Oct 14, 2014

Jalan² Time Square naik Train...pfftt!

Assalamualaikum...


Sabtu lepas tah hape mimpi papa menurut kehendak bini nak shopping baju kat Times Square...muehehe~  muchas gracias maridito!! ewahh kemain speaking spanish...rawrrrr! :p


Kitorang decide naik train je...dah paham dah jalan area KL on weekend kompem sesak!! minyak pulak dah naik harga kan...so marilah exercise tingkatkan stamina yang semakin kendur dikala usia semakin senja...giteww~  lagipun memang dah lama plan nak bagi Zafirah experience naik train in Malaysia...ni BUKAN pertama kali Zafirah naik train...tapi pertama kali di Malaysia...yes only in Malaysia...! muahahaha~  macam riak je bunyiknya...tapi memang kenyataan pun! hehh~


First time Zafirah naik train dulu kat London! 2nd time dia naik train masa pi Singapore pulak...3rd time masa pi Jakarta-Bandung...dasat dak bertuah tu! kecik² dah merasa naik public transport kat negara orang...pfftt!


Dia pun dah banyak kali berlagu² nak naik trainnn...nak naik trainnn...tu yang gigih jugak bawak...huhuhu~  demimu anak...sok dah besar baca entry ni kasi hadam haaa...kehkeh~


Kitorang gerak dari rumah agak lewat...sebab tak sangka lak papa betul² nak bawak kitorang shopping...aku bantai bangun lambat laaa weekend kannnn...bahahaha~  bila papa cakap, "jadi ke tak pi Times Square?" laju² aku bangun, mandi bersiap...sempat makan nasi lemak mak masak kat rumah...pastu pi rumah mertua...papa saja ajak mak dia jugak...haha  terkejut gak mil aku sudi je join....aku riso dia letih jalan jauh, berdiri lama...huhu~


Zuhur baru sampai stesen LRT Sungai Besi...kitorang park kereta kat situ je...senang...  :)


ehemm saja nak bagitau dah rasmikan beg yang adik bagi...besttttt sangat!!! segala keperluan Zafirah (susu, thermos, baju persalinan, pampers, towel, botol air etc) and barang² aku (wallet, lip ice, lotion) semua aku sumbat dalam satu beg je...senang uols!! me ♥ ♥ ♥ ♥!!  ^_^


Dari Sg. Besi tak ramai sangat orang...seat penuh tapi aku tak kisah sangat sebab Zafirah nak berdiri je...lain la aku dukung Zafirah memang mengharap jugak la nak duduk...kehkeh~


Dari Sg. Besi stop kat stesen Hang Tuah...pastu naik monorail pulak...papa kata first time dia naik monorail...mil aku pun sama tak pernah naik monorail...oke lah...dah ramai sangat tak pernah naik, jom lah naik monorail...nak jalan kaki pun boleh sebenarnya sebab dari Hang Tuah pi Times Square tu dah dekat sangat...kalau naik monorail berhenti kat stesen Imbi...satu stesen je pun! haha~  tak kisah la nak experience monorail punya pasal kan... ^_^


ramai orang time ni....tapi kitorang berlagak tourist je...kahkah~  :p


Alhamdulillah perjalanan kami dipermudahkan...masa ni mil aku dukung Zafirah...dia masuk je train yang macam sardin tu 2 orang terus bangun offer seat kat mil...good! aku pun join la duduk sekali dah Zafirah memang nak kena ada aku duk sebelah dia...kehkeh~ 


Ikutkan aku boleh je pasrah kalau tak dapat seat sebab 1 stesen je pun kan...tapi papa kata penat jugak berdiri lagi² bila kena dukung Zafirah sebab orang padat sangat...so syukur lah dapat jugak seat...hehe~


Sampai Times Square Zafirah nak baring...dia dah ngantuk sebenarnya...nasib baik bawak buggy...buggy ni ringan je...boleh lipat macam payung...senang nak usung hulu hilir...


