Nov 22, 2014

Pada Tarikh 7-11 hari tu....

Assalamualaikum...


Cerita GC tak habis lagi...postponed jap ehh...boleh?? hahaha~  :p


Hari ni nak cerita kisah 7 November hari tu....tak sempat nak update sebab esoknya aku dah fly pi GC...tapi nak update jugak sebab korang memang kena tau pasal ni!! hahaha~  sila teruskan membaca! :p


7/11 hari tu besday dak encem yang ke 28 tahun....muda lagi laki ai okay!! kesian dia orang ingat dia dah 3 series...rupanya sebaya je dengan binik dia yang sentiasa awet muda remaja...kahkahkah! ada setengah orang bila tau umur laki aku 28 tahun dorang terus assume umur aku lebih muda dari dia....awww! tak jadi ai nak diet! eh! >_<


 "ai nak celebrate besday dengan mak ai sekali kay...sebab dia yang lahirkan ai...."


baiklah...baiklah....bila ajak mak, kena la ajak orang lain jugak ye dak?? bahaha~  maka beramai² lah celebrate besday papa yang dah hujung² 2 series tu kat Ayer 8...


Aku yang pilih Ayer 8...dah aku yang nak belanja, kena ikut aku lah nak pi mana....bahaha! aku nak pi Slero D Timur....aku pernah cerita pasal restoren tu kat entry sebelum ni....ada benda yang aku duk ngidam dengan restoren ni....


Teruskan membaca! :p



lengkap satu family mertua...mak, abah, adik beradik ipar, biras², anak² buah semua ada! meriah uols...^_^


Kebetulan hari yang sama, sepupu² mak from Indonesia came to visit...dorang stay rumah kitorang...so malam tu saja la mak nak bawak dorang dinner kat luar...family aku pun lama dah ngidam nak makan kat Slero D Timur ni....alang² nak belanja tetamu, langsaikan terus ngidam tu...bahaha~


7 orang tetamu, termasuk adik aku, mak, ayah ada 11 orang semuanya! bertambah meriah! tapi dorang duk meja lain laa...sebab 'akaun' lain²....kalau semua nak claim kat aku botak kepala oii!! >_<


Nazifah...4 tahun...terkebil² mata dia tengok adik aku makan ketam...hahaha cute!


oke ni lah dia salah satu benda yang aku duk ngidammmmmm lepas pertama kali jejak kaki kat sini....kalah orang peknen ngidam! pfftt~




MAGGIE KETAM yaw!! RM38 semangkuk....pakej sekali dengan penukul ke hape tah kat belakang tu....untuk kopek ketam...huhu~


portion banyak! boleh share 2 orang....tapi spesis perut dinasor macam aku takde hal pun nak perabih kan sorang²....kahkah~  tapi sebab malam tu datang ramai², orang lain semua first time makan kat sini, so memasing order menu lain²...then bertukar² tangan....semua orang boleh rasa menu orang lain...paham dak?? blur pulak nak olah ayat...hikss~  >_<


ouh megi ketam kat sini SEDAP GILERRR!! tak pernah lagi aku rasa megi sesedap ni...tengah menaip ni pun kecur² ayaq lioq...tunggu masa nak jatuh ke keyboard je...! adehhh~  isi dalam tu banyak!! kuah dia tu bukan guna kuah megi standard tu tau! rasa macam tomyam pun ada...pedas berdesing!! cili padi sesepah dalam tu...ai loike so very very much!!! nyum nyum nyum! harga mahal aku pandang sebelah mata je...janji perut aku puas! hahaha~  ♥ ♥ ♥


mak mertua aku order ni...ketam sambal...ke ketam berlado entah...tak ingat pulak...pun RM38 sepinggan...mil aku hantu pedas...kalau food tu tak cukup pedas ikut kriteria tekak dia memang dia akan cakap tak sedap! hahaha~  tapi yang ni memang dia puji sedap! *thumbs up!*


Orang lain order menu biasa² je....ada order tomyam, pastu western²....tak menarik sangat pun...kedai lain pun ada jual western food...hahahaha~  :p


makan taknak...main je kerja...atok amek gambar menyengihhhh! tampa nak?


dah jumpa kazen kesayangan lagi la dia tak ingat nak makan...hehh~


Dah kenyang, jom la amek gambar depan tasik...cantik view waktu malam...dengan view masjid besi lagi...nice!  :)


mertua aku baru ada 3 orang cucu...tu pun dah havoc kemain...sok makin ramai cucu boleh runtuh rumah mil...huhuhu~


beloved family in law! tenkiu memenuhi undangan Yana untuk celebrate besday husbeng tercinta...bahaha~   puas hati kan makan kat sini?? nanti repeat lagi kayyyy~  insyaAllah...  :)


tu lah dia my husbeng...kadang gedik terlebih dengan mak....mil aku lak jenis layannnnnnnnnnn je peel anak² dia...huhu~   pastu habis la semua orang duk panggil laki aku 'apar' sekarang!! heii  -.-'


Happy belated birthday to husbeng sayang! semoga terus success in life! lebiu to the moon and back! ♥


oke tu je nak cerita...next entry sambung cerita GC balik kayyy...kihkih~


 Terima kasih sudi membaca!

10 comments:

Unknown said...

Tu dia amik menu ketam ker... memang kena akaun sdn bhd la yea... tapi lepas katanya makin banyak kedai makan akan bukak kat Ayer8 nie...

Geng Borak said...

best nampak megi ketam tu... tapi best lagi apar.. apar.. #muahciked

Unknown said...

memang penggemar ketam ke yana??kalau akak memang penggemar ketam..keluar makan mesti nak makan ketam..heheheh

yanamib said...

Haha bengong kid..tampa kang! 😆😆

mummy said...

lucu caption...hehe

Chekgu Azrine said...

Akk tgok ko punya maggi ketam tu ahkak pun terliur dik..sangat okeh..nangis bawah meja restoran..uhuk

ieza ashaari said...

Nasib baik alergi..hoho..klu xmenjejes air liur..

eima said...

ololo apar comelll nye muncung .. har har har
hepi belated besday

careno said...

alololo... omeynya apar ni...

Puan Eka said...

kite siap snap gambo akak punya megi ketam, terus send kat husband. ni mak buyong tringin nak sebiji cmni hahahahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015