Oct 15, 2014

Ratah Macam tu je -.-'

Assalamualaikum..


Zafirah suka makan roti....biasanya roti yang ada inti krim or jem macam tu memang feveret dia...kat rumah mak aku biasa beli roti gardenia wholemeal...peket kaler hijau tuu...buat roti bakar pastu sapu jem...gandingkan pulak dengan nescafe panas...layannnn!!


Tiap kali mak buat roti bakar mesti Zafirah nyibuk nak sikit...haha~  selalunya mak akan sapu peanut butter and jem atas roti...kadang balik taska zafirah mintak nak roti sapu peanut butter and jem....aku suka je tengok dia berselera nak makan...

TAPI

masalahnya...dia cuma makan peanut butter and jem tu jeeee!!! dia jilat² jem kat roti...dah lunyai roti tu dia takmo makan dah...grrrrr  bazir okeh! bazirrrrrrrrrrrrrrrrr   -.-'   kadang kalau tekak aku terasa nak telan roti aku makan je la sisa zafirah tu...time prot aku kenyang memang tak lalu la nak paksa makan roti lunyai Zafirah!! hehh!


Ada sekali tu ayah aku duk melayan dia....time dia mintak nak makan roti sapu jem ayah pi bagi botol jem tu terus kat dia...heaven laaa budak bertuah tu ngadap botol jem sensorang!! biasa tu kalau atok yang melayan cucu...dia amek mana yang paling mudah je...sabo je ler hehh!


see! aku bagi waffle gardenia tu dia tolak tepi je...ratah peanut butter and jem lagi sedap gitu!


fine! makan lah nakk...makannnn puas²....nak habiskan sebotol peanut butter tu pun bolehhhh....takde sape larang! kalau dah habis uwo beli la baru!! bahahaha~  :p


aku post gambar ni kat IG and FB ramai pulak komen cakap memasing suka ratah peanut butter and jem macam tu....mil aku pun cakap feveret dia jugak meratah peanut butter and jem...amboi amboi amboi! ramai betul nak geng dengan Zafirah hekkk? hahahaha  


oh aku saja bagi dia guna pisau gitu (plastik je pun tak bahaya sangat!) sebab kalau bagi sudu lagi banyak dia melantak! manis oii menatang tu..kang dia jadi sugar rush aku jugak menangis! hahahaha~


ekceli, aku kekecik dulu pun suka jugak meratah peanut butter and jem macam tu je...tak kisah la jenama apa pun...Goober ke Lady's Choice ke janji isinya peanut butter and jem...sedap diratah begitu sahaja! haa ko ingat Gardenia je boleh guna tagline gitu?? bahahaha~


korang...suka or pernah dak habit meratah peanut butter and jem?? (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

13 comments:

wawa yusoff said...

anyonyonyo.....
sedap!

Aznor Ibrahim said...

zafirah..kite geng! sep sket

eima said...

bahaya jg kan klu bg byk2..sesekali ok la kot ... tak bgs jg utk zafirah kan ...

rasanye ramai yg suka tp not me sbb manis ...

Tie HT said...

kadang2 saya ratah juga nutella sikit sebab teringin nak makan coklat tapi stok coklat habeh, bedal je lahh

comelnya zafira ni :)

Unknown said...

memula ibu je yang meratah gitu..anak nampak,anak pun nak join sekaki..nak marah tak boleh dah sebab ibu yang tunjuk cara makan gitu..hahhahah

Anum said...

sukanya dia

Mila Ahmad said...

mana tak sedap sebab dia kacang kan heeee...

Puan Eka said...

akibat melihat aksi zafirah makan peanut butter ni kak. gigih la i beli sebotol kcik. laki naik heran, mak buyong ni tak penah minat peanut butter, tetiba beli hahaha.

Selalu kami makan roti sapu butter + nutella atau butter +kaya je ehehe.

Sedap la pulak peanut butter diratah haha

Nyamuk Terbang said...

sbrnnya mmg sdap pn ratah peanut tu...kdg2 kalau mkn dgn roti sja letak peanut lebih sbb nak ratah....

safurara said...

hoih kaka, sama mcm princess gakkk! haih!

Suria Amanda said...

terus auntie lapar nak oiiii....comel kamu mcm tu la..

imantizz_truper said...

imantizz x boleh nak meratah sebab x tahan manis..imantizz rela makan roti kosong..hahahaha

aizamia3 said...

kalau dapat memang tak lepaskan tapi tak buatlah depan anak2.. hehehe.. nanti roti tak makan, jem sebotol yang habis dulu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015