Jun 3, 2016

Arahan Sambung Belajar...gulp!

Assalamualaikum...


Ikutkan dah lamaaaaaaa bos aku suruh sambung Master....dia nak staff² dia semua expert dalam kerja yang kitorang buat....sebab background aku time study dulu adalah jauh panggang dari api dengan apa yang aku buat sekarang....dulu aku study Civil Engineering...now dah kerja, lari bidang to Mekanikal....to be spesific, Fire Engineering...memang menyimpang habis!! tah macam mana aku boleh terjun dalam kerjaya ni pun tak tahu laaa....dah 6 tahun pun aku dalam bidang ni....pfft!


Bidang ni sangat NOT well-known kat Malaysia....course Fire Engineering ni pun memang TAKDE kat mana² U dalam Malaysia (IPTA or IPTS)....even company yang buat bidang fire ni pun very limited...ada 5 buah company je yang aktif dalam bidang ni....yaaa 5 buah sahajaaaa in entire Malaysia!! tapi persaingan boleh tahan sengit....sebab job pun limited jugak! haha


Semalam dapat wassap gini dari bos....OMG!! gigil tangan baca! kahkah   FYI Alan tu manager aku....


Aku mintak manager aku details pasal tempat dia study...nak tau U mana??




oke try usha website dia...cara² nak apply semua....


argh!


macam leceh jeeee....grr  sebab kena amek exam IELTS, TOEFL bagai tu....herghh TAK RAJIN OKE!! -.-


eh lagipun bukannya boleh buat full time Master...manager aku tu study by online je kottttt....ko ingat aku ni gigih sangat ke nak belek buku, buat research segala bagai tu??? nak siapkan report untuk projek kerja pun duk copy paste je....kahkah  *kantoi di situ*


herm entah la kan....kadang tengok adik aku and kawan² lain further study macam best je....paling best tengok bila dorang berjaya habiskan study dorang....memang tacing habis!! worth every sacrifices!!


Tapi....herm nak mulakan tu....adoi  



More, aku macam tak berminat sangat lah nak further² study ni....hahaha  aku rasa dah ada degree ni pun dah cukup bagus dah....hutang belajar degree dulu pun tak habis² bayar lagi kat PTPTipu, ni nak suruh tambah hutang lagi?? oh noooo! baiklah aku guna duit untuk further study tu buat beli rumah....boleh invest!   aku belajar tinggi² pun, sijil tu bukan boleh tolong aku time susah, time dah tua, dah pencen nanti....DUIT je yang boleh tolong...bahahaha   seriously zaman GST orang memang fikir duit duit duit je...sijil² ni tak penting kalau kau tak reti manage duit....pendapat aku lahhh😁


yaa aku dah ada perancangan masa depan aku sendiri....and dalam perancangan tu takde pun list untuk sambung Master, PhD bagai....TAKDE! yang aku tau aku nak enjoy my life to the fullest! enjoy setiap masa² aku dengan anak²...kalau aku sambung belajar mesti makin kurang masa aku dengan anak², masa untuk diri sendiri....hergh tak kenan oke! umur makin kertu....by the time aku habis belajar, semakin kertu...pastu tak larat nak buat macam²....argh!


Tapi bos aku memang harap sangat staff² dia further study...cane eh?? stress oke fikir pasal ni T__T






IKLAN:

Jom cantik sebelum raya!!


Rahsia suami makin sayang πŸ˜

kulit cerah BEBAS JERAWAT! πŸ˜

EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM, RM68

Kelebihan Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum ~
πŸ’• Pudarkan jeragat degil
πŸ’• Kecutkan jerawat
πŸ’• Hilangkan parut
πŸ’• Anjalkan & tegangkan kulit wajah kendur
πŸ’• Hilangkan bintik hitam
πŸ’• Cerahkan kulit kusam
πŸ’• Baiki tona tak sekata

πŸ€” Hanya sekali sapuan pada wajah ~> nampak terus kesan kulit jadi tegang & fresh + GLOWING!! .
πŸ€” CEPAT MERESAP + TIDAK BERMINYAK dengan teknologi Nano yang dipatentkan dari Swiss
πŸ€” Gabungan Arbutin + Glutathione + Vitamin C + Pure Vitamin E + Willowbark yang sememangnya memberi kuasa maksimum pencerahan kulit secara selamat dan berkesan seawal 7-14 hari.



