May 30, 2013

Krim Muka Perisa Coklat :p

Assalamualaikum...

Hari tu aku ada tunjuk aksi² Zafirah melantak roti krim Gardenia kan....aa kali ni dia melantak dengan lebih agresif....muahahaha~



Roti krim perisa coklat Gardenia memang dah jadi favvy snek Zafirah buat masa ni...pagi, petang, malam or bila² dia nampak je bungkusan roti tu kat rumah mesti dia mintak, "nakkkkkkk....niiiiii....nakkkkkkk!"  kalau takde orang layan lagi kuat dia menjerit, "NAKKKKKKKKKKKKKKK!!!"   *tepuk dahi...dush!*




Sekarang ni tah apa pesen dia makan mesti dia duk korek² krim coklat tu....lepas tu bila tengok tangan dia ada krim coklat dia cakap, "eeiiiii....eiiiiii!"  tapi mulut muncung....haa bayangkan! hahahaha~




"oh halusnya krim ni...tengok mama bersiap pagi² mesti sapu krim kat muka....aku sapu krim ni pun oke kot!"


(-_-")



aummm! 



ku kira dia dah kenyang...sambil makan siap garu² kepala, telinga...grrr~  lepas tu ditenyeh pulak krim tu kat kerusi....dah la kerusi Ikea ni kaler putih....saja tau suruh mama main cuci² ni....hehh~


Biasanya kalau aku biarkan dia main² gini sebab aku nak makan....kalau dia takde aktiviti memang dia suka kacau aku makan...hahaha~  lepas aku habis makan baru pi cuci tangan, muka segala dak Zafirah ni....tukar baju sekali...bebudak ni memang macam artis...sehari sampai 3-4 helai baju dorang guna....sebab tu baju dorang lagi banyak dari baju makpak dia....grrr~


Agak² apa pembelajaran yang dia dapat bila main² gini eh?? hihi~  (^^,)



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

14 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak yana, hehehe. comel zafirah. pandai dia tiru mak dia. kuikuikuiiii.. rileks mak, jangan marah ye ;p

Norliza Nordin said...

alololo.. dah comot bagai tetap comeyyy ^^

aizamia3 said...

dia dapat belajar pegang dan makan sendiri.. dapat meneroka krim yang lembut kat dalam roti tu.. ;)
apa-apapun dak Zafirah tetap comel.. ;)

Nurzakiah Hanum said...

nyum2

Fai CeritaCinta said...

semua aksi si zafirah ni cute-cute walaupun muka comot.. hihi

Lya Colours said...

memang kene tahap kesabaran yang tinggi sebagai seorang ibu. aku tak tau la aku mampu hadapi ke tak. aku dah la tak penyabar hahaha

eima said...

perkembangan otak jgn jari die la ... bgs2 ade selera mkn ...

mama ila said...

hehehe..habisss comot2...samalah ngan anak ila..suka main2 kalau roti ada krim..kadang2 tu..mmg biarkan ajer sbb mama nye nk makan jugakkk...bila dia duk ralik makan sendiri..barulah mamanye senang nak makan..

hazman fadzil said...

nampak berselera sungguh si Zafirah makan roti tu yea...

Rozuan Ismail said...

aiyok comotnya

Nurul Aziz said...

anak sy pulak, kalau bagi roti gardenia yang jenis camni.. krim dia tak makan.. makan roti je.. bila part krim tu. dia sebut ee eee.. hahaha makanan la anak oii.. sabar jela.. takpe, anak tak makan krim coklat, maknya boleh habiskan.. wahaha..

Puan Ninie said...

hehehehhe
dia tgh explore laa yana :)
x sabar tunggu phea camni jugak comelllllllllllllll fira :)
cayang cikitttttttt

mrs kayrul said...

sebijik perangai macam hadif...hehehe

Mimy Hamid said...

mama pun ot la basuh baju anak kena sental hehehe..Fayel no more choc...doc dah pesan..dia hyper sgt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015