Nov 27, 2014

Hari ni Bawak Korang Round² Pantai Gold Coast...jom!

Assalamualaikum...


Ikutkan nak cerita pasal Movie Worl...tapi banyak gila gambar nak kena pilih², edit...tak sempat lah! ai is sibuk! hahaha~  so kita cerita benda lain dulu lah ye...cerita Gold Coast jugak...banyak benda aku nak cerita pasal GC ni...please bare with me...ewahh kemain...baru duk Aussie seminggu lidah ni lembut je nak speaking² bagai....kahkah~  :p


Ekceli setiap hari, lepas habis conference, kitorang memang tak duk hotel pun...balik hotel letak beg pastu merayappppp sakitkan kaki! agak² kedai dah tutup pukul 10pm camtu baru kitorang balik hotel...macam aku pernah cakap sebelum ni, rasa rugi tau datang tempat orang tapi terperuk dalam hotel je...bila kita rajin explore, banyak benda kita boleh belajar....kadang tu just tengok culture orang je...pun boleh bagi kita something to ponder...giteww tarbiyah cikgu yana! padahal memang bangsa tak reti duk diam! selagi tak sakit kaki, asyik la nak berjalannnnn je! hahahaha~


Masa hari pertama, kedua tu aku still tak boleh adapt lagi cuaca kat sana....aku ni bangsa tak tahan sejuk....20 degrees tu bagi aku sangat sejuk! huhu~  tu yang berjaket je sepanjang keluar pi jalan²....masuk hari ke-3, ke-4 camtu kot baru kulit ni dah lut dengan suhu sejuk²...baru boleh eksyen sikit jalan tak pakai jaket...hihi~


Kasut aku tu hari nak fly baru beli...jenama apa tah tak ingat...beli kat Alamanda...suka betul buat kerja last minute...nasib la ada laki boleh harap nak tolong teman cari kasut bagai...memula pilihan pertama aku kasut PUMA...cantik kasut tu...bukan sport shoes! tapi sangat selesa and boleh jadi formal wear jugak...tapi tengok harga almost RM200 kaoo...terus dak encem tarik aku keluar kedai sebelum aku jadi lebih sawan! hahahaha~  adoyaiii~


Aku kan datang sini untuk kerja...so aku memang cari kasut yang boleh pakai untuk semua event! jalan² boleh, untuk aktiviti formal pun boleh.... and kasut tu mesti lah selesa! kang melecet, terpeleot, lenguh² siapa pulak nak tolong picit? giteww~  aku malas nak bawak sampai 2-3 kasut! selipar pun aku tak bawak...nasib ada kedai murah kat sini jual selipar $3...dalam RM9...pakai selipar baru syok jalan² tepi pantai...hihi~


Bandar GC waktu malam...


View dari pantai...GC dengan KL tak jauh beza pun...dari segi pembangunan lah...kat sini takde apa yang unik selain pantai Surfer's Paradise...lain la ko pi Brisbane, Perth maybe...baru la terasa macam pi overseas! huhuhu~  pendapat aku lahh....sebab memang ada berniat nak ajak dak encem bercuti ke Aussie...tapi taknak pi GC...pi tempat lain...hehe~  :)


rindu pakwe kat Malaysia T_T


pantai kat sini sangat bersih and selesa! toilet and tempat shower disediakan sepanjang pantai...  :)


banyak burung camni sepanjang pantai...apa nama tah burung ni??? hahaha~  ada sekali tu aku jalan bawak makanan...sambil jalan snap² gambar...kejap kang stop stop...pastu burung² tu macam nak kejar aku...terus suruh kawan aku berhenti snap² gambar, jalan laju sikit! eeii seram je kalau tetibe kena serang burung! (-_-")




MasyaAllah cantik! ^_^


Merasa jugak air laut Gold Coast! walaupun takat celup² kaki...eh jadi lah!! nak pi mandi laut tak sempat! lagipun air laut kat sana sejukkkkkk!! ^_^


 macam tak ikut turutan je gambar² aku ni...haihh tak ingat dah mana yang snap dulu, mana snap kemudian...letak je lah....hahaha~


posing kacak...aww! :p


obor²...besar!! nasib la tak terpijak...dah la kaki ayam je berjalan tepi pantai...eww geli! haha~ 




oke tu je lah gambar² area pantai Surfer's Paradise...takde pulak gambar laut waktu siang...kengkonon plan nak tengok sun rise lah bagai tepi pantai...tapi alarm bunyi je laju² switch off...tak larat nak bukak mata...sayang tidur kekdahnya...hahaha~  yelah nak tengok sun rise kena bangun pukul 4am! 4.40am camtu matahari dah naik...! tidur lagi best! kahkah~


Kebanyakan gambar² ni ihsan kawan aku...banyak guna kamera dia je...aku ada jugak bawak kamera pi sana...tapi guna sehari je kot...time pi UQ...pastu aku simpan je kamera dalam hotel....snap² guna ipong lagi senang! hihi~


Dah hujung² entry selalu takde idea nak buat penutup macam mana... (-_-")


kbye! (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Anum said...

bestnya :)

MOMMYLIN said...

nak g GC gak... yana ko jadi tour guard yek... =)

Puan Eka said...

cantik. klu siang mesti lagi cnatik kna.

Obor2 tu alamak rasa geli je sebab mcm lembik kan

eima said...

Cantiknye...best wei....

Unknown said...

tu obor2 ke??macam gitu ye rupa dia..macam jel rambut somi akak je..hahah

aizamia3 said...

Subhanallah.. cantik2 semua gambar tu.. ;)
memang cenggitulah.. bila nak habis entry tak tahu nak tutup camane.. hehehe..

dhiera zainudin said...

obor tu? euw.. geli.

syok woo pergi tempat org

Julia Johari said...

Yana...first of all would like to say to you thanks a lot....oh my godness...pantai Surfers Paradise sgt tercantik...kagum julia tgk keindahan di GC...mmg disana terkenal dgn pantai dia kan...tp cantik lg belah malam leh tgk live burung camar tu kan dok kt pantai...mesti mlm2 nyaman je ni...yana suka pakai casual style kan...sempoi habis...tp u looks so comfort with that shoes la yana...ju suka review cm ni...at least dpt pi juga GC wpun dalam alam maya haaaaaaaa...ok cepat update ye...nak baca lg.

Elly Matin said...

bestnyaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015