May 2, 2013

Zafirah dan Kereta

Assalamualikum....

Happy Thursday blues...haha~  asal lepas cuti je mesti 'blues'....apesal tah....hehh~  -.-'

Ni nak cerita, Zafirah dah pandai suka kan mainan....dia dah mula faham 'mainan' tu apa...kalau pi mana² even pasar malam, asal nampak orang jual mainan mula la dia melonjak² sambil tuding jari ke arah mainan² tu...lepas tu muncung² mulut sebut, "tuu...tuuu~"...  amboihhh kannn...nasib baik tak reti bercakap lagi....so mama pejam mata je, jalan laju²....hahahaha~

Aku selalu pi Alamanda...kat Alamanda ada menan jenis kereta tu...yang bila masuk syiling dia bergerak²....asal lalu sebelah menan gitu dia menjerit² nak naik....aku pulak jadi takut nak lalu sebelah menan² tu sebab taknak dia menangis....ehhh pernah tau dia menangis sambil meliuk² badan tanda protes sebab aku tak layan kehendak dia....hehh~  sabo je lerrr~  -.-'


ni salah satu 'kereta menan' yang ada kat dalam Alamanda...alaa area McD tu je....


kemain la seronok dapat 'bawak kereta' sendiri...


ni kereta lain pulak...bangga lah sangat muka tu dapat bawak kereta kununnya...hahaha~


 ni kat tingkat atas...


Tapi....aku tak masukkan pun coins dalam menan² tu untuk bagi dia bergerak...sebab bila menan tu bergerak sendiri Zafirah jadi takut....dia lebih suka main pusing² stering je...bagus jugak kan jimat duit aku....tak payah membazir...bahahaha~  ^_^



ni time pi Petrosains...papa main race car...asal ada je lah menan kereta memang Zafirah jadi teruja gila! 


Sekarang ni asal masuk kereta je mesti nak pi tempat driver seat...papa pulak rajin melayan peel anak....aku cukup geram bila time kereta tengah bergerak dia nak jugak pi driver seat...bila dihalang menjerit macam kena dera! grrr~  dia seronok main² stering, main² wiper, signal...

Bijak anak mama ni....tapi mama lagi bijak...bila dia takmo lepas stering, aku naikkan volume radio...bila dah terlalu kuat, Zafirah jadi takut...haa time tu baru dia reti duk diam....muahahaha~  oke agak keji di situ....  :p


aaa gini lah ghomannya bila duk dalam kereta...time ni kat tempat parking lah kan....time dalam kereta lah Zafirah jadi manja dengan papa...motif sangat sebab nak duk kat driver seat...dapat main² stering gitu...haihh~


Aku dulu kecik² pun ayah aku memang dah ajar duk driver seat...kasi familiar area driver seat gitu...padan la masa amek lesen kereta 10 tahun lepas macam senang je nak lulus...haa ada kena mengena?? kahkahkah~  :p

Korang dulu kecik² minat dak main² stering kereta, duk driver seat kaco parents korang bawak kereta?? hihi~



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Anum said...

sukanya dia

Fazleyatul Aini said...

aku tak ingat la aku masa kecik main apa. main pondok je kot haha

Julia Johari said...

yeyyy pandai dh dia nilai apa itu permainan...bijak2...lepas nih mommy gan daddy kena bg pakai spek mata itam heheh

Unknown said...

yana,kat facebook kan ada jual mainan keta yang boleh naik tu..harga 2,3 ratus jugak la.kat toysbooth.boleh la beli bagi dia..lagipun laman luas kan..mesti dia suka..

eima said...

aku rasa semua budak cam zafirah kot ... hahah bahya kan

Unknown said...

biaselah tuh budak2 perasaan ingin mencuba tu membuak2

just azura! said...

comelnye zafirah.. :)

saya masa kecik, mak kata ngamok ngamok nak naik kereta yang masuk syiling ni.. tah ape yang seronok sangat tah.. tapi budak budak kan.. macam ni pun happy gila.. hehe..

indahhiasan said...

comey....budak2 mmg suke main kereta yang menari menari tu eyh????

p/s: peminat english cotton??dtg melawat blog saya.

Unknown said...

lepas nie dah boleh la belikan kereta mainan untuk Zafirah main kat umah pulak yea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015