Feb 28, 2014

Takut Bebear Besar O_o

Assalamualaikum...



 mama yang eksaited lebih tengok bebear...  -.-'





Walau macam mana comel bebear tu, tapi kalau dah oversize memang Zafirah takuttttttttt!! orang tua je yang sakan pegang² tangan bear, posing dengan bear...kahkah~   dulu kekecik deme pun penakut bebear oversize gamaknya so bila dah besar, jiwa dah kental baru datang perasaan teruja tengok bebear...kesiannnn~   :p


Disebabkan Zafirah memang penakut dengan benda pelik² gini lah maka terbatalnya niat nak upah badut masa birthday party dia hari tu...memang aku dah survey merata² mana nak upah badut yang boleh tiup belon, pastu buat bentuk comel² (binatang ke, bunga ke), tak pun buat magic show...mesti ohsem gila! tapi dah besday girl bangsa penakut patung/orang bermekap berlebihan so aku batalkan je niat nak upah badut...jimat jugak RM300! mahal oiii upah badut...pffttt!


err kalau korang nak tau, dengan pengantin pun Zafirah takut jugakkkk...sebab pengantin kan ada mekap super tebal dengan bulu mata pelesu, eye sedow, lipstik merah menyala, baju kahwin render², kerawang² dengan tengkolok bagai....ffuuhh! tu dia takut...lagipun aku sendiri tak pernah nak mekap depan dia....so dia tak biasa tengok muka orang yang diconteng² gitu...ngeee~


More, aku tak pernah ajar Zafirah untuk takutkan sesuatu macam hantu ke momok ke...tapi dia memang jenis penakut...MIL aku cakap ikut papa dia...especially takut gelap! wakakakaka~   


Anak korang takut apa??  (^^,)








p/s:  sejuk hati aku bila tanya budak 3 tahun dia takut apa...? dan jawapannya, "takut ALLAH!"  *thumbs up!*

 Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Fazleyatul Aini said...

aku dah besar2 ni pon takut ok. pernah sekali kat mydin mall, ada maskot A&W tu. pastu nak datang kat kita, aku tak suka la aku takut hahaha. so aku pon jalan la menonong. sekali dia lari2 anak nak kejar aku. tak guna btol hahaha

Mira said...

jangan kata zafirah, sy yg dah besar ni pun takut tengok pengantin yg mekap super tebal tu..fuhh rasa nak lari..haha

aizamia3 said...

Jangan bila pergi kenduri kahwin dia menangis bagai kat depan pengantin sudah.. ;)

aizamia3 said...
This comment has been removed by the author.
Fazlina Ridzwan said...

mana² budak pon memg camtu laaa...az-zahrah dolu pon masa usia 3-5 thn klu jumpa badut ke, bear besar gedabak ke, kompom nanges mcm kena cubit...nak lintas dpn tu pon dia xmo..mai besaq nie, gedix plak nak bgambar...haishhhh..

Unknown said...

ye la kan ...mama dia kan natural beauty je kan...so kalau kalau Zafirah tengok opera cina confirm dia teriak punya kan...heehehehe

eima said...

fahim cam tak tkt pepe ./...alisha plak cam sama je ... tp kadang tu takut die cam berubah2 .. kejap tkt kejap tak takut .. aku pun konpius ape yg die tkt nye ..

Unknown said...

hahah..biasa gitu la..nama pun budak2..tengok benda lain macam takut la dia..ada yang tak takut cuma dia pelik je..

msredcheesecake said...

anak akk yg first takut semua...gelap pun dia takut...stress sbb dia lelaki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015