Jun 1, 2016

My Handsome Boy Demam :(

Assalamualaikum...


Since Ahad malam lagi dak Zafran ni mendemam....boleh tahan panas membahang jugak badan dia...sepanjang malam merengek²....tapi tak teruk sangat laa...sebab bila dia merengek aku sua susu cap gantung terus diam je...kahh! πŸ˜


Then hari Isnin mertua aku tolong jagakan...sebab babysitter cuti....part yang tak best bila upah babysitter gini lahh....dia cuti, kita kena cuti, dia sakit, kita kena cuti jugak....kalau taska, kita cuti ikut public holiday....gituu   tapi tak kisah lah part tu...small the matter....syukur mertua duk dekat....dorang boleh tolong jagakan Zafran...


Tapi bila aku balik kerja petang tu, MIL aku cakap Zafran merengek sepanjang hari...tak boleh letak, nak kena peluk je dia...tengah tido pun merengek jugak...badan makin panas....MIL aku cakap dia takmo bila PIL aku dukung...nak nenek dia je yang dukung....mesti penat tu dukung lama²...orang tua kan....aku yang muda remaja pun lenguh tangan dukung Zafran lama²...huhu


So aku decide untuk EL je semalam (Selasa)....malas nak nyusahkan mertua aku....lagipun tengah takde kerja yang urgent nak kena siapkan kat opis, boleh la nak EL EL bagai....


 muka tak ceria langsung....mama is so sad tengok anak mama lembik camni  T__T


Sepanjang hari duk rumah memang dia nak melepek je dengan aku....tapi aku tak kisah pun dukung dia lama²....anak kannn....siapa lah tak sayang anak oii....nak dukung dia sambil buat kerja pun NO HAL! bukan selalu pun aku nak dukung dia lama² gitu....mama berkerjaya kekdahnya....masa yang terluang untuk anak² very limited...boleh kira berapa jam je sehari aku belai² anak² aku....mama is so sorryyyy!! i hope one day anak² mama faham bukan sesaja nak tinggalkan anak² mama kat orang lain T__T


Aku rasa sebab Zafran ni fully breastfeed child, so dia overly attached dengan aku....bila dia demam lagi laaa...clingyyyyy!! memang tak daya nak buat kerja lain....kadang mintak tolong asben or mak aku dukung kan kejap sebab aku nak buat kerja lain or pi toilet, tu pun dia boleh bantai nangis macam kena cubit....pastu bila nampak aku terus senyum mintak simpati....then bila aku dukung terus berhenti nangis and nyengihhhhh jeee....eiii cubit bebetul kang tau laaa πŸ˜


 Sepanjang hari memang tak berbaju....setiap masa duk basahkan badan dia dengan air + lemon....biasa anak demam aku buat lemon socks, pakaikan masa tidur malam...tapi hari tu lupa....tu yang aku ganti lap badan dia dengan air + perahan lemon....nyamannnn bau lemon πŸ˜


Ekon ON 24 jam....bila dia tidur, aku pasang ekon dalam bilik, bila dia dah bangun, aku on ekon kat hall pulak...haa ganti² gitu lah kan....janji mana² tempat anak aku ada, udara tempat tu mesti sejukkkk je....hihi   pepaham je la musim El-Nino sekarang ni....rasa nak mintak mak aku buat swimming pool je kat tepi rumah tu...senang berendam bebila masa....hahaha πŸ˜


my hensem boy! πŸ˜˜πŸ˜˜   kalau dia duduk memang kena letak bantal keliling dia gitu...untuk support badan dia...kalau tak nanti dia bergolek² macam panda...pernah tengok panda bergolek?? bulat, comel....haa Zafran camtu laa...badan dia bukan stabil lagi nak duduk bebetul...tapi gagah jugak nak duduk...takmo baring oke! perasan dah besar sangat! haha...adoii~


Alhamdulillah, sepanjang aku jaga dia semalam takde pulak dia merengek....elok je nak senyum², main agah²....dia akan nangis bila dia tengok aku takde depan mata dia je...haha manja sangat niiii...amboi! πŸ˜


Malam tadi aku buat jugak lemon socks + tepek cool fever....malas nak tepek kain basah sebab selalu tercabut je...bila aku terjaga kain basah tah kemana, anak tah ke mana...hahaha lasak oke budak hensem ni!! lekat cool fever sampai ke pagi tak tercabut....elok melekat kat dahi...hihi


Alhamdulillah pagi ni dah kurang sikit demam dia....still panas lagi....tapi tak seteruk semalam...dah boleh nak gurau²....


Tadi wassap BS dia cakap Zafran dah tak demam...syukurrrrr Alhamdulillahhhh....hati mak mana yang tak tacing bila terpaksa hantar anak yang tak sihat kat orang lain untuk jaga??? herm   but now dia dah sihat, Allah je tahu betapa lega nya hati akuuuuu! pfft~


Tak sabar nak balik! nak gomol anak! πŸ˜








IKLAN:

Jom cantik sebelum raya!!


Rahsia suami makin sayang πŸ˜

kulit cerah BEBAS JERAWAT! πŸ˜

EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM, RM68

Kelebihan Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum ~
πŸ’• Pudarkan jeragat degil
πŸ’• Kecutkan jerawat
πŸ’• Hilangkan parut
πŸ’• Anjalkan & tegangkan kulit wajah kendur
πŸ’• Hilangkan bintik hitam
πŸ’• Cerahkan kulit kusam
πŸ’• Baiki tona tak sekata

πŸ€” Hanya sekali sapuan pada wajah ~> nampak terus kesan kulit jadi tegang & fresh + GLOWING!! .
πŸ€” CEPAT MERESAP + TIDAK BERMINYAK dengan teknologi Nano yang dipatentkan dari Swiss
πŸ€” Gabungan Arbutin + Glutathione + Vitamin C + Pure Vitamin E + Willowbark yang sememangnya memberi kuasa maksimum pencerahan kulit secara selamat dan berkesan seawal 7-14 hari.



READY STOCK YE KORANG!

More, ada FREE GIFT menarik sementara stok masih ada! πŸ˜˜




Terima kasih sudi membaca!

2 comments:

yanapopeye said...

bulatnyeee mata Zhafran ! geramm !

Dkna Abza said...

demam nak besar lagi ni.. atau demam nak adik #ehhh... hahahaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015