Apr 1, 2010

Fuyyoo Panjangnyaaaa...!




Ada sesiapa boleh jelaskan apakah gambar di atas ni?? Kalau boleh jawab aku nak bagi coklat ni. Cadbury lagi....




HUAHUAHUAHUA~




oke sangat tak baik niat aku main-mainkan korang...huuu~ \/(^_^)





Gambar tu adalah sejenis sayur yang diberi nama 'bendi' atau 'bendir'...Ejaan lain tapi sama makna ye anak-anak sekalian....ewah..gitu kannnnn~




Saiz bendi ni biasanya standard. I mean panjang nya... Kalau yang biasa pi pasar atau penggemar bendi tu tahu lah kan standard saiz for bendi.


:: mintak halal ye pacek gugel ::



Sayur bendi yang dalam gambar 1st tu memang panjang...aku takde la pulak nak ukur saiznya berapa...uols tengok pic kat bawah, aku comparekan saiz pen biasa dengan saiz bendi ni..So imagine sendiri lah how long is the bendi...oke? ^_^



:: Luar biasa panjang bukan?? ::



Rasanya kat pasar malam atau pasar tani atau pasar gelap atau pasar raya atau mana-mana pasar di Malaysia ni tiada jual bendi sepanjang ni. Yang ni aku rompak tok sedara aku punya masa aku balik kampung tempoh hari..Dia tanam depan rumah dia. Aku lupa lak nak ambil gambar pokok bendi nih...huhuhu~ Excited sangat tengok buahnya sampai lupa nak tengok pokoknya....\/(^_^)



Tok sedara aku cakap, idak pula dia guna baja ajaib ke apa. Semua baja biasa. Mungkin ikut tangan yang menanam kut atau ada doa khusus sebelum menanam...wahahaha..Korang jangan la tanya aku bab-bab pokok ni. Aku ni pekerja buruh yang memang tiada ilmu dunia pertanian langsung weyyyyyy....huhuhuhu~



Oke lah, aku nak pi belajar menebas tanaman. Orang kata sebelum belajar menyuburkan tanaman kena belajar membunuh tanaman dulu...erk! (-_-")







p/s: Emas tengah murah eh sekarang??Tiba-tiba terasa gatal nak beli cincin tuutttt...tutttt...huakakaka~ ^_^


6 comments:

SUHAIDA SUPALIO said...
This comment has been removed by the author.
rAy jR...@...Aliff said...

yeahhh..bendi...fav d0wh..suka2..kekekeke

aleena said...

panjang semacam je..uhuu

ayat yg tutt tutt last tue patut disokong..beli2 :)

y@n@ M!B said...

:SUHAIDA SUPALIO:
oppsssss..terlebey sudaaa =p

y@n@ M!B said...

:rAy jR...@...Aliff :
favvy??haha..bagus3 ^_^

y@n@ M!B said...

:aleena:
ehem2...maseh ats sokongan anda =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015