May 27, 2014

Destinasi² Terakhir di Langkawi

Assalamualaikum...


Flight ke KL pukul 6pm...lepas check-out bilik kul 12.30pm kitorang pergi merayau mana² yang tak sempat pi sebelum ni...plus nak membuang masa...tour guide masih lagi dak encem...dia jugak yang jadi dreber sepanjang duk Langkawi....dah dia sorang je familiar jalan kat sana....hahaha~  thanks papa! trip yang sangat best! :)


Lepas lunch kitorang singgah sini...eh aku tak pernah cerita ye kat mana aku makan kat Langkawi?? hahaha~   tak pernah amek gambar pun kat kedai makan...sebab tu tak cerita...kahkah~  kitorang pi gerai biasa² je...yang penting sedap...huhu~  mahap lah ye...aku malas sangat nak snap gambar masa makan...lagipun kitorang kejar masa....aku ni makan kalah puteri raja...sopan santun sangat...tu yang tak sempat sangat sangat sangat nak snap gambar bagai....kihkih~  :p


 papa cakap kalau celup tangan dalam gamat mendidih tu tangan kita TAKKAN melecur...sebab dia dah pernah buat...tapi aku geli la nak celup² tangan dalam tu....hahaha~   panas membahang dalam bilik ni...kalau bawak anak kecik toksah la lepak lama...pedih mata...


 boleh test rasa tongkat ali...gulp! tak sanggup! O_o'


Takde apa sangat pun kat sini...kot korang minat nak memborong gamat oke la...ouh masa aku pantang dulu mertua aku borong air gamat untuk aku....tapi aku tak mampu nak minum...kenapa?? sebab bau dia...and sebab rasanya yang amatttttt meloyakan!! hoii siapa yang pernah rasa je faham...setiap kali bercerita pasal air gamat terngiang² kat tekak ni rasa yang meloyakan tu...adeyy~  T_T


Sori mak...memang tak sanggup sangat nak minum...nasib baik la mertua aku memahami...sebab dia sendiri tak sanggup nak bau air gamat tu...kehkeh~  :p


Dalam 10 minit je kot round area sini...next stop is Beras Terbakar...


 punnnn takde apa sangat....haha manjang takde apa aku ni... :p


Kat sini kitorang singgah masjid untuk solat and mandikan Zafirah...dia memberak daaaa...


Then jalan² area pasar...macam uptown gitu...ada jual souvenir, baju² and sotong kering...mertua aku ada pesan sotong kering...nasib adik ipar aku paham sotong macam mana mak dia selalu beli....aku beli jugak souvenir untuk anak² buah dak encem...ada 2 orang je pun anak buah dia...bukan ramai....sekali sekala belikan souvenir...huhu~


Then tengok jam...dah pukul 4.30pm??!! wow...cepatnya masa berlalu!! hahaha~  so laju² pi airport...


ekceli aku dah buat web check-in awal²...so tak perlu risau kalau terlambat...airport Langkawi bukan besar macam KLIA2...kannnn....hihi~  


eh macam dah slim pulak aku...stay Langkawi 3 hari boleh jadi kurus...wow! :p


bye bye Langkawi...


till we meet again...


tunggu ada promo flight tickets dulu...huhu~



 Terima kasih sudi membaca!

7 comments:

MOMMYLIN said...

yana.. ko bukan dah slim ker? cett... huh...

Umie Nadhirah said...

wah,1st time tgok gamat gedabak camtuh.
a'ah airport langkawi kecik sangat hehe.

Unknown said...

entah..akak tengok yana ni setiap masa kurus..bila masa yana gemuk??tunjuk sikit gambar gemuk tu..:P

MissNadia said...

banyak tempat best-best kat sana.. seronoknya

Chekgu Azrine said...

Sis yana..akk xpnh tgk sis gemuk pun..hehe

Dkna Abza said...

Sejak bila yana gemok?? Confius heehe

eima said...

Yana mak dah ok ke....ai br blk sini x msk opis lg.....get well soon datin....kirim slm kat die ek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015