May 21, 2013

Game itu Ohsem!

Assalamualaikum....

Tahun 2009:
Game Farmville bermaharajalela...masa ni awal² ada akaun FB...


Tahun 2011:
Demam The Sims pulak...nostalgia kut game ni...masa aku sekolah rendah dulu kazen aku ada beli cd game The Sims...syok gila main siang malam...deco² rumah...pheww~  terserlah bakat architecture ku....walaupun aku bukan arkitek pung! ngeh³~


Tahun 2011 (lagi):
Castleville...masa ni aku tengah peknen kan Zafirah...memang addicted gila dengan game ni....tapi so far anak aku idak pulak minat main game...dah la watak² dalam Castleville tu ada villain yang huduh² bagai...setengah orang mesti tak suka sebab takut kenan kononnya...tapi Zafirah takde pulak muka villain...muahaha~   :p


Tahun 2013 (masa kini):
Candy Crush!!









Siapa yang tak main tu mesti annoying dapat notification kawan² duk invite² kan?? hahaha~  tutup je la notification tuh! takyah bising....muahahaha~

Aku tak pernah pun invite orang...sebab majoriti fren aku memang dah terjebak dengan game ni...dorang yang hasut aku sebenarnya...lalalala~

Game ni aku siap donlod dalam henpon...sebab nak main anywhere, anytime...dak encem pun dah terjebak sama...pastu membebel sorang² bila tak lepas satu level...dulu kemain cakap game tu kacang putih....haaa sekarang baru dia rasa betapa mencabar nya Candy Crush tuh! wakakaka~

Mak aku siap marah lagi bila dia tengok aku duk ngadap game kat henpon,

"heii yana...awak tu dah ada anak...apehal ngadap game lagi??? sedar la diri tu sikit dah jadi mak...jaga anak awak ni haaa!"

wakakakakaka~  sumpah lawak mak aku bebel gitu...padahal masa tu Zafirah tengah mentido kot...! takkan nak suruh aku hadapppp anak aku tengah tido sampai dia bangun?? hahahaha~   :p




korang...minat main game apa??  (^^,)






p/s:  baru level 81...pffttt!


 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

14 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak. sheila suka main game subway surfers! bestttttttttt :)

Fazleyatul Aini said...

level 81? aku baru level 23 ok. pastu malas sudah. aku bagi makan pou je hahaha

aizamia3 said...

game ni dak Adik suruh masukkan dalam hp supaya senang dia nak main.. ai sekadar tengok kacau dia main je..
ada je yang invite main game ni tapi ai buat dunno je.. hehehe.. ;)

anez zamri said...

tak pernah try lagi candy crush tu..ketinggalan betul..tapi farmville tu dulu memang bermatian main..hahahahaha

Fazlina Ridzwan said...

dulu addicted dgn farmville...siap dok pk nak tanam apa plak esoknya..hahaha..skang xdo maso dah aihhh..mahap!..

mrs said...

MS memang tak minat sangat main game..tapi sekali member hasut main candy crush nie terus melekat..gila benci dengan cekelat tuh, hehe kita pun level 81 sekarang!

eima said...

ok aku donlod balik kang ..aku main smufs village je tp bkn fb kat android ...fav aku tu

ahahaha lawak betui datin ckp gitu ..huahua

Unknown said...

candy crush ni dah jadi fenomena kan | dah macam farmville

Mila Ahmad said...

suami mila pun obses dgn candy crush ni stresssnyaaaa mila pun main tapi takdelah menekun sangat....

PinKy MoMMa said...

akak tak terjebak lagi huhu..kalau terjebak kang takut tak de masa nak makan..bukan boleh akak ni..even novel pun menggiler..

last last tabahkan diri tak nak beli..baru rasa aman huhu

Anum said...

singgah ptg
dah lunch ke?

Nurul Aziz said...

Haha! Sama. Semua games tu terjebakk! Farmville tu ada lagi ke sekarang? Gila lama tak bukak.. The sims tu main time pregnant dulu.. gigih suruh husband main jugak.. la ni, candy crush.. tapi dah seminggu stuck kat level 65.. rasa cam bengap.. muahahaha...

Unknown said...

minat game ni jugak..sekarang kat level 147.satu level akak main kadang2 sangkut sampai seminggu..hahaha..mencabar dan tercabar la game nih..

Unknown said...

Setakat nie dah lama tak terjebak ngan main game kat tepon sebab takut tetiba ja di HANG ... HAHAHAHAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015