Sep 23, 2010

Rukun Hidup Vee dan Shidi




Selalunya kita lihat dan dengar, 'artis kahwin dengan artis mesti tak kekal..'   eh orang yang berkata² tu dewa jodoh ke? mana dia tau tak kekal kan?  ish³~

Memang lah hakikatnya kebanyakan artis kat Malaysia ni bila kahwin dengan pasangan artis jodoh mereka tak lama...tapi tak perlu kut buat kesimpulan macam tu...ajal dan jodoh semua tu kan di tangan Allah...bukan di tangan dewadewiyangsukasibukhalorang...tettttttttt~  

Contoh pasangan ideal Vee dan Shidi telah membuktikan sebaliknya....serius weh aku suka gilerrrrrr tengok dorang ni...sangattttttttlah sweet...steady and cool je gaya dorang *me love!! mmuaahh mmuahh~ *
pernah ke korang dengar berita dorang bergaduh? aku tak pernah dengar...*wink²*

alahhhh kalau gaduh² manja tu standard la...bak kata P. Ramlee, 'sedangkan lidah lagi tergigit, ini kan pula suami isteri....'   setengah orang bila tergigit lidah je terus jadi ulser...apa maknanya tu?? kuikuikui~



Praktikal

Menyambung bicara, selama bergelar suami kepada Vanidah, dia bersyukur kerana isterinya itu bijak mengendalikan rumah tangga dengan baik.

Baginya, Vanidah merupakan seorang yang praktikal dan begitu mementingkan kesempurnaan untuk keluarga mereka.

"Bukan itu sahaja, Vee juga tahu batas yang perlu dijaga sebagai seorang isteri dan ibu apabila menimbangkan tawaran untuk sesuatu projek lakonan.

"Saya percaya kerana dengan pendiriannya itu jugalah ramai yang menghormatinya. Apa yang boleh saya katakan, nama Vanidah Imran itu semakin besar hari ini jika hendak dibandingkan ketika dia mula-mula muncul dulu," kata Shidi yang juga pemuzik kumpulan Dead Mushroom ini penuh bersungguh.

Shidi yang pernah membintangi filem Mimpi Moon ini juga memberitahu resipi kebahagiaan rumah tangganya adalah kerana keseimbangan karakter antara dirinya dengan Vanidah.
Jika Vanidah seorang yang cepat marah dan baran, Shidi pula lebih tenang. Dalam erti kata lain, Shidi dianggap sebagai air yang mampu memadamkan api yang sedang marak.

"Kalau Vee sedang marah, saya biarkan dia tenang dahulu sebelum memulakan perbincangan. Kalau nak tahu, saya bukanlah seorang yang romantik dan tidak pandai hendak memujuk (ketawa)."
"Saya lebih mengambil sikap rasional dan realistik. Dalam rumah tangga pun, Vee yang paling banyak bercakap manakala saya pula menjadi seorang pendengar yang setia dan hanya memberikan pandangan bila diperlukan.

"Begitu juga dengan soal cemburu. Bohonglah kalau saya kata tiada perasaan itu tetapi kami profesional dan cemburu itu harus bertempat. Kami dalam dunia seni dan perlu tahu kedudukan masing-masing serta saling menghormati."


Berita penuh di Utusan Online













p/s::  babe, kita jadikan Vee and Shidi ni idola kita la yeh....ngee~  \(^_^)/


26 comments:

POSH76 said...

Sis pun kagum dgn diaorg apapun compromise tu penting hehe

lionteen said...

lionteen pun suke giler tgk drg ni..
sweet je kan..
tgk kat tv tu,klau drg berlakon same,lionteen msti folo cite tu..
tp cite 8bulan xdpt tgk..sedey..

nabilah_2908 said...

yup..sy pun suka dgn pasangan ni..

dulu...kagum dgn ajai n nurul, aziz m osman n vee, abby n norman, termasuk couple ni sekali...

nmpknya 3 drpd mereka2 ni dah bercerai...

hope hubungan vanida n shide berkekalan hingga ke akhirnya..Amin.. :)

ke APA KATA HATI pulak,
RAGAM MANUSIA DI PETROL STATION

makdara TERDIVA said...

lagi elok kalau kita jadikan rasulullah & isteri2nya sebagai idola.. :)

lagi berkat rumahtangga kan?kan?kan?

..she's s0 e!Ra.. said...

wah i like them also~! all time fav

y@n@ M!B said...

:POSH76:
hehe setuju²!

y@n@ M!B said...

:lionteen:
yana idak la ikut sgt filem dorg..hehe..tp suka la tgk cr dorg..sempoi =)

y@n@ M!B said...

:nabilah_2908:
tu lah..rezeki masing² kn..semoga vee and shidi kekal smpi syurga =)

y@n@ M!B said...

:makdara TERDIVA:
itu sudah pasti..mmg idola sepnjg zaman =)

y@n@ M!B said...

:..she's s0 e!Ra..:
me like too !! ^_^

Mr feckry said...

patut jadi contoh

ribena.illina said...

mood sis skg macam ke arah kawen dah kan kan. heeee~

rase xsaba nk nikah gak *apakah sis? ahahahhaah*

diana said...

diorang selalu bertolak ansur agak nye..
tapi akak tak respek la diaorang ni.
tambah2 bini dia.
belakon boleh lak peluk2 lelaki lain.macam drama kat prima tu.drama isabella.naik nyampah pun ade..tapi dah suami dia tak kisah
nak kate ape kan...

y@n@ M!B said...

:Mr feckry:
yup =)

y@n@ M!B said...

:ribena.illina:
ehem ehem..cbokkk je zra nk kawen gak..hoho~

y@n@ M!B said...

:diana:
oh yg tu sy xleh nk komen sgt sbb x tgk pn drama² dorg..hehe~

Along Tapa said...

ye~~setuju dgn cik yana mib...kesimpulannya, nak tahan lama hbgn, sabor kena tinggi....nak2 org jantan...jgn ikut sgt kepala baran...ek???sampaikan pesan aku kat budak encem ko...:p

Gorengbaek - Apa ko rasa long??

Kap said...

kalau ulser tu, mungkin sebab cium mulut kot ;)

meoteen said...

hi cik lionteen :)

jom kite mkn same2 nak?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

cantik doa kan bahgia untu dia org

suziesanji said...

doakan mereka bahagia... suka vee =)

y@n@ M!B said...

:Along Tapa:
btol..klu baran x comel lah mcm ko...ek?? huhuhu~

y@n@ M!B said...

:Kap:
hahaha buleh pulokkk gitu =p

y@n@ M!B said...

:meoteen:
lionteen jwb, "jum meo lanje..yeayy!"

^_^

y@n@ M!B said...

:b.r.u.t.a.l.s.o.l.o:
hehe sume org nk bahagia kn =)

y@n@ M!B said...

:suziesanji :
amin~ =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015