Jan 10, 2013

Panjat Tangga dah Anak Dara ni!!!!!


Sejak² nak dapat 'kaki' ni seronok pulak Zafirah main kat tangga...sebelum ni papa dia la ngajo naik tangga...tapi berpimpin tangan....lepas dah naik beberapa anak tangga, dia turun balik...lepas tu naik balik...naik, turun, naik, turun...haihh...tapi kenapa papa tak selim selimmm?? eh! opss! v(^^,)"

Semalam aku tak larat nak melayan dia naik turun tangga....aku lepaskan je Zafirah merayap dalam rumah....bila dia sampai depan tangga aku buat tak tahu je...dia duk pandang² mintak bantuan....aku buat donno je....kununnya nak tengok la effort dia panjat tangga sendiri....sekaliiiiiiii....berjaya kaooo!!! hoyeahh!! *lompat bintang*  \(^__^)/



bersungguh² dia usaha nak memanjat anak² tangga tu....ffuhh! seronok pulak aku tengok effort dia...hehe~  aku tak larang pun dia nak main panjat² tangga....bagi aku, setiap perkembangan anak tu akan merangsang minda dia untuk lebih aktif....tapi jangan la ko seronok bagi anak ko melasak tapi ko lepas tangan....WAJIB pantau ye! kang apa² jadi menyesal tak sudah! takmo...takmo~  :)


 sambil pantau, sambil snap gambar....gitewww! 


 macam rock climbing pn ado! huhuhu~



Tapi Zafirah pandai panjat tangga je la...nak turun balik dia tak reti....dia pi baring kat anak tangga tu lepas tu nak terjun ke bawah...haiyaaaa! ingat awak tu superwoman ke nak oiiii....ish³~ (-_-")

Aku tak paham kenapa budak² suka sangat memanjat tangga...rata² kawan² aku yang ada tangga kat rumah, mesti akan jadi port anak² main.... jangan kata kawan², sedara mara aku pun ramai yang gitu...apesal eh?? mainan² yang gila mahal kat pasaran sekarang ni pun tak mampu nak lawan keseronokan memanjat tangga....? hahaha~  :p






p/s: kena cari jugak pagar untuk letak kat tangga....bukan setiap hari aku larat nak melayan Zafirah turun, naik tangga....adeyy~  -.-'


 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

16 comments:

Norhaizan hakim said...

Panjat Zafirah...panjat...

UMIE SUE said...

hihi..nasib umah su xde tangga.

Rozuan Ismail said...

hoho. lepas ni kena lebih hati2 lah ye

Liyana said...

hehe nasib baik umah xde tangga..
slim da zafirah..rambut pacak tu... hehe

diana said...

teringat pulak dulu masa akak kecik rumah kat kampung bertangga.selalu jatuh tangga tau..sampai patah2 gigi..padahal bukan bayi pun..dah taraf kanak2 rebina dahpun..hahah..

aDisH.sHidA said...

betul tu yana.budak2 nie suka sangat tangga..anak kakak akak dulu pun zafirah la...panjat sampai ke atas..nak turun x pandai haha..


panjat zafirah panjat jangan tak panjat...

Cik Eka said...

budak2 suka sangat panjat tangga.

paling tak tahan,bila dia panjat tu,dia paling muka kat kite,pastu dia sengih2.. hahahahaha

dia nak suruh kita halang dia latu..

macam spupu eka

UniMeOw said...

hehe panjat xpe kak..jgn turun sdri je..isau lak..

Yati Omar said...

lasak gugurl ni ;-)

blogwalking ya.follow you :-)

♥M.Y.R.A.E.L.M.Y.R.A♥ said...

haha, bab tangga memang tak dapat nak dinafikan lagi , tiap kali berkumpul kat umah Wan , mesti tangga2 penuh , tak kirah lah tangga dapur ke , tangga luar ke , tangga dalam ke , haha . i pon pelik .

siti fatima Arifin said...

penat la maknyer nak layan. bdk2 bila dah dpt kaki cam nie la.bdk2 suka kan main trun naik tangga nie

Aty_Fared said...

boleh main same2 nga qaleef kat tangge..heheh..
ha'ah kan..pelik kenape ar bebudak ni suker nau main kat tangge..hurrmm...

eima said...

memula mmg seronok nengok nye ...lelama stress hahahahha


seb baik alisha dah jemu dah..klu tak asek la nk memanjat je

hazman fadzil said...

lepas nie si Zafirah dah cergas .... confirm lari keliling umah laa...

Mas Zull said...

assalamualaikum yana...dah pandai panjat yer...:)

aizamia3 said...

bila lagi nak tunjuk skill ye dak Zafirah.. ;)