Oct 7, 2014

Welcome Home Adik!

Assalamualaikum...


Alhamdulillah...selamat dah adik aku sampai rumah Sabtu lepas...ETA at KLIA pukul 7.25am...parents aku yang pi amek dia kat airport...keluar rumah macam keluar pi kerja...aku sedap mentido lagi time ni....muahaha~  eh mesti lah kan...dah kata weekend...buat apa bangun awal² sangat....huhu~   tak sempat pun nak buat banner 'welcome home adik'..ai is pemalas! aku tau nak rehat je weekend tu....hahaha~


Dari airport dorang terus pi pasar beli barang nak masak rendang...oke lah tu setahun tak pi pasar kan? lepas lah rindu suasana pasar Malaysia...kihkih~   on the way tu mak call suruh tapau roti canai...adik ngidam roti canai kekdahnya...kahkahkah~ 


Semua orang eksaited sambut adik balik...paling bahagia selain mak ayah aku is Zafirah...asyik tengok muka dalam Skype je kan...kali ni jumpa depan²....nasib baik dia tak terkujat tengok tumbesaran maksu!! eh! lol~  masa maksu fly pi London tahun lepas dia tak paham apa pun lagi....boleh baca entry SINI....kejap je setahun kan?? huhuhu~


Tak sempat adik nak berehat² hilangkan jetlag dah kena punggah luggage...dia eksaited nak tunjuk menan Zafirah...mak aku pun tak sabar nak tengok set Tefal Ingenio...aku je tengah menyibukkan diri kat dapur menggoreng Potato Fritters gitu....tengah syok menggoreng gas pulak habis....boleh?? grrr~  so aku menyibuk kat depan pulak...nak tengok jugak souvenir untuk aku...muahahaha~


Macam sikit je barang dia kan?? tak sanggup aku nak snap keseluruhan rumah masa ni....hahahahaha~  tapi adik aku memang tak bawak balik semua barang² dia...ada yang dia tinggal kat sana...sebab bulan 12 ni dia pi sana balik...sambung PHd pulak...orang tengah eksaited nak study....support kan aje....huhu~


Ni la menan² Zafirah...set untuk rumah...comel...geram je tengok...tapi agak rimas bila sesepah tu...nak ngemas balik tuuuu...haihh~  kut terpijak sentap jugak kang ada jugak yang patah²...ni pun memang dah ada perabot yang dah patah...nasib boleh gam gam je...hehh~


Rumah menan kena buat sendiri...buat guna kotak je...adik cuti lama kan...pandai la dia isi masa lapang membina rumah kotak! dah siap rumah sok boleh la susun perabot² dalam tu...KALAU siapppp...wallahualammmm...bahaha~


kalau tak siap rumah kita beli je lah rak kaca transparent tu susun perabot² dalam tu...cun jugak! ^_^


ni souvenir aku...New Look mari...aku pilih thru website...then adik aku beli ler exactly macam yang aku nak kat kedai....nak suruh dia yang pilihkan kang aku lak banyak songeh tak berkenan lah apa lah...so better pilih sendiri, adik pi beli...giteww~  tenkiu dik! aku dah rasmikan time raya hari tu....best!! terasa muda remaja bila pakai beg gini...hikss~  ^_^


Set botol Tommie Tippie FOR SALE!! sempat lagi meniaga aku ni...hahaha~  ingat nak suruh adik beli borong sampai 10 kotak...tapi tak muat luggage so oke lah...beli mana yang muat beg je lah....


Aku jual RM25 sebotol (not include postage)...berminat boleh wassap aku 0133618800...nanti aku bagitau sekali warna apa aku ada...LIMITED STOCK! siapa cepat dia dapat....! ^_^


souvenir untuk papa...tak buat lagi...takut Zafirah hancurkan...bahaha~


Untuk ayah tak ingat pulak adik belikan apa...eksaited tengok souvenir sendiri je....hahaha~  untuk mak dah cakap tadi kan adik belikan set Tefal Ingenio...raya haji dah rasmikan....buat nasi goreng...sedap betul nasi goreng mak sebab guna kuali baru...lol~  :p


Malam tu aku nak pi downtown Jalan Reko...kengkonon nak cari baju raya untuk Zafirah...bawak ler adik sekali...dah dia sibuk nak ikut...kat London mana ada downtown...uptown pun tarak! ngee~


wefie! adik, kakak and Zafirah... :)


Tak jumpa pun baju raya Zafirah...banyak kedai tutup...datang sini menggemukkan perut je...banyak betul kedai makan..sedap² lak tu...grrr!


Pasal raya cerita lain entry...biasa tu kan blog lama cuti, entry pun stok basi² je...haha  tapi syok dibaca...percayalah! ^_^


eh salam Aidil Adha untuk semua pembaca Life 101!! (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

10 comments:

Chekgu Azrine said...

Welcome back to malaysia...

Fazleyatul Aini said...

aktiviti paling best, geledah luggage orang

ngeeeee

safurara said...

kakakkkk! nak jugak beg cenggitu! hahaha.leh kirim lg dokk.hahaha

Unknown said...

Syok la zafirah dapat menan baru.nanti buat rumah kotak yang besar2 sikit..boleh tambah2 menan .buat 2,3 tingkat..

Puan Eka said...

syok zafirah hehehehehe..

selamat hari raya haji kak.

Serius mainan dia comel. eka dlu2 pun ada mainan gini tapi mungkin made in china la kekdahnya hahaha..
siap ada bath tub, kami masukkan air lepastu ada plak baby kecik humban dalam bath tub

eima said...

wahhh ... syok la zafirah maksu dah balik ..ade org melayan die lebih ....

Cik Lily Putih said...

comey nau mainan zafirah tu la

Yanty Lee said...

Kemain... mcm2 ada ha ...

Nyamuk Terbang said...

lugagge pnuh souvenir jer kan...geramnye tgk mainan zafirah

MissNadia said...

wah bestnya, dapat la lepas rindu kat malaysia ekk.. set mainan perabut tu comel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015