Oct 24, 2014

Facial Cleanser Pilihan Aku

Assalamualaikum...


Setiap kali keluar rumah mesti aku akan tepek bedak kat muka....aku bukan lah jenis pemekap...biasa tepek toner, moisturizer, bedak and lip balm / lip gloss je...mekap² macam eye liner, maskara, foundation segala bagai tu time cik P datang je aku rajin tepek kat muka...sebab tak payah fikir nak mencuci untuk solat...gahaha~  dasarrrr~  ye aku tak rajin sangat nak mencuci² mekap kat muka...so better takyah pakai mekap langsung! senang kerja...ngee~  :p


Kat opis pun macam tu...eh tapi tak pernah lagi la aku mekap beria pi opis...standard tepek bedak and lip balm je...bedak tu aku guna jenis compact...2 way ke, 3 way ke tak kisah la janji bedak compact...huhu~  so tiap kali nak solat zuhur, aku still kena basuh muka bebetul...tenyeh² kasi keluar bedak² dari muka...sebab kalau takat simbah air macam tu je bedak² tu tak hilang pun....habis telekung aku coklat² kena kesan² bedak...grrr~


Since opis baru aku ni dah macam 'rumah' sendiri...sebab sangat selesa toiletnya...ngee~  aku beli je facial cleanser letak dalam toilet...aku tak suka sangat tonyoh muka guna wipes tissue...ada aku baca tak elok sangat wipes tissue tu untuk kulit muka...nanti cepat kering lah apa lah....kalau yang pencuci khas untuk buang mekap pun ada yang elok, ada yang tak elok....tak reti pulak nak pilih...so nak selamat guna facial cleanser je terus! cleanser yang kita biasa pakai laaa....aku pun tak berani nak cuba² cleanser sebarangan...tambah² yang terlalu murah and takde jenama....walaupun setakat ni kulit muka aku tak kisah je aku pakai cleanser apa pun...takde efek pape ponnnnn...tapi precautions itu perlu yeee! better safe than sorry...giteww~  ^_^


 ni lah rupa toilet kat opis aku...shower tu siap ada heater okayyy! time Zafirah ikut aku pi opis memang senang kerja aku nak mandikan dia, mencebok berak dia...kehkeh~


ni pulak facial cleanser yang aku guna kat opis...ekceli facial cleanser aku ada 3 jenis (dalam pada precautions sangat tuuu....kahhhh!!). eh tapi bukan sebarangan laa...bukan yang beli online tuuu...hahaha~  aku cuma konfiden dengan facial cleanser dari 3 syarikat ni je:
1. CNi
2. Cosway
3. Avon


tu je!! tapi biasa aku beli dari CNi and Cosway lah...Avon tu macam jarang-jarangggggg sangat! lain² syarikat especially yang nama² besar macam maybelline ke, skII. Safi ke etc etc, oke je untuk muka aku...ada gak aku cilok mak aku punya cleanser or adik aku punya cleanser or sesiapa punya cleanser yang lain dari 3 syarikat aku mention tadi tu...hahaha~   tapi untuk aku BELI sendiri memang aku akan beli yang dari 3 syarikat atas tu je...kenapa?? entah la....dah aku yakin nak melabur kat dorang je...tak yakin nak melabur kat tempat lain....hehehe~


Berbalik pada 3 jenis facial cleanser yang aku ada buat masa ni....ye BUAT MASA ni...hahaha~  kat opis aku guna bioglo Goats Milk (cosway) macam gambar atas tu, kat rumah ada 2 jenis...kat toilet bilik aku guna RJ cleanser (CNi), kat toilet bilik tetamu lak guna Alo Vera cleanser (cosway)...tu belum campur mak and adik aku punya facial cleanser...memasing ada taste memasing...cuma aku je yang sampai 3 cleanser aku pakai serentak....hahahaha~


kenapa sampai 3??


Saja...gatal nak cuba semua! bau lain²...idak la boring...pi toilet A bau sabun lain, toilet B bau lain, toilet C pun bau lain...pepagi biasa mandi kat toilet B...petang mandi kat toilet A...waktu kerja toilet C...syokkkkk!! bahahahaha~  :p


baru lepas basuh muka...wewewe~  hoi pipi tu kena gigit tebuan ke apa??!!!! *omgdahgemok!*


Korang pakai facial cleanser apa?? wangi tak?? (^^,)







p/s: Selamat menyambut Awal Muharram to all muslims around the world!! jangan lupa baca doa akhir tahun dan awal tahun starting lepas Asar nanti k...and banyakkan istighfar dan selawat ke atas nabi saw...jazakallah khair...  :)

 Terima kasih sudi membaca!

10 comments:

PinKy MoMMa said...

cuci pakai sabun mandi tu juga jer hahahaha..boleh? adeh dah lama tak de pencuci muka..skali sabun badan..skali sabun muka..pun boleh..sempoi sgt kan ahkak..

diary_ciknaa said...

besar nya botol pencuci muka! tahan bape bulan ni.. huhu.

Unknown said...

Akak pakai fair N lovely je yana..murah pun murah,,heheh..

MisZ FyZa said...

Erk..pakai 3 jenis skali..hebat..hee

Unknown said...

Pixy aje.

Umie Nadhirah said...

cuci pakai barang avon gak..anew . dasat ni 3 pencucui dalam satu masa, seb baik muka elok ja ^^

zarul farhana said...

3 jenis skali pakai.. nasib kulit terima semua ja.. xda effect apa

Juls Julie80 said...

sama lah kita... x suka mekap2...xde sapu moisturiser ke ape... pas cuci muka guna Safi bau manggis tu, tepek2 bedak Johnsontu jer..dahh...

x berapa rajin dah nak eyeliner ker..maskara ker...wlupun time cik P dtg...blh kira maskara tu setahun ade ler 6-7x jer guna..last2 ekspayed.. hahah

mrs kayrul said...

cuci muka pakai simplysiti...best

Nyamuk Terbang said...

pencuci muka cosway yang madu lebah tu pn best jgk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015