Jul 11, 2014

Notis Dari Pos Laju

Assalamualaikum...


Khas kepada semua pelanggan²/pembeli dan peniaga² online khususnya...sila baca info penting dari Pos Laju...





Sumber: Fanpage Pos Laju


Walaupun kata deme proses pengeposan berjalan seperti biasa, aku tak rasa pun macam biasa...yang aku perasan barang² aku lambat sampai to customers...aku biasa pi main pos laju...bukan branch kecik²....memang pick-up point center....maksudnya, kalau aku pos barang pukul 7 pm sekalipun, parcel aku akan sampai keesokan harinya (untuk Lembah Klang)....luar Lembah Klang pun gitu....kadang² je amek masa lebih sehari untuk barang sampai luar Lembah Klang....


Tapi ni aku perasan since Ramadhan, kalau pos Isnin contohnya, parcel aku amek masa 2-3 hari (at least) untuk sampai ke customer...hehh~   tu untuk Lembah Klang...yang luar Lembah Klang sampai 3-4 hari baru sampai...pfftt! nasib customer² aku okay...bukan jenis melenting² punya orang....  :(


Ye, aku faham mungkin time puasa ni parcel yang dorang terima dah overload...yang buat kerja manusia, bukan mesin....tapi bukan semua orang faham situasi ni especially yang tak pernah or jarang deal dengan pos laju....


Lagi satu, kalau nak beli/order apa² thru online better jangan buat last minute...aku pun tak suggest customer aku beli barang kat aku last minute...ni yang nak guna time raya lah...kalau tak kisah barang ko sampai after raya takpe lah kan...  :)


Harap dengan perkongsian aku ni masing² faham lah ye situasi pengeposan sekarang ni....orang nak kejar Aidilfitri kekdahnya...semua nak cepat...tapi yang buat kerja manusia....tak perfect! pasni takmo marah² peniaga dah ye...unless memang terbukti dia nipu ko, cakap dah pos tapi sebenarnya tak pos pun lagi....aa yang tu boleh la nak tarbiyah puas²....kuikui~


Tata! (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

7 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Banyak sekarang beli guna online tu yg pos laju pun dah tak laju :)

aizamia3 said...

betul tu.. kena bersabarlah ye.. hehehe..

Lulu Caldina said...

yelah kena cepat kalau nak beli online.. Takut nanti tak sempat terima sblm raya

Fazleyatul Aini said...

sape2 nak pos biskut raya kat bakal mak mentua tu pos la cepat2

uhuk2

eima said...

aku pun dok pulun hantar segera brg irg order ni...huhu tisau dan kesian kat cystomer ai tgu lama

Hans Hanis said...

kena pos cepat2 lah jawabnya :)

BLuRpL3 said...

good info ni :)

http://blurplediary.blogspot.dk/2014/07/in-out-ramadhan-2014-di-perantauan.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015