Mar 8, 2016

Susun Atur: Bekas Simpan Alatan Mandian Baby

Assalamualaikum...


Sebenarnya bukan lah alatan mandian sangat...tapi lebih pada alatan SELEPAS mandi...alaa macam krim tropika, lotion, bedak...benda² gitu....apa namanya eh?? haha~


 aku susun dalam bekas macam ni semua tu...bekas tu dapat daripada hamper...biasa la kan dapat baby baru ramai lah yang bagi hadiah...hamper salah satunya...bawah hamper memang biasa ada bakul² gini....memang biasanya aku akan recycle bakul² macam ni untuk letak barang...pandai la improvise kan...hehe  bekas ni pulak aku letak atas katil baby....senang lepas mandi capai je krim, bedak semua tepek kat badan baby...


Aku memang tak suka kerja yang leceh² ni...kalau boleh semua nak cepat dan mudah! sekarang ni setiap pagi, sebelum keluar pi kerja memang aku akan mandikan Zafran dulu....aku tak suka lah nak nyusahkan babysitter yang jaga dia...walaupun akak tu tak kisah nak mandikan Zafran pepagi tu...tapi alahh apa salahnya ajar dia mandi pagi kan? mana tau sok dah besar dia tak liat mandi pagi macam kaklong....bahaha~ *insyaAllah...setiap anak pun eksperimen bagi aku...lolz*


So tiap pagi memang aku kena cepat segala benda...by 7.30am tu aku dah kena keluar rumah....bila letak bekas ni tepi katil macam ni memang sangat memudahkan kerja aku menyiapkan dak Zafran...


Then baru ni dapat hamper lagi...ofis bagi...holohh holohh sweet angat bagi hamper bagai....hikss  pastu aku tengok bakul yang bawah hamper tu lagi cantikkkk...


 gini haa bakul tu...kaler biru lagi aww! terus ligat kepala aku nak tukar bekas lama tu dengan yang ni....matching dengan warna katil lagi...weeee!


 wet tissue peket besar tu pun muat sumbat dalam tu...yeyy! Zafran is a happy boy! kot lahh ada yang rindu nak tengok muka budak hensem tu...nahh sila lah tatap...hihi  :p


puas hati!!! ouh Nutrimoist tu sampai sekarang kami guna...especially untuk sapu kat kesan gigitan nyamuk...hishh benci tau nyamuk ni gigit badan anak kita...berbirat!! huh! *tetibe nak marah nyamuk*  :p


Korang susun alatan mandian anak korang macam mana?? ce share sikit  (^^,)






IKLAN:







Terima kasih sudi membaca!

11 comments:

mrs kayrul said...

Senangkan klu ada bekas macam ty..aku pun susun barang anak macam tu gak dulu...senang nak capai

Puan Eka said...

kita pon susun mcmni. Beli bakul kat kedai eco rm 2 je kak tapi tahan betul bakulnya. Dah setahun lbih dr adra belum lahir hehe. Siap semua dalam tu. Kitorang plak jenis kejap umah sana kejap umah sini. Jadila bakul ada 2. Barang kena beli dua. nasibla ada banyak adiah haritu hehe

diary_ciknaa said...

baca entry ni tetiba rindu nak susun barang baby cenggitu..eh! hehe.neway suka sangat baca bila yana buat entry susun atur..

PeRdU cINta said...

kemas..mudah dan selamat... :)

Julia Johari said...

Cun bekas biru tu yana...julia dh lama xd baby...bekas2 pun semua dah hanyut hahhaha...tgk baby zafran la comel sungguh....gerammmmmmmm sgt auntie

aizamia3 said...

Sama jugak macam Yana buat tu.. letak dekat dengan baby.. senang nak capai.. tapi bila dah besar ni, takde dah semua tu.. hehehe..

Liyana Anuar said...

sy ltk dlm kotak kasut dulu..huhu

Nurul Aziz said...

Letak dalam beg mekap yg besar. Sumbat semua. Hahaha.. so kemana2 angkut je beg mekap tu. Tp mmg khas la utk barang bdk2.. tk la cmpur dgn blusher maskara mak dia ni pun. Beg lain le pulak yg tu.

Nurul Aziz said...

Letak dalam beg mekap yg besar. Sumbat semua. Hahaha.. so kemana2 angkut je beg mekap tu. Tp mmg khas la utk barang bdk2.. tk la cmpur dgn blusher maskara mak dia ni pun. Beg lain le pulak yg tu.

Madam N said...

susun setempat senang nak cari kan? tak ilang merata perginya

khadijah armawai said...

sweet betul bakul biru tu. saya pun bubuh semua dlm bakul. senang nak guna. time balik kg pun angkut jer la dgn bakulnya skali.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015