May 13, 2010

Atok Muis.....Dalam Kenangan.................

Dalam jam 1.15pm (waktu Malaysia) pada hari Selasa, 13 May 2010 (semalam), aku pula telah dikejutkan dengan kematian atok saudaraku, en. Abdul Muis, 70 tahun akibat organ failure...erm sakit tua lah senang cakap kan....

Atok meninggal di UMSC, PJ, dimandikan di hospital, disembahyangkan di masjid Saujana Impian, Kajang dan dikebumikan di tanah perkuburan Islam berdekatan dengan masjid (tak ingat apa nama tempat tu). Berdekatan juga dengan kubur arwah anaknya, Ain yang meninggal beberapa tahun lepas...Alhamdulillah segala urusan pengkebumian berjalan dengan sangat lancar. Atok selesai dikebumikan sebelum maghrib semalam...Sangat puas hati dan kagum dengan pengurusan dari pihak hospital...syabas!

Satu kehilangan yang besar sebab aku memang selalu menganggap atok Muis sebagai atok kandung aku sendiri...dia seorang yang sangat kelakar dan berterus terang..kalau orang yang lembab atau selalu blur mesti dorang takkan paham jokes yang atok aku cuba sampaikan...sangat ilmiah yet funny...huhu~

Beliau seorang yang sangat tabah, anaknya ada 4 orang tapi 3 orang telah meninggal akibat pelbagai penyakit...aku tak rasa aku mampu untuk menjadi setabah beliau dan keluarga...baginya setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya...

Yana sayang atok sangat². Atok banyak berkorban tatkala keluarga aku ditimpa musibah...tapi ternyata Allah lebih sayangkan atok..Allah sahaja yang dapat membalas segala kebaikan atok...

Rasa sangat rugi dan terkilan sebab tidak meluangkan masa dengan banyak ketika atok masih hidup...terlalu sibuk dengan urusan kerjaya, kawan² etc.. Padahal rumah kami dekat je..Saudara² aku semua tinggal di area KL dan Selangor, tak tahu kenapa jarang nak jumpa, gathering...tapi bak kata pepatah, menyesal kemudian tiada gunanya... T__T  Lepas ni mungkin aku akan lebih menghargai saudara² aku....

Atok Muis dah lama sangat sakit, mungkin ini yang terbaik buatnya...Semoga roh atok ditempatkan dikalangan orang² yang beriman....Al-Fatihah~




:: atok (berbaju oren) bersama isteri kesayangan yang amat tinggi tahap kesabarannya dikala menjaga atok yang sedang sakit... ::



:: Terima kasih banyak² sudi datang majlis konvo yana tahun lepas... ::



You will be missed but never be forgotten!! I Love U atok!!  *sad mode*








P/S::   mood aku kurang baik...hari ni mc sebab bateri kereta kong padahal tak sampai setahun pun tukar bateri..grrrr~

7 comments:

niesz said...

innalillah..semoga rohnya d tempat kan d tempat org2 yg beriman..amin..

rAy jR...@...Aliff said...

semoga dicucuri rahmt.....~

riBEna said...

takziah sis
semoga roh atuk sis di cucri rahmat
dan d tempatkan dikalangan org yang baek baek..
=D

embun d tengah malam said...

takziah

al fatihah

sasha* said...

alfatihah.be strong

POSH76 said...

Al fatihah....semoga roh beliau dicucuri rahmat amin

JULYA said...

takziah...and Al-Fatihah buat atok. tiba2 rasa nak luangkan masa dengan family...huhu