Oct 20, 2014

Refill Stock Vending Machine

Assalamualaikum...


Semalam pi visit family arwah Mak Mis kat Gombak...makmis meninggal hari Khamis lepas...pukul 12pm...penyebab? liver cancer...masa dapat kesan cancer tu dah agak terlambat...banyak kali keluar masuk wad...sampai satu tahap doc cakap takde harapan... T_T


Makmis sakit tak lama pun...doc detect cancer sebelum raya puasa hari tu tak silap...tak ingat exact date tapi beberapa bulan yang lepas lah....then cancer tu makin parah...aku tak tau nak elaborate sangat kisah makmis takut tersalah info kang...tapi aku boleh cakap makmis was a great uncle! agak terkilan sebab aku tak dapat jumpa makmis masa funeral...aku dapat info cakap nak solat jenazah lepas asar...so pukul 3.30pm aku balik...amek Zafirah, papa, siap²kan barang segala....almost 5pm baru keluar rumah...adeyy~  lupa pulak waktu asar cepat sekarang...so plan B nak terus pi kubur je...tapi masa sampai Pandan Indah adik sms dah setel kat kubur....mak oii cepatnya!!! erm bagus la cepat kan? tapi terkilan jugak la tak dapat tengok muka makmis for the very last time! T_T


Here's my prayer for you...semoga roh makmis ditempatkan bersama orang² yang soleh...amin~  ouh makmis ni kazen mak...agak rapat....eh sangat rapat kot! hehh~  -.-'


Mukamidah je dah sedih kan? iskk   takpe...coretan ni untuk kenangan aku and family aku juga...silent reader aku ramai jugak among relatives sendiri...kehkeh~  *maceh!* :')


Ekceli motif visit family arwah pun sebab relatives dari Indonesia (adik beradik makmis) baru sampai kelmarin....saja la nak jumpa sedara mara dari jauh....dah lama tak jumpa dorang...last aku balik kampung kat Indonesia tu masa form 3...pastu asyik dorang je datang Malaysia....hewhew~


Plan asal nak breakfast kat rumah Amai (panggilan untuk wife makmis)...tapi biasa lah weekend kan...mata ni lambat nak celik....kehkeh~  udahnya kitorang BRUNCH je lah kat sana...muahaha~  :p


Lama jugak melepak Gombak...lepas zuhur mak nak pi Laundrybar sebab makonga cakap dorang bagi free wash just for families!! ni makcik lain pulak tau...ramai nau makcik iols...hahaha~   dari rumah dah angkut siap² cadar, toto, towels... ouh siapa yang terlepas entry Laundrybar boleh klik je mana² perkataan Laundrybar dalam entry ni....hihi~


Macam² benda dah kazen aku tambah kat Laundrybar dorang...memula dulu TV...pastu kerusi urut...pastu vending machine...pasni apa lagi?? haha~  merasalah pengalaman refill stock² air dalam vending machine...adik aku lah paling eksaited...kesian....kahkah!


Lagi sorang yang eksaited terlebih masa sampai Laundrybar is dak bertuah Zafirah! siapa lagi khennn...takkan mama lak?? aku cool je walaupun dalam hati meronta² mintak lompat bintang! bahahaha~


oooo baru tau macam tu rupa dalam vending machine...
oooo baru tau macam tu caranya refill air....
oooo baru tau macam tu caranya nak collect duit....
ooooo baru tau macam tu caranya nak amek FREE air!! wakakakaka~  :p


ye ni first time iols nengok orang refill vending machine...huhu~


child labour...murah pulak tu jual air...protes dengan majikan ke camne ni?? lol~  :p


Kedai ni lapang...kemain Zafirah berlari depan belakang...depan belakang...aku yang stress tengok dia berlari² camtu...tak penat ke?? hahahaha~


Seronok tengok ramai orang masuk kedai ni...washing machine, dryer semua penuh! walaupun bukan kedai aku, tapi dah kata aku kenal owner kedai ni tu jadi seronokkkkk je tengok ramai customer masuk...hehe~  terus success ye cousins!!


Siapa stay area Setiawangsa boleh terjah Laundrybar oke!! pasti tak mengecewakan! ^_^








p/s:  salah satu tanda kematian orang² soleh adalah mati kerana penyakit busung perut...wallahualam.. semoga kematian kita dalam husnul khatimah...  T_T

 Terima kasih sudi membaca!

7 comments:

Anum said...

bagusnya perniagaan nie

Rizziela said...

bagusnya ada pembantu kecik tu

PERMATABIRU said...

xpernah tgk juga..gitu rupanya..hihi

Unknown said...

letak kek2 ke kerepek ke bagus jugak ni..mesti laku..buat la yana..kerepek pisang yana..ekekek

Fai Nardir said...

salam takziah.. semoga roh makmis ditempatkan di kalangan hambaNya yang beriman...

bestnya kak yana ramai makcik yang duduk dekat.. meriah gituuu... makcik2 fai semua duduk kat kampung. time raya je la baru jumpa..

Fazleyatul Aini said...

alfatihah buat makmis. semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yang beriman dan beramal soleh

aizamia3 said...

Moga terus berjaya dengan perniagaan yang diceburi.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015