May 13, 2013

Aktiviti Hari Sabtu

Assalamualikum...

Sabtu lepas kitorang pi Expo Mom & Baby kat Mid Valley....bertolak dari rumah seawal 9.20am....sebab baca entry kak Pinky Momma cakap gi pagi² senang dapat parking...ko yang pernah pi Mid mesti paham kan macam mana hazab nya nak mencarik parking dalam Mid tu?? 1st time lah pulak aku terjah Mid Valley pepagi buta....huhu~

Tapi walaupun awal, orang tetap ramai beb! especially yang terjah expo ni lerr....beratur nak register pun dah berela-ela...hehh~  kitorang decide untuk takmo register...terus masuk je Hall 1 untuk misi perabih duit...yeehaa!


bear ni comel...tapi Zafirah takut ya hamatttt! dipeluknya aku kuat² pastu muka tahan nangis...wakakaka~



Setelah sejam (kurang lebih) berlalu....






Ni lah hasil rembatan kitorang! yeahh!! Zafirah pening kepala layan mama yang camwhore...muahahaha~

oh aku ni sebenarnya lebih pada meneman kawan aku ni haaa...dia tengah peknen 5 bulan....family duk jauh...asben lak kojo di hari Sabtu...dia pun tak tahu nak beli apa untuk baby dia...1st time gitu...macam aku dulu lerr...mana reti nak beli apa untuk baby baru lahir kan....hoho~  sebagai kawan yang baik dan memahami *ecece*  aku teman lerr...jadi personal consultant gitu....tolong teman je pung! bukan tolong bayar...kekekeke~  pastu tolong pot pet pot pet bagitau apa yang wajib dibeli, apa yang tak payah beli sebab nanti orang bagi hadiah...kui³~   :p

Majoriti barang dalam stroller tu kawan aku punya....aku just beli pampers Whoppee, kasut (sepasang), botol air, storage bottle Autumz and sabun mandi (sebab stok kat rumah dah nak habis)....tu je pung! haha~  mujur ada stroller weh...Zafirah sekarang takmo dah naik stroller...lagipun dalam expo hall tu bukan boleh bawak trolley...tu yang letak je barang² shopping dalam stroller...dukung Zafirah lagi ringan dari angkut barang....hoho~

Bila stroller dah penuh, kitorang decide nak hantar dulu barang² masuk kereta...ni baru hasil rembatan kat hall 1...hall 2, hall 3 tak masuk lagi ni...ayakkk!


suka sangat jalan pandang bawah...ayu lah konon! huhu~

Lepas hantar barang masuk kereta, kitorang pi melantak kat mekdi dulu....lapar oiiii...memasing belum bekpes...semangat nau nak shopping sampai lupa bekpes...hahaha~  mak yong lah paling kesian....dah berdangdut kut prot dia tu...kekeke~   :p

Dak encem tak sihat masa ni...apesal tah pepagi dia cherry berry...pastu demam...nasib baik kat Mid baru dia mendemam...kalau kat rumah dia dah start demam tak dapek den nak perabih duit...ishh! rugi..rugi.... kahkah~  :p

So tugas dak encem adalah melayan peel Zafirah sementara binik dia melantak...nyam nyam....  :p

Lepas makan sambung misi shopping....erm hall 2 dan 3 tak best sangat....jual barang² besar macam playmat, stroller, mainan² etc etc...aku beli topi and accessories je untuk Zafirah...barang² lain bagi aku tak berbaloi untuk dibeli....well kalau ko duk jauh dari KL memang berbaloi la ko shopping kat expo² gini....kalau ko duk KL, better tunggu warehouse sale je...lagiiiiiiiiiiiiiiiiii berbaloi....

kenapa?

contoh eh...kat expo dorang jual baju sehelai RM6....sehelai ye....kalau kat warehouse sale dorang jual baju SEPASANG RM6....macam tu jugak dengan barang² lain....kalau barang² besar, lagi banyak ko boleh jimat bila pi warehouse...ada banyak warehouse sale kat KL ni...Pureen warehouse, Pigeon warehouse, My Dear warehouse...memacam lah! rajin² la google ye tarikh²nya....yang aku tau Pureen Warehouse 4 bulan sekali...so next warehouse sale is bulan 8...yeehaaa!  \(^__^)/

Bila dah boring, dak encem pun makin tak larat, kitorang pun beransur balikkkk! tapi aku ajak dak encem pi kenduri kawan aku kat Putrajaya pulak....muahaha~  eh kawan rapat kut...satu kelas dulu...wajib la terjah kan....nasib lerr dia oke je....menjaga hati binik sungguh laki aku ni kan...muahh muaah! :p



dak encem masih takde selera nak makan...so dia melayan Zafirah sambil nengok binik dia melantak dan berborak²....ngeh³~


congratz Haz!! semoga berbahagia til jannah! meriah pulak nengok memasing mendukung anak....woohooaa!! v(^__^)


Tu je lah aktiviti aku di hari Sabtu....balik kenduri melepakkk je kat rumah....dah kata encek asben ko tak sihat...takkan nak dera angkut berjalan lagi kan....kehkehkeh~

Apa aktiviti korang hari Sabtu lepas??  (^^,)



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

13 comments:

safurara said...

kak pampers whoopee tu bape? ok ke?

yanamib said...

kt sini dorang jual RM25...kt pasaran luar x tau berapa dorang jual :)

aizamia3 said...

Sabtu lepas pergi rumah MIL ada kenduri aqiqah.. gambar belum diupload gara-gara penyakit M melanda.. ;)

missayu said...

kan,bg kita baby expo kat klcc yg paling best....dah pergi yg last weknye and we end up buy pampers whoopee je...booth heinz pun xde

PinKy MoMMa said...

humangaiihhhh tengok borong whoopee dasattt okeh hahaha..

murah kan..RM25 jer..tgk org review org cakap ok tu yg akak terjebak skli tu..

bulan 8 tu mcm tkt tak sempat jer nak join..tak pela akak tggu yana hapdet yo.. :)

Anum said...

hapy time

Aty Fared said...

Tak merase lah nk gi tmpat2 ni sekarang...sobsob...

diary_ciknaa said...

kite kirim kt blogger je beli barang 2nd baby :)

Mimy Hamid said...

ye betulll...expo ni ada gak yg mahal..dah pernah jejak sekali ..cukup la tu..lagipun fayel dah besar ...kalau sapa peknen mmg ok

Unknown said...

sesunggguhnya kasut sport ujang itu buat aku senyum jee...sebab sama = sebijik cam aku punya

eima said...

aku mmg tak mo pegi sbb letih wei dok beramai2 dlm tu .... tak sanggup ..

Unknown said...

ujang pasrah je.huhu

anez zamri said...

kurusla yana..bestnyaaa!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015