TAPI boleh pulakkk aku terlupa bawak botol susu dia!!! choi~  air panas, susu aku bawak...botol susu lak tertinggal...haihh~   nasib baik la Zafirah ni fleksibel...aku belikan je air kotak Dutch Lady kat 7-11 kasi dia minum...ngee~  sori nak!! >_<


Sementara Zafirah melayan mata untuk tidur, posing depan theme park duluuu...ingat nak belanja Zafirah and mertua aku main...tapi tengok harga TAK BERBALOI!! hahahaha~  cuci mata dengar orang jerit² je udah! :p


Dah puas merengek², itu tak kena, ini tak kena...akhirnya tewas juga sang puteri dengan mata...ngee~


alolo suwitnyeee...apa lagi?? makin ligat laaa mama shopping!!! weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! ^__^


Lama jugak dia tidur...kitorang melantak kat Wendy's pun dia tak sedar...dah habis melantak baru dia bangun...haha~


Lepas tu sambung shopping puas²! hehh bukan senang papa nak layan aku shopping baju....alaa aku beli baju² nak pakai pi kerja je punnn...papa is my official fashion consultant....dia lah yang tentukan baju apa aku patut pakai, baju apa yang cantik, sesuai dengan aku....sebab tu dia kena follow sekali aku shopping baju...kelasss kau jah! :p


Dalam pukul 5pm gitu kot papa dah ngadu sakit kaki...cehhh! yang the wifey ni macam tak puas² je shopping...kahkah~  so on the way nak keluar Times Square mata aku tajam je menjeling setiap kedai yang kitorang lalu...nampak je baju best laju suruh papa singgah...bahahaha~   kat sana takdanya nak survey², round² kedai sampai 2-3 kali...besar oii Times Square!!! tak sanggup nak round satu mall...hahaha~  so asal nampak yang berkenan terus capai, bayar....takmo kang dah balik menyesal tak beli baju tu, baju ni...hihi~


ouh kedai² baju kat Times Square takde fitting room...erm so far setiap kedai yang aku singgah memang tak bolleh fitting baju...pandai² agak size ko macam mana...selesa ke idak nak pakai baju tu...rata² dorang jual blouse free size...Alhamdulillah baju² yang aku beli semua ikut size yang aku nak...longgar and labuh...idak la corak cantik mana pun....dah kata bawak pi opis je....baju opis tak payah cantik²....sebab duk opis pun dah memang bosan....hahahaha~


Tiba² Zafirah ngadu sakit perut...alemakk lupa pulak dia belum makan lagi...sebab mentido je kan....adehh sian pulak...singgah Auntie Anne jap...feveret Zafirah roti hotdong, cheese yang panjang tu...dia boleh habiskan sorang roti tu...pfftt!


sementara tunggu dia makan, kitorang pun merehat² kan kaki, tegang²kan urat pinggang and leher...huhuhu~


Time balik ramai gilerrr manusia naik monorail....nak snap gambar pun tak sanggup...nak patah pinggang aku dukung Zafirah...huhu~  macam mana la tak ramai orang...train asyik delay delay...haihh~  nasib baik 1 stesen je...tapi menunggu punya lama...jalan kaki lagi cepat...hehh~


Sampai LRT Hang Tuah lapang sikit....still ramai orang tapi tak sesak macam stesen monorail....


dah re-charge tenaga kan...kemain melompat² sementara tunggu train sampai...risau betul aku dia melasak kat sini...otak aku ni duk bayang dia terjatuh bawah tu...adoiii nauzubillahiminzalik!!! mintak simpang oiii....mata ni kena alert sentiasa...kaki kena lebih cepat dari dia...asal dia berlari pi landasan laju je tangan aku tarik dia...grrrrr! 


kenangan terakhir dalam LRT...kahkahkah  dah pesan kat Zafirah awal², "ni lastttttttttttt kita naik train tauuu! jangan mintak dah!! mama papa tak sangguppppp!!!!"  :p


haa time balik jumpa la manusia otak letak kat lutut...pompuan melayu pakai tudung lagi...ada sorang aunty ni berdiri betul² depan dia...tapi dia buat tak tauuu jee...nak kata sibuk main gadget tak jugak...kepala dia ada gak duk pandang kiri kanan...tapi boleh tak perasan aunty tua berdiri depan dia?? ohoii~  buta hati sungguh laaa...


