Jan 27, 2015

Zafirah Gunting Rambut

Assalamualaikum...


Rasanya ramai dah tau pesen rambut baru Zafirah...based on updates kat FB and instagram mama dia lah kan....tapi rasanya ramai tak tahu SIAPA yang gunting rambut Zafirah....kan??! hahaha~


Lama dah plan nak gunting rambut dia...sebab aku baru perasan belakang cuping telinga belah kiri and tengkuk dia macam berkerak...kulit mengelupas...macam eczema kekdahnya....ada kazen aku bagitau kemungkinan dari sabun...masa mandi sabun tak cuci bersih, tertinggal sisa² sabun time mandi tu jadi berkerak macam tu...dah la rambut serabai...kalau kat rumah payah nak ikat rambut...dia lagi suka lepas je rambut tu...dengan musim panas sekarang ni kan...Zafirah pulak bangsa kuat berpeluh...pastu kulit sensitif...asal peluh naik ruam²....so last choice, kasi pendekkan je rambut tu...senang nak mencuci bahagian yang tertutup dengan rambut especially belah belakang badan....


Eh jangan lak ingat aku ni pemalas cuci rambut anak! setiap hari aku syampu rambut dia...salah satu petua elak kena kutu is rajin² lah syampu rambut! recommended SETIAP HARI! biasanya sehari 2 kali aku syampu rambut dia...haha percayalah! setakat ni berkesan kat Zafirah! :)


aku gunting sendiri je derrr...tak kose lahaiii nak hangkut pi kedai...aku ada tengok salun kat warta, potong rambut bebudak je dalam range RM10-15...pehh takpe lahhh...takyah membazir...rambut anak sendiri bukan anak orang lain....belasah je lah gunting macam mana pun....janji pendek! hahaha~ 


nasib baik ada highchair...aku letak jugak bantal kasi lebih tinggi...senang nak bajet gunting pendek mana...sayang sebenarnya nak gunting rambut dia...sebab rambut Zafirah ni lawooo...dah la nipisss...perang lagi...sampai pernah orang tegur, "rambut ni inai ke kaler??"


ohoii hagak² ler kecik² nak kalerkan rambut....hahaha~  original perang kayyy...miuhuhu~   siapa pernah jumpa Zafirah tau la rambut dia kaler camne... :)


 memula tu nebes gak nak gunting rambut dia...first time kannnnn...sejak cukur rambut dia masa qiqah 3 tahun lepas, ni first time lah aku gunting 'rambut baru' dia...pheww~  *lap peloh*   mujur la Zafirah memang tengah eksaited nak gunting rambut....sebab aku pun baru potong rambut gak kat salun...dia tengok rambut mama dah pendek so dia nak rambut pendek jugak...ngeee~  baiklah! mama cuba tunaikan hajat awak tuuu... :p


agak lama hokayy nak setelkan rambut dak bertuah ni....and ofkos la kena bagi hiburannnn...tu nampak henpon kat depan tuuuu...aku pasang cerita upin ipin! durasi whole episod dalam 20 minit...elok je habis cerita upin ipin, setel lah kerja² menggunting rambut...pheww~   stok gula² pun bagiiii...kasi dia diammm!! tak merengek kebosanan!! bahahaha~   dah la pagi tu agak panas...takde angin sangat...pheww~ *lap peloh lagi*


rambut baru!! yeyyy!!! belah depan tu memang dah lamaaaaa teringin nak potong pendek cenggitu...kalau tak asyik la kena selak² rambut time main, time tidur..serabut tengok rambut depan tu asyik tutup muka je...huhu~


aku gunting waktu pagi...sebelum mandi...yelah lepas gunting nak kena mandi jugak, basuh rambut...kang gatal pulak kepala...time basahkan rambut aku check lagi mana yang senget² aku alter je terus dalam bilik air...senang...


sedey tengok rambut yang dah dipotong...sobssss! tetibe rindu dengan rambut Zafirah...hahaha mama yang hover!! 


tah pape ayah aku...dia pun sedey aku potong rambut cucu dia...hahaha adeyy~


Puas hati woo gunting rambut anak sendiri...pastu ramai lak puji aku potong cantikkk, kemasss...makcik belah laki aku lagi laa...tak percaya terus dia aku yang potong rambut Zafirah...matik² dia ingat aku hantar kedai/salun...hahahaha  pasni nak gunting rambut papa pulak lahhh...hagak² orang percaya tak?? sanggup papa?? muahahaha~


kbye!


**********************************************************************************************


IKLAN:


CANTIK > SIHAT > KURUS = EPHYRA!


jom order laju²! harga kasih sayang untuk korang! lebih murah dari harga pasaran ye! and ouh aku jual Ephyra original....bukan fake tauu...thanks korang! ♥ ♥ ♥




Terima kasih sudi membaca!

13 comments:

Anum said...

comelnya

Unknown said...

nampak kemas je akak potong. orait sangat la tu. comel oke!
Eh, kalau rambut zafirah panjang tapi potong rambut depan je pun oke gak..mesti omeyyyy angatt..
tapi takpo, camni lagi senang kan dia nak melasak bagai..

ermm pastu kan yang eczema tu maybe lepas ni boleh guna sabun yang takde SLS untuk babygirl tu..banyak je kat watsons ke guardian ke ape..
yang penting ephyra kan dia,,ehh??

**maap komen pepanjang. im back to this blogging world!! ahahha kbai~

eima said...

comey !!

wei terer la hang gunting rambut aimy tu .... kagum2

rini.borhan said...

Comel je ..cam potong kat kedai..ank pompuan senang kotkan nk potong sebab rambut panjang..kalau dak laki ni guna mesin tu memang tak reti..

Preloved Baby Item

aizamia3 said...

Aritu nenek sedara yang potong rambut belah depan dak Nuha.. dahlah dia spesis takmo ikat rambut.. sekali bila lepas potong tengok balik dah sebiji macam dora explorer.. kehkehkeh..

diary_ciknaa said...

zafirah rambut lurus.. rania dahla lebat, ikal plak lg.. bersabor je mama potong rambut dia dalam sinki..eh..heeee..

diary_ciknaa said...
This comment has been removed by the author.
Liyana said...

nampak dah muka zafirah bila pesen rambut gini hehe. Terror mama :)

Unknown said...

maisara pun masa kecik akak sendiri yang potong rambut dia..sekarang pun kadang2 akak potong jugak..
Sejak umur 5 tahun baru akak bawak pi potong kat kedai..Budak2 tak kesah sangt rambut potong lurus giitu..lagi nampak comel ada la..

Cik Lily Putih said...

jimat duit omak kan... comey plak tuh

Chekgu Azrine said...

comel rambut baru zafirah

Fara said...

Salam.. :-) Zafirah ni sebaya ngan my dotter :-) i pun gunting sendiri jek rambut dia tapi senget benget jadinyer ekekeke...

--
http://amfarra.blogspot.com

MissNadia said...

Comelnya dia.. Baik duk diam je ekk.. Senang mamanya nak buat kerja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015