READY STOCK YE KORANG!

More, ada FREE GIFT menarik sementara stok masih ada! πŸ˜˜





Terima kasih sudi membaca!

13 comments:

Chekgu Azrine said...

Xtahu nk nk bg semangat cmne...
Akk suka je kalau dgr orng2 smbung study nih..hahahah
Tp lain org lain pendapat
Dan sebenarnya tgk bdg dan keperluan jugakla kan sis

Chekgu Azrine said...

Xtahu nk nk bg semangat cmne...
Akk suka je kalau dgr orng2 smbung study nih..hahahah
Tp lain org lain pendapat
Dan sebenarnya tgk bdg dan keperluan jugakla kan sis

Mijie said...

Go for it, serius sy sokong hihi, hari tu nk apply master fire engineering juga tp hanya ada kat obersea so x boleh la sbb dpt tajaan utk local univ huhu

Rugi tak ambil fire engineering tu sbb kat malaysia ni x ramai pun ada kepakaran tu

mrs kayrul said...

Boss aku selalu hint suruh sambung belajar tapi dlm masa sama keja opis mcm x habis2..bila masa la aku nak belajar ngan uruskan uman...hwuaaa

Julia Johari said...

Yana...cer tanya ujang...mana tau dia boleh bagi cadangan lagi bernas...sebab kawan2 ni hanya leh support yana je...tak kisah sambung atau tak mmg ju support je yana...faham sangat...anak dah 2, kerja lagi...dengan diri lagi nak kena urus...

Mungkin yana minta bos hold dulu utk yana ke...alasan anak kecik lg...hehehe...nanti anak dah masuk sekolah rendah boleh la mak belajar dengan tekun...duduk satu meja study dengan anak2 nak exam sama hahaha

Juju tak mau sambung dah...sbb tak mau lagi jadi penghutang ptptipu...tp bos yana cakap nak support pengajian kan...haaaaaaaa bonus

Mia Kassim said...

Good luck ..

eyjalukman said...

kak yana, kita pun tengah fikir nak sambung study ke bekerja. huhu pening la nak apa sebenarnya dalam hidup nihh.

lama dah tak singgah blog kak yana nihh. dulu2 rajin sangat singgah, wajib baca . huhu anak kak yana pun dah besar2 sume.

Liyana Anuar said...

company sponsor tu..huhu..rugi kalau lepaskan

yanamib said...

PARTIAL sponsor..bukan fully sponsored...kalau yuran dalam USD habis gaji sebulan utk byr yuran per sem je..i gaji RM maa...hikss :)

Puan Eka said...

oho tak tau nak suggest macam mana. Jika akk rasa skang dah okey, dah ada perancangan masa depan yg baik. Abaikan. Kalau rasa macam nak belajar lagi, boleh truskan

khadijah armawai said...

company sponsor tuuu.... rugi tak grab.
tapi..tapi..tapi.. arrrhhh! (tetiba rasa nak join stress)
i feel u sis sbb sy dah pun alaminya.. =)

Mama Kembar Tiga said...

Akak rasa kena tengok reason kenapa nak sambung study? Kalau memang perlu dan ada perancangan masa depan (i.e. untuk career), buat lah. Tapi kalau sekadar sebab orang suruh atau sebab orang lain study, kita pun nak study..hmm... Nak study masa kerja ni semangat kena kuat. Akak respek org yg mampu buat. Tapi for myself...err tak larat dah nak sambung masters ka PHD ka. Tapi tak bermaksud dah tak nak belajar, boleh je tambah ilmu dengan hadiri kursus, dan cara lain.

Nadia Johari said...

pergh..arahan dari bos tu..kalau niat nak belajr tu ada pergi je belajar..hehee..nad memang dah takde niat dah..hahaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015