Nov 25, 2009

2012?? Sekadar Peringatan


Dipetik dari Effa Blog
Terdetik di hati aku utk kongsi peringatan ini kepada semua sahabt2 aku...sila amek iktibar ye..

Hanya sekadar peringatan..Tolong sampaikan pada saudara seIslam kita... semoga menjadi peringatan dan kita kembali pd jalan yg lurus...amin


1Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 July hari Jumaat,jadi 3 August 2012 bersamaan 15 Ramadan juga jatuh pada hari Jumaat. Sama dengan hadis Nabi pasal huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan bulan Ramadan iaitu hari Jumaat 15 Ramadan di bumi ini yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasal satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dekat langit,bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj (yang NASA Amerika ada beritahu pada 21-12-2012 planet X akan lintas di bumi). Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu.......ALLAH sahaja Maha Mengetahui.. ......... ..cuba kita tengok Hadis Nabi di bawah ini dan kenyataan pasal Kalendar Islam 2012:-

Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda: "Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".


UPCOMING IMPORTANT ISLAMIC DATES

2010 Calendar
Islamic New Year: December 18, 2009 (1431 A.H.*)
Aashura: December 27, 2009
Ramadan: August 11 - September 8, 2010
Eid ul-Fitr: September 9, 2010
Hajj: November 14 - November 17, 2010
Eid ul-Adha: November 16, 2010

2011 Calendar
Islamic New Year: December 7, 2010 (1432 A.H.*)
Aashura: December 16, 2010
Ramadan: August 1 - August 29, 2011
Eid ul-Fitr: August 30, 2011
Hajj: November 4 - November 7, 2011
Eid ul-Adha: November 6, 2011

2012 Calendar
Islamic New Year: November 26, 2011 (1433 A.H.*)
Aashura: December 5, 2011
Ramadan: July 20 - August 18, 2012
Eid ul-Fitr: August 19, 2012
Hajj: October 24 - October 27, 2012
Eid ul-Adha: October 26, 2012



Sesungguhnya aku belum bersedia utk menhadapi semua ini..Ya Allah, tunjukkan lah jalanMu...renung2kan lah kawan2ku..sama2 kita berdoa moga di bukakan hati dan ditunjukkan jalan yang lurus..aminn~




p/s: korang jgn la taksub sgt tau dgn cite 2012 tu..merepek je cite tu..leh lari akidah je kalo caya...dalam discovery channel penah siarkan, orang2 kafir ni ada sorang philosopher..kire mcm nabi dorg kutt..dorang caya pada satu kitab ni..apa tah nama dia...sume kejadian2 yang dorang ckp akan jadi masa akhir zaman sume tu da jadi skrg..sume da penah berlaku...mandai2 je cakap kan....nabi pn xtau kut kejadian2 akhir zaman....utk lebey sahih, kaji blk quran, ty balik ulama'2...jgn wat andaian sendiri.......Wallahualam~




8 comments:

e f f a said...

kak betol..ngarut je 2012 tuh kan...huhu..
mari la kita muhasabah diri
takot la~

POSH76 said...

org puteh mmg mengarut2 ...jadik betul2 baru dia tawkan

y@n@ M!B said...

:e f f a:
yup muhasabah diri =)

y@n@ M!B said...

:POSH76 :
jd btol2 dorang seriau dulu..ngee~ ;p

niesz said...

takut nyer bile ingt kan mase ni kan...rase cam kite xbersedia langsung tuk semue ni..

meo peminat setia yana.mib said...

ermm... mengantuk nye baca fakta2 rekaan mcm nie... huhuhuhu :p

y@n@ M!B said...

:niesz:
tau xpe..hurmm..kena taubat dr skrg sbnrnye =)

y@n@ M!B said...

:meo188:
xmenahan nick tu..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015