Aug 1, 2014

Hari Raya Pertama Kami Pecah 4!

Assalamualaikum..


Tahun ni pelik sikit family aku beraya....orang lain semua berkumpul pagi raya ramai², amek gambar satu family dengan baju raya sedondon bondon bagai...tapi tidak bagi family aku.... T_T


Family aku kecik je....4 beranak...tak tahu la kot tetibe aku ada family lain pulak ke kan? kahkah~  so far family aku memang 4 orang je lah.... :p


Buat pertama kalinya...dalam sejarah keluarga Dato' Imran....setiap orang beraya kat lokasi yang berbeza...aku tak perasan situasi ni....sampai la adik aku post gambar ni kat fb...huhuhu~




ayah beraya kat KL, adik di London, mak kat Perak and aku kat Melaka....ni kejadian hari raya pertama tau! pelik kan?? hahaha~   eh? bukan patutnya sedih ke? (-_-")


Patutnya mak ayah aku boleh je beraya sekali....mak aku memang nak balik kampung dia kat Parit, Perak...dia nak visit the only pakcik dia yang still ada kat kampung sebab pakcik dia tu tengah tak berapa sihat...pastu nak tengok rumah arwah parents dia....tok nenek belah mak lama dah meninggal....memang dah lama sangat mak tak balik kampung halaman dia okeh! pastu ayah aku takmo ikut mak balik kampung...dia tak cakap lak sebab apa...tapi gaya dia cakap takmo ikut tu macam dia nak beraya dengan ayah dia kat KL....atok belah ayah duk Shah Alam je....macam jauh sangat kan....? huhuhu~


Aku pulak memang turn beraya kampung mertua tahun ni....sebab tu tercampak ke Melaka...kehkeh~  adik? dia memang tak balik raya pun....bulan 9 ni dia dah habis study...bulan 10 balik Malaysia, InsyaAllah...MARA bukan bagi belanja untuk balik raya....so duk je lah London tu diam²....tapi aku tengok blog dia meriah jugak la beraya kat UK tu....pi la terjah kisah "Riang Ria Raya 2014 SOS"...  :)


Weekend ni kita qada' raya sama² ehhh....kecuali adik...dia boleh join raya via skype je lah...heeee~  (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

3 comments:

eima said...

tang mak ngan ayah je pelik ... yg lain tu normal .. hihihi

eima said...

tang mak ngan ayah je pelik ... yg lain tu normal .. hihihi

MissNadia said...

memang serius pelik.. tapi alasan mak memang munasabah dan ayah pun boleh diterima sebab orang tua masih ada untuk beraya sekali.. takpe, nanti lepas raya kembali bersama :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015