Sep 4, 2015

Almari Baru untuk Kaklong :)

Assalamualaikum...


Dah lama sebenarnya aku ngidam nak beli almari baru untuk kaklong Zafirah...sebab macam makin tak muat almari lama dia...almari lama Zafirah tu almari IKEA yang kaler putih...laci semata tuuu...plus macam makin malas melipat kain...aku nak almari yang boleh gantung² baju....hikss..


Kebetulan tengah peknen yang kedua ni, aku pun bersajak la kat dak encem nak beli almari baru untuk kaklong Zafirah...almari lama Zafirah tu boleh turunkan ke adik dia pulak...untung jadi anak sulung....semua benda baru dia dapat...dia rasmikan dulu....ai is vangga jadi anak sulung! bahaha~  :p


Dari awal² peknen lagi dah start mencari almari...survey jenis almari and harga...aku plan nak beli almari IKEA...tapi dak encem cakap mahal...pastu jauh nak pi sana...malas! ceh! baiklahhh...beli je lah kat kedai perabot biasa...janji ada almari baru untuk kaklong tu.... :)


Masa peknen cukup 7 bulan aku remind dak encem lagi sekali...kena beli almari cepat!! kang dah sarat sangat tak larat nak mengemas...pastu dengan kes aku bleeding pulak hari tu...cuak kot buatnya terberanak awal...satu apa pun tak prepare, tak kemas...kain baju adik baby pun tak berbasuh lagi....pehh!


So bila aku dah ok sikit laju² pi kedai perabot cari almari...aku dah aim nak pattern yang macam mana...aku tak nak almari kartun²....boring! lagipun tak boleh pakai lama...dulu aku kekecik mak aku belikan almari kartun², bila masuk sekolah aku takmo pandang dah almari tu...tak cool okeh anak gadis pakai almari kartun²  :p


Tak lama pun nak mencari almari...bila dah jumpa yang diidamkan, harga pun oke, terus rembat je...ai is eksaited nak susun atur!! ^_^


ni lah almari Zafirah pilihan kami laki bini....aww! saja pilih kaler merah nak kasi matching dengan katil car dia kaler merah jugak...yeee anak dara iols guna katil CARS oke! tak main la katil princess² ni...hahaha~  eh baru perasan, tak pernah buat entry pasal katil dia pun! adehh lain kali la...tunggu rajin~  :p


Yang almari putih sebelah tu lah almari lama dia....akan datang adik dia pulak guna...almari gitu sesuai letak baju babies...sebab baju babies kekecik and tak banyak sangat...sok sok dapat anak lain kita recycle je lah almari tu sampaiiiiiii lunyai...huhu~


Almari ni kitorang beli kat kedai perabot area Jalan Reko...dekat dengan Hentian Bas Kajang tu....RM550 (after diskaun dan tak termasuk GST)...perabot pun ada GST kaooo!! pitams! tapi ada sekali tu aku perasan kat IKEA almari yang ala² macam ni RM515 (termasuk GST) je oke!! argh!


~sumber~

Macam ni la almari yang aku tengok kat IKEA tu...slim sikit daripada almari yang aku beli kat atas tu...tapi still oke bagi aku sebab ada banyak compartment...berkenan oii...iskk tunggu dapat anak lain lah kita beli almari ni....kan papa kan??  kemain yang nombor dua pun belum beranak lagi dah plan nak anak lain...kahkah! :p


oke now moh ler tengok susun atur dalam almari pulak...hehe~  :)


Hanger² tu beli kat Daiso and DIY...Zafirah sendiri pilih nak hanger kaler purple...aku nak kaler pink...tapi ku turutkan aje permintaan dia walaupun tak berkenan...almari dia, bukan almari aku...kan? hahaha~   kotak² kompartment '1,2,3' tu beli kat IKEA...RM34 tak silap satu set tu...boleh tahan mencekik harga dia...tapi ku pejamkan mata sebab nak sangat beli...tengok orang lain letak dalam almari anak² deme macam menarik tertarik kau memang da bom! padahal terpengaruh....hehh  :p


Next bahagian laci pulak...yaa aku memang cari almari yang ada laci...sebab senang nak susun baju² basahan or towel or seluar² or apa² je yang aku rasa sesuai disumbat dalam laci...takkan semua benda pun nak gantung kan?? giteww~   :)


laci pertama ku susun segala baju² basahan...baju² ni jugak yang ku hantar pi taska setiap hari...dah siap berlipat, so tak perlu kelam kabut kemas beg sekolah dia tiap pagi...capai dan terus simpan dalam beg...setel...divider putih tu beli kat mr. DIY....tak ingat berapa RM...murah je...lagi murah dari Daiso...hihi   


laci kedua simpan pakaian yang jarang dipakai...kotak² kompartmen tu beli kat IKEA...


Macam banyak lagi ruang kosong kan?? nanti kita paw tok nenek, makcik², pakcik² Zafirah belikan baju baru untuk dia...MUAHAHAHA!  :p


Sekarang dah pandai pilih sendiri nak pakai baju apa....setiap pagi dia yang pilih baju untuk dipakai....kalau aku pilihkan dia marah....dah pandai nak argue keputusan mama...reti pulak dia mix and match baju and seluar yang sesuai...big girl sangat! :')


Korang beli almari anak kat mana? ce share sikit...nak tinggal link entry pasal almari kat komen pun boleh...nanti ai terjah...  ^_^



************************************************************************************


IKLAN


Free gift terbaru: MAKE UP BAG!!
limited stok!
wassap segera untuk pembelian! 
harga kasih sayang untuk korang  :)


SKINBAR...RM39 sahajaaaaaa  (tak termasuk postage)





Terima kasih sudi membaca!

16 comments:

mila said...

sy aritu beli kat kajang gak..area kedai bawah pokok tu dekat giant...ad kedai perabot kat ctu..xthu org perasan x kdi tu..ok lah hrga dia.. xmhl pn.

Han Hanni said...

wah..untung kak long dapat lemari baru

Qaseh Dalia said...

wah zafirah dah de almari sndiri , cantik2

Indahnya Kehidupan said...

Cantik almari zafirah.. Geram kan bila tengok almari kat Ikea murah lagi.. Hehehe..

ameris said...

cantik.. harga pun boleh tahan gak ehh yana

mawar_berduri said...

alahai cantiknya kaler merah tu :)

mawar_berduri said...

alahai cantiknya kaler merah tu :)

Rizziela said...

cantik almarinya

aizamia3 said...

takde yang spesifik buat masa ni.. sebab dak Kakak share bilik dengan dak Nuha..

nuRuL said...

yana, tenkiu share pasal mende ni.sbb sy pon tengah mencari juga almari utk anak bujang sy..;) dah ade idea.tenkiu sgt2 ;)

genuine1224 said...

syok la kaklong dpt lemari baju..
ni entry almari baju anak2 saya :

http://genuine-1224.blogspot.my/2015/05/susun-atur-baju-aniq.html
http://genuine-1224.blogspot.my/2013/10/almari-baju-amni.html

Unknown said...

kaklong dapat almari baru dh. yeay.
JOM FOLLOW SAYA

Kak Vit said...

cantiknya almari baru kaklong.. :))

Tips ibu hamil kekal bertenaga

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

cantik lemari kakyong !

Puan Eka said...

kite baru nk cr lemari utk sikecik tu. baju dia pon dh bnyk sgt dah ni hehe

Miss Ai said...

Nama kedai tu apa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015