May 31, 2013

Anak Papa??

Assalamualaikum...

Hari ni takde idea nak membebel apa....

kita cuci mata layan gambar papa + Zafirah je la eh...ngee~


ni kat food court Alamanda....biasa la orang ada anak kecik, time makan kena bergilir²....kalau time Zafirah nak behave oke la boleh makan sekali...datang mood melasak dia haaa pepandai la gilir² melayan dia sambil makan...aku tak rasa beban pun kena makan bergilir²....enjoy lagi ada...lebih kukuh alasan nak melantak banyak² konon penat layan anak melasak....muahahaha~  v(^_^)


 tiap kali weekend, bila Zafirah bangun tido je mesti aku suruh dia gomol² dengan papa dulu...sebab sementara dorang bergomol aku boleh sambung tido seminit dua...muahahaha~  *keji*...tu tengok, papa pun sambil pejam mata melayan anak...nampak nau tengah ngantuk lagi....kekekeke~  :p


masa ni nak naik flight Air Asia...tak payah tunggu naik flight, pi shopping mall je pun memang papa je uruskan hal² stroller...nak bukak, melipat, menyimpan, mengangkut segala....keje mama dukung anak je...hehe~  :) 




 
 Zafirah memang terkenal dengan sifat 'penyengih'...kalau bahasa kamus dewan kita sebut, "murah senyuman"...hikss~  :)


 Zafirah ni ada masa dia manja dengan papa...tapi biasanya kalau menggedik dengan papa mesti ada agenda lain....mihmihmih~   kalau takde asyik la kerekkkkk je dengan papa tu....huhu~



 papa ajar minum nutrigen, vitagen, yakult dan segala minuman kultur tu...slurrpppp!


mekaseh papa belanja kitorang shopping kat Sogo...makcik aku pun kagum aku punyai suami yang sanggup ikut je kehendak bini nak bershopping....walaupun kena bangun awal pagi....hihi~  syukur! :)


Orang tua² cakap kalau anak perempuan ikut muka bapak, sejuk...erm mungkin maksudnya sikap anak tu dengan bapak sejuk kot...anak lebih hormat bapak ke...gitu kot...haha~  macam aku ler....muka aku memang lerr sebijik ikut muka ayah aku....senang cakap, kalau aku ni lelaki kompem lagi ensem dari ayah...EH! kahkahkahhhh~  :p

Ekceli Zafirah ni idak la manja sangat dengan papa...dia lebih manja dengan mama....sebab lebih banyak masa berkepit dengan mama...aku masih breastfeeding anak aku...Alhamdulillah walaupun dah campur jugak dengan susu tepung....aku takmo ulas pasal tu...kang terlebih panjang lak entry ni kanggg...hoho~   tapi yang aku tak puas hati sangat kan Zafirah masih belum reti sebut perkataan 'MAMA'....asyik sebut 'papa'...papa...papa....papaaaaaaa je! grrrr~   sentap ai tau! T_T


Korang camne?? anak mak ke bapak?? anak² korang pulak macam mana?? jom share! (^^,)



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

21 comments:

PinKy MoMMa said...

tak sangka ujang sebegitu romantik hakhakhak..lembut betul hatinyer..

Unknown said...

anak akak is manja ayah dia...kalau dengan akak untuk nak nen dan tido je...sentap mak..huhu.tp bgs gak die bonding dgn ayah dia...senang ibu dia nak wa pape...:)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak yanaa. hahaha comelnya gelagat zafirah dengan papanyaaaa. heheeee biasa budak bukan suka sebut mama dulu ke? *pelik*

mrs kayrul said...

anak kayrul yg first anak mama...second plak anak papa...klu mama papa dtg jemput kat rumah tok mak..laju jer g peluk papa...mama sentap jer tengok...huhuhu

missayu said...

part stroller tu sama,ayu pun xpernah bukak,tutup stroller nia tu sampai sekarang..papa nye aja yg buat..kuar kete stroller dah pasang,naik kete,papa la tutup stroller..hahaha

Fazleyatul Aini said...

anak perempuan memang senang manja2 dgn ayah kot kan

Dkna Abza said...

untung jadi papa..semua keje papa buat...mama dukung zafirah jer hihihi

Teena Tna said...

Suka tgok zafirah sengih...comel...

aizamia3 said...

dak Nuha tak boleh tengok babah dia keluar.. confirm nangis nak ikut.. ;)

Julia Johari said...

Pandai zafirah rapat gan papa...tu yg mama sentap hehhe...sabor2...anak2 x kemana...hehhe...umi QI masih x nmpak lg si Qi yer perkembangan...sbb baru 9 bulan kan

Hudalatip said...

biasa budak memang sebut papa ke abah dulu kot..anak saya dua2 sebut nama ayah dulu..Diorang semua memang anak ayah pun..Tapi rapat jugak dengan saya..

Unknown said...

hamboiii.. anak papa ye... kemain lg..

Unknown said...

sy anak mak

cha said...

hari tu jumpa u tgk zafirah mcm berkepit jugak dgn papa dia. tp i paling suka time zafirah lentokkan kepala dia kat bahu haha manja sgt

Unknown said...

biasanya nanti anak pompuan manja ngan papa... n anak laki rapat ngan mama...

imantizz_truper said...

imantizz anak ayah..abang dengan adik lelaki anak mak..semua mak..grr...jeles! hahahaha...tapi ayah sayang dekak kak imantizzz lagi...huhuhuhuhuhu *nangis sambil peluk lutut

kurus said...

hhahaha

itu tandanya zafirah anak papa !


ekekkekek


jgn jelessss


kim salam kat zafirah ! muahha ;)

eima said...

anak2 aku adil
abg - mama
adek - abah

Ibu Muda 30series said...

ujang jenis sepesen ngan laki ahkak...haha...

Mimy Hamid said...

fayel mmg anak papa habis...akak sentap...tu yg nak girl tu ar tgk zafirah pun manja ngan papa dia..erkkk teriba terpikir kalau la nnt ada baby girl gini jugak...terpinggir aku heheh

safurara said...

bila suami sanggup teman binik g shoppink.mmg sonokkan.hehehe.princess pon ikut muka papa dye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015