajar B yang masih memegang perutnya.....



 Si A::  kuang ajaq lu kut ye pun tak tahan takyah la lepas kat sini!! 

Si B::  Lain kali naik la tangga weh!!  busuk ko tau tak!!

Si C:: %$&(%#&!!

Labu::  ko makan apa tadi gilerr busuk bau cirit!!

Pelajar::  weyy relek la...aku tau la aku sakit prot, nak cirit....tapi BUKAN AKU LA YANG KENTUT!!!   jangan la main tuduh je boleh tak?!! grrrrr grrrr ggrrrrrr~

 Labu:: Habis kalau ko tak kentut siapa lagi?? orang lain tak sakit prot macam ko la....hehh~





Setiba di tingkat 5 semua orang meluru keluar....ada yang sanggup meneruskan perjalanan menaiki tangga kerana tak sanggup menahan bau yang AMATTT busuk!! 

Sesampai di bilik, Labu bersuara,

"tak patut la budak tu kentut dalam lif...tak hormat orang...memang la bukan salah dia sebab dia tak boleh control angin tu, tapi cari la inisiatif lain macam naik tangga ke..tak pun turun kat tingkat lain, pergi kentut dulu ke....tol tak Labi??"

 "hehehehe..."   Labi hanya tersengih macam kerang busuk..


"yang ko sengih tu pesal??  dah buang tabiat??" sergah Labu


"Sebenarnya aku la yang kentut tadi...tiba² je rasa nak melepas...aku tak bajet pulak bau busuk...hehehehe~ " jelas Labi dengan selambanya...


"kepala hotak kaooo berjambullll!!!  memang amek kesempatan je ko kan...kesian budak tu tak pasal² kena maki tadi...whattheFISH!!!~ " marah Labu




MIAHAHAHAHAHA~  tindakan Labi adalah brilliant I tell you!! Jadi pada kamu kamu yang terasa nak terkentut di tempat yang agak tertutup make sure ada orang lain yang memang tengah sakit perut masa tu...nanti orang takkan salahkan kamu...tapi salahkan budak yang sakit perut tu.....hohohohohohoho~


peace peace~  \/(^_^)







*ini adalah hasil nukilan aku sendiri...tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang sudah meninggal dunia...sebarang copy paste/plagiat WAJIB meminta izin saya dahulu..sekian!*


29 comments:

syirakhalid said...

wah...pandainya yana wat dialog lawak sendiri...hehe

mizz sue said...

kelakar la yana ni..cam ade pengalaman jer...huu

POSH76 said...

Ko buat lawa pagi2 ni pun bagus gak ilang ngantuk hehe

Lya Colours said...

haha lawak ok
nasib bek x lepas gelak besa

makdara TERDIVA said...

dalil tu memang boleh diguna pakai..haha!

tp kesian la sape yg jadi kambeng itam nnti..kuikuikui

y@n@ M!B said...

:syirakhalid:
ehehe..maseh maseh =p

y@n@ M!B said...

:mizz sue:
ehem ehem...pengalaman kwn²...kot =p

y@n@ M!B said...

:POSH76:
wah...vangga vangga =)

y@n@ M!B said...

:Lya Colours:
hehe...lepas je..gelak xpe..jgn kentut besar..ngee~

y@n@ M!B said...

:makdara TERDIVA :
hehe tu lah..kes aniaya org pun ye gak kan...huuu~ =p

Fida Jai OWN said...

salam . adalah teruk . HAHA . ta senonh je . amek kesempatan . hee

syahira ariff said...

aiii..bernas nie sis
sis macam pernah ada pengalaman ja buat strategi mcm nie.
haha

y@n@ M!B said...

:Fida Jai OWN:
hehe play safe =)

y@n@ M!B said...

:syahira ariff:
hep hep..sis inesen taw =p

Mr Noble said...

haha! kurang ajar tol! :p

meoyot said...

cik yana comel kentut?

huhuhuhuhu...

Along Tapa said...

cerita kentut jugak ko ek... mcam musim lak kan??hahaha~~~

Blog nostalgia budak Muor - Cerita sepoi-sepoi bahasa

IntanBerlian said...

hahaha. gile tergelak guling2 baca sengal betul si labi tu.. esh2..


huiii jumpe artis tu.hehe.

Tina Farhana said...

gagaga..lawak gler sampai boleh gelak. hee :D

lionteen said...

hahaha..
kecian btui budak yg xberslh tu..
hehe..

Anne Boleyn said...

keh keh keh. kesian dekat budak yg sakit perut tuh. adeyh.

y@n@ M!B said...

:Mr Noble :
hehe~ =p

y@n@ M!B said...

:meoyot:
haha..penah bau ke?lalala =p

y@n@ M!B said...

:Along Tapa:
ko wat cite kentut gak ke? haha..sabo je lerr -__-

y@n@ M!B said...

:IntanBerlian:
dh nama pon labi kut..mmg sengal..hoho~ =p

y@n@ M!B said...

:Tina Farhana :
hehe =)

y@n@ M!B said...

:lionteen:
tau xpe..huhu~

y@n@ M!B said...

:Anne Boleyn:
hehe tu lah..mangsa keadaan =p

mamawana said...

Terkentut satu hal terkincit satu hal lain plak...tapi ada bau2 bacang gakk pertalian...hohoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015