Jul 31, 2014

Kisah Raya Pertama | Aidilfitri 2014

Assalamualaikum...


Tahun ni giliran beraya belah mertua....ikutkan family mertua aku duk Bangi je...5 minit perjalanan dari rumah aku kalau naik kereta...kahkah~  tapi both mak and abah mertua still ada mak di kampung....nenek belah mak duk Melaka, belah abah kat Seremban...idak la jauh mana pung! tapi untuk orang yang dah lama takde kampung macam iols terasa jauh ler jugak....huhuhu~


Tapi tiap kali raya mesti dorang akan berkumpul kat Melaka...tak pernah lagi berkumpul Seremban tak silap...entah ler...dah memang tradisi dorang gitu...aku follow je mana asben aku pi....  :)


Ikutkan plan asal kitorang nak balik Melaka pagi raya....dah aku macam serba salah tinggalkan parents aku beraya berdua je kan....sebab adik aku masih di London...boleh refer balik entry "Salam Ramadhan buat Adik...."  tapi banyak plan berubah lepas Baba meninggal seminggu sebelum puasa....so dapat la balik Melaka malam raya...gitu...  :)


Tapi kitorang sampai Melaka pun dah tengah malam...sebab pi berbuka kat rumah Wan kat Seremban dulu...pastu shopping kasut raya Zafirah kat uptown sebelah Giant Senawang tu....nasib baik jumpa yang berkenan...siap beli 2 pasang lagi kaoo....kahkah~  lepas shopping baru gerak pi Melaka...sampai² haruslah terus tido...hari raya kena bangun pagi....nak solat raya bagai... ^_^


selfie pagi raya...tetibe cik P datang visit...tak dapat bawak Zafirah pi masjid solat raya....tsk!  :'(


Tahun ni family mertua pilih tema hijau....tu pun recycle balik tema wedding adik ipar....cuma aku, dak encem and Zafirah pakai baju baru....sebab time wedding adik kitorang pakai baju lain...ngee~  

Baju aku tu mertua belikan kain masa dia pi Indon awal tahun hari tu tak silap...2 pasang lagi dia bagi aku....memang dua² tu aku hantar jahit khas untuk pakai time raya....thanks mak!! cantik kain mak bagi...dak encem lak beli baju sehari sebelum raya....beli kat Warta, Bangi....RM65 je kaooo! kain cotton lagi....nasib baik sangat jumpa kaler matching dengan baju aku....haha~


oke tak tahu dah nak bebel apa....bukan ada orang nak baca pun....ramai tengah cuti lagi ni kan? bahaha~  jom layan gambar lah! ^_^


Zafirah dan posingnya yang unik...lolz~


aku takde kasut raya pun....sandal lebih selesa...hihi~





my cousin my best friend...giteww~  kemain berlari² pegang tangan dak berdua ni....eh nampak tak kasut raya Zafirah tu?? cute kan? kahkah~  :p



loving couple till jannah...insyaAllah...


tetibe mak komplen, "eh angah jangan letak tangan ko kat bahu yana...nampak buruk....posing macam ni..."



"haa ni baru cantik...."


kelassss kan posing atas arahan mak....ko ado?? bahahaha~  :p


dapat posing kejap je...pastu Zafirah datang serang...dia memang tak suka tengok mama papa berkepit....nak adik ke taknak ni haa??? lolz~  :p


rumah jiran nenek   :p


oke tu je kisah raya pertama....tak banyak rumah pun kitorang pi masa kat Melaka....mak aku tetibe tak sihat...demam urat katanya....letih je dia sepanjang hari....get well soon mak....!


Aku tunggu korang update kisah raya korang pulak kay! dah update bagitau aku....bahahaha~  (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

5 comments:

Maya Norhawati said...

Selamat hari raya Yana.
Hijau sama kaler baju anak2 maya..
jomla terjah blog maya..
baru je update pasal raya..
http://mayanorhawati.blogspot.com/

ctaminah88 said...

sikit je gambar

Aty Fared said...

selamat hari raya beb... lawa kaler baju raya ko tahun ni.. aku suka posing ko laki bini sebelum zafirah datang tu.. heheheh

Zuraida Rahim said...

Selamat hari Raya... Suka tema hijau ni...

MissNadia said...

gambar berdua arahan mak tu macam fotografi pengantin, terbaik.. rupa macam takder anak lagi.. hehe muda je nampak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015