Jun 16, 2016

Zafirah pi Saloon

Assalamualaikum...


Aku perasan rambut Zafirah macam bercabang²...hujung rambut dia tu....bila sikat mesti ada drama jerit² sebab sakit....haha adoii~   macam mana la tak bercabang....biasa tiap kali mandi memang akan syampu rambut...pastu tak sempat kering papa dah ikat rambut dia and pakaikan tudung...ikat ponytail je....basah² pun ikat...sebab kalau tak ikat nanti rambut terkeluar² dari tudung, serabut! dah suruh dia pakai anak tudung yang jenis separuh tu, dia takmo pulak...haishh   tak sempat lah nak ber-hair dryer pepagi....kelam kabut! pfft~


Makin lama jadi bercabang lah hujung rambut tu....papa suruh gunting pendek je...mak aku pun setuju potong rambut dia kasi pendek....sebab aku dengan adik aku dulu kekecik memang tak pernah merasa lah rambut panjang...asal cecah bahu je kena guntingggg...bebudak lagi kata mak takyah la rambut panjang....


Aku takmoooo!!! sayang oke nak gunting rambut anak dara tu...rambut dia lawaaa...jenis halus keperangan...rebonding lagi...ehh original punya rebonding oke! tak guna mesin pun....lagipun aku dah tengok macam² video tutorial ikat rambut anak....kalau rambut pendek cane nak ikat macam² style kannn....haha😁


Dulu dah pernah potong pendek rambut dia....aku ada buat entry "Zafirah Gunting Rambut"
and bagi aku bila rambut dia pendek dia nampak bulat, very keanak-anakan and kurang comel....pada mata aku lah dah kurang kecomelan dia bila rambut pendek....haa tak caya try la tengok entry aku tu....ramai gak komen cakap takyah gunting rambut dah pasni....tu yang lagi aku nyesal tu potong rambut dia... T__T


Tapi nak taknak kena gak gunting sikit rambut tu....kasi buang cabang² kat hujung rambut tu....hurm  nak gunting sendiri malas + tak reti kang senget tak cantik...huhu   maka ke saloon lah kami....


 Seronok pulak dia aku cakap pi gunting rambut...aku pi salun kat Warta...ada salun muslimah dalam tu...level 1 tak silap....pekerja tak friendly langsung....cakap nak kerek macam dia sorang penat bekerja...nasib aku jarang gila nak gunting rambut....haihh


 steady Zafirah 😁


 dah siap! macam takde beza je kan?? haha~ aku trim sikit je belah bawah tu...rambut depan pun gunting sikit je sampai hidung...hahaha  sayang gila oke nak gunting² rambut dia...haihh


sebab dia sangat behave masa gunting rambut, mama bagi upah main kat playground....walaupun playground tepi rumah tapi boleh kira berapa kali setahun aku bawak anak aku pi main² kat situ...kahkah


k tu je nak cerita...tata~






Terima kasih sudi membaca!

5 comments:

JMR said...

rambut raya la ni..

eima said...

COMEY .... ALISHA PUN AKU TAK NAK POTONG RAMBUT DIA WLUPUN ABAH DIA SEBUK NK PENDEK KAN RAMBUT DIA ... SIBUK JE MCM LA DIA YG JG RAMBUT ANAK DARA DIE TU ...AI TAU YG JG .. HUH SENTAP KAH KAH KAH

NK TRIM JUGA BAWAH DAN DPN ....

Cici said...

baguslah dia behave. my boy terjerit jerit sampai kami pun trauma nak bawak dia pergi salon -_- tak pernah try lagi bawak adik dia. potong sendiri je so far

Nadia Johari said...

comey dah budak ni..

Madam N said...

hahah..kecik2 dah pi saloon. bertuahlah zafirah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015