Laki aku siap dah bagi hint tapi lembab betul otak pompuan tu pick up! tak paham bahasa ke hape? hahahadoyaiinyepun! depan pompuan tu pulak kapel chinese...yang si pakwe mentido...si makwe membelek² tangan the pakwe...kitorang banyak kali gak bagi hint...nampak la muka memasing macam stress je kena perli....tapi tak jugak bangun untuk offer aunty ni seat...halahaiii sedihnya...keras sangat dah hati tu ye?? hurmm~   nasib la tak lama aunty tu kena berdiri...sebab sampai stesen salak selatan ke mana tah ramai yang keluar...dapat la dia duduk  :)


ni je lah blouse² and palazo yang aku borong hari tu...harga semua BELOW rm30!! murah je kannn...setahun sekali je pun dapat shopping macam ni...next time nak tambah stok palazo memang aku pi Times Square je lah...ala yang material chiffon siap lining dalam tu so idak la jarang and sangatttt selesa!! bila pakai nampak macam pakai skirt bercorak...sehelai baru rm25...beli 2 RM40...pheww~  berbaloi²!


err pi Times Square memang shopping barang aku semata...orang lain tengok je aku shopping...hahaha serba salah gak sebenarnya...tapi papa cakap dia dah offer mak dia nak beli apa² bagitau je tapi dia taknak...saja seronok teman menantu shopping...kuikui~  maceh mak! adik ipar aku pun follow jugak...dia pun takde nak beli apa...ngeee~  ♥


Korang selalu tak pi Times Square?? (^^,)







p/s: saja pilih weekend untuk naik train...cuti aku tak banyak...sayang nak cuti semata² pi shopping...banyak lagi kegunaan annual leave aku tu...huhu~

 Terima kasih sudi membaca!

14 comments:

Unknown said...

syok nye shopping huhu

Anum said...

syoknya

Nurul Aziz said...

dulu masa zaman sekolah sini la tempat lepak.. ts. bb. area2 situ la.. tah hape2 je.. hehe..

Unknown said...

Sama lak buggy anak kite :)

Umie Nadhirah said...

lama betul x pergi ts.. situ kasut murah2...bby x sah klo shopping tak tido.. penat layan mak die shopping lettew.

Unknown said...

Akak pun tak pernah naik monorail.sini mana ada menatang ni..hahah

diary_ciknaa said...

nak jugak! tapi tahun depan la tunggu rania dah faham sikit..hihi

ieza ashaari said...

Skali je g times square tu..tu pn sbb main game..huhu..

eima said...

dah dkt 10 thn tak penah pi time square ...

tp monorail tu penah la naik seklai ..dr TS ke sg wang

Anonymous said...

lama x soping dah...

Chekgu Azrine said...

Selalu jgk p dulu2..tahun ni rasanya adala sekali je kot..kalau xsilap la..bestnya zafirah naik train..aish pun suka naik train..senyap je dok

Unknown said...

kemain zafirah ye...best jugak klu ajak anak2 naik train kan..

Nyamuk Terbang said...

amboi shopping sakan...zafirah paling seronok skali nmpk

Unknown said...

Itu kisah naik lrt/monorail.... aku pernah naik erl transit salak tinggi-kl sentral berdiri time hari bekerja....tapi kalau pegi times square ni memang siang malam ramai orang memanjang jer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015