Aug 29, 2012

Kucing Tersekat kat Enjin Kereta...aiyakk!!

Tah macam mana, tengah syok kitorang berkarok dalam kereta tiba² dak encem terdengar bunyi kucing mengiow (gitu eh eja mengiow??)...aku ingat sound effect radio...yelah kadang² iklan kat radio ni macam² bunyi...dak encem pun mute kan radio untuk dengar lebih jelas...and yes! kompem! memang bunyi kucing! aiyakk!! dak encem ada langgar kucing ke tengah² highway tadi?? aishh mustahil sebab orang sekeliling takde pulak yang duk usha² kereta kitorang...yelah kalau ada langgar benda mesti orang luar akan perasan...kan??


Bila dengar betul² rupanya suara kucing tu dari dalam bonet...dekat tempat enjin...erkkk!! perjalanan dari Bangi ke Puchong bukan dekat weiiii...takut la kepanasan kucing tu...kaki patah ke...berdarah² ke dalam tu...*pemsan wehh mikio nyeeee*  memang gelisah la kitorang duk dalam kereta tu...nak berhenti tepi jalan memang tak boleh sebab tengah jam...dak encem terus matikan air cond...lagipun sikit je lagi nak sampai opis aku...so bila sampai je opis panggil membe aku tolong keluarkan kucing...sebab nya kitorang laki bini memang penakut kucing...huwakakakaka! masa nak bukak bonet kereta pun memasing dah geli geleman...tak tahu keadaan kucing tu macam mana...mengerikan ke...menyedihkan ke...huihhh seram...seram!  (-__-")




Alahai...anak kucing rupanya...tersekat kat celah² tu haaaa...nasib baik bukan tengah² enjin...mau hangus badan kucing tu...aiyooo  kesian je lah kitorang nengok muka dia mintak tolong dikeluarkan...adeyy  membe aku ni pun penakut kucing jugak...tapi tahap kesian dia dapat mengatasi rasa takut...so dia lah yang tolong keluarkan anak kucing tu tadi.... ^__^


 Nasib baik jugak kucing tu tak melawan...dia faham dia bakal diselamatkan...alaa siannyaaaaaaa! 


dan akhirnya!




berjaya dikeluarkan.! yeyyy~!! *clap clap to kawan aku...kekeke*


Habis hitam² badan kucing tu...tangan membe aku tu pun hitam²...yelah enjin kereta kan kotor, habuk segala...adeyy syukur lah kucing tu selamat...cuma sedikit trauma...kitorang letak dia kat kaki lima kedai...terus dia menyorok bawah longkang...tenangkan fikiran mungkin  (-__-")


Harapnya anak kucing tu dapat lah survive kat bandar Puchong ni ye...jauh tu migrasi dari Bangi ke Puchong...terpisah la dia dengan mak paknya...waaa sedih bila terfikir pasal tu  T___T



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

23 comments:

Allene said...

kesiannya kucing tu.. T___T takdir dia berpisah dengan mak dia... :(

Me said...

kesian kucen tu..seb bek takdak pepe..alhamdulillah... dah memang rezki dia nak berhijrah kot!..pandai lah dia jaga diri tuh!..

NUR AMINA said...

kesiannya...Alhamdulillah masih hidup, kawan akak dulu kucing tu dah mati dan berbau baru sedar

aTy _faRed~ said...

kuceng memang kekadang suker tidor dalam enjen tau...mungkin die masuk tidor dalam tu malam2...naseb baik tak de ape2..pakcik i pernah macam tu..siap terputus sikit cuping telinga kucen tu...lagi kesian...huhu

NUNU EERA said...

xnk bwk die blik bangi blik? kecian plk tigglkn die kt puchong..

ked said...

kak yana..
kucing kat umah saye selalu nyorok dalam enjin kete.. agaknye sebab panas kot dalam tu..
dah banyak kali kucing kitorang mati/hilang sebab tak pasan ada kat dalam enjin..
ade skali tu, dari rumah kitorang sampai bandar baru kitorang pasan yang kucing tu ade kat dalam enjin kete.. tu pun lepas orang lalu kat depan kete kitorang inform.. 2 ekor lak tu kak..
syukurlah die selamat..

MizzTina said...

bw balik bangi semula la yana..

YanaMIB said...

eiii nk angkut dia blk bangi nek apa?? nk pegang pn geli apa lg nk duk satu kete dgn kucing..adeyyy

Cik Puan Izan✿ said...

nasib baik xde pape...tapi heran ek..mcm mn dia boleh masuk dlm enjin kereta...pelik!

Cik Cyida said...

ala! kenapa tak bawak dia balik bangi, cian dia..huhuhu

mrs. wanie said...

yana nape tak bagi akak kucenn tu :-(

Anum said...

ala cianya dia

Liena Kasim said...

cam kenal je tangan jam merah org yg kuarkan anak kucing tu..huhu

mrs kayrul said...

dah jadi anak yatim piatu anak kucing tue..jauh plak merantaunya...dendang perantau la si anak kucing

aizamia3 said...

kesiannya kat dia.. jauh dia migrate tu.. :(

psstt: akak pulak anak kucing jiran sebelah.. masa puasa hari tu, time undurkan kereta.. akak ingat kucing tu takde bawah kereta, balik kerja tengok dah terhencot2 kakinya.. sah.. kena gelek dek tayar kete ler tu (sbb dia suka dok bawah kete kat umah akak)

hazman fadzil said...

alhamdulillah... at least kucing tu masih lagi bernyawa...panjang betul umurnya....

bersama kak Es said...

harap2 kucing tu dah lps 6 bulan. boleh makan campur2 dah T_T

maszull said...

assalamualaikum yana...alahai kesian nyer die terpisah dr keluarga sedih je tengok gambar muka kucing tu mcm mohon simpati jer sedih mama tengok...:(

ieda said...

adohaiiiiiiii dikk
sib baikkk x mati kucing tuu huhuh

eima said...

kesian ... nape tak bw balik bangi .. letak la balik kat kaw yg ko suspek terbawa die tu ...

nabilah_2908 said...

alahai...sedih je muka kucing tu..mujur la dia selamat.. :)

kalau ada pecinta kucing kat situ..sure dah dibawa balik kucing tu kan..? :)

Mila Ahmad said...

macamane boleh ada dlm enjin kereta ni.???

Yana Libra said...

kesiannya..warna sebijik macam anak kucig sy yg suka duk dlm enjin gak..tp pg2 mmg cek dulu enjin cr anak kucing tu..huhu~

serik sebab dulu pernah ada kes anak kucing putus sebelah kaki sbb tersangkut kat belt enjin kete mak saya..siap kena panggil bomba tolong keluarkan sbb dah tersangkut..hidup lagi, tp kesian :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015