Oct 20, 2016

SusunAtur: Beli Baru Bekas Sabun Basuh Kain

Assalamualaikum...


Ingat lagi aku pernah cerita pasal bekas simpan sabun basuh kain??




Mesti la tak ingat kan...2 tahun lepas punya cerita! kahkah






gini haa bekas tu....full entry refer SINI πŸ‘ˆklik


Sekarang ni bekas tu dah pecah....sebab banyak kali jatuh....semua salah laundry rack yang aku beli kat DIY!! memula guna kukuh je...makin lama skru dia macam longgar...pastu senget²...pastu berlanggar dengan washing machine...bila washing machine tengah spin bergegar lah rack tu....habis jatuh barang² atas rack...termasuk lah bekas sabun tu....tu yang pecah tu....dem!


Mungkin sebab aku letak rack tu luar rumah...dia cepat rosak?? entah lahh....pepandai la korang nilai sendiri....jangan cakap ahkak tak payung! πŸ˜


Sebab kan bekas sabun tu dah pecah, kena la cari bekas baru *ecece alasan nak shopping je sebenarnya...* lagipun dah 2 tahun pakai, oke la tu...harga RM5 tahan 2 tahun...dah sampai masa tukar yang baru...hehe~ πŸ˜ 


Tapi aku tak pi dah Daiso...sebab takde Daiso berdekatan dengan area opis aku sekarang ni....sekarang aku jadi duta Mr. DIY pulak! kahkah  *self-declared*  lantak di situ πŸ˜


Lama gak misi mencari bekas baru...sebab kat DIY takde design yang sama macam aku beli kat Daiso....so aku kena cari design lain yang sesuai....makan masa berminggu jugak oke misi pencarian bekas simpan sabun!!! hahaha~  *dasar perempuan + OCD*


finally, jumpa jugak!! yeyy!!!


 aku beli bekas macam ni....harga RM7.50...kenapa?? sebab comel, unik, mudah dialihkan / angkat, mudah dicuci eh banyak la lagi yang best aku nampak pada bekas ni...walaupun dia tulis situ 'mini dustbin' tapi aku suka laa improvise kegunaan dia....takyah la lurus sangat kan dengan description kat kotak tu...hahaha~


Dak encem tengok laju je kritik aku....malas layan....standard orang laki dia memang tak boleh jadi se-kreatif orang perempuan...so takyah amek hati sangat....kahkah


lepas dah masukkan sabun...muatan 2kg sabun! saiz jauh lebih kecil dari yang aku beli kat Daiso tu, tapi muatan tetap sama! cuma kena ketuk² sikit bekas tu bagi penuh ruang dalam bekas...sebab ngam² sangat muatan dia....yang penting COMEL!! πŸ˜


Aku masih lagi guna laundry rack DIY....tapi kena selalu alert dengan skru² dia...kadang ada yang loose jadi senget rack tu....aku tak letak banyak barang pun atas rack...so setakat ni bagi aku berbaloi lah aku spend beli rack tu....tapi aku tak suggest korang beli...kahkah~  pi cari kat Lazada lah! yang jenis stainless steel ke...kukuh sikit...huhu


 k tu je nak cerita...


Korang guna bekas sabun macam mana??













IKLAN:


Jom cuba!







Terima kasih sudi membaca!

5 comments:

Julia Johari said...

Pandai yana! Siap improvise lagi bekas sampah ke bekas sabun...kreatif nauuu....wahh duta DIY perghhh kelassssss yana sekarang hehehe bg idea pada juju TQ

diary_ciknaa said...

entry yg buat ciknaa senyum sorang2..dasar mak-mak kan..benda kecik ni pun buat hati berbunga2..part murah tu i like! harap-harapnya yang ni boleh pakai lebih 2 tahun eh yana..hehe.

Siti Nursyamimi said...

ok nak tiruuuu..sbb mmg tgh cari bekas letak sabun pun..skang ni guna tipuware yg dah senget benget dah..

Nadiah Hanum said...

Good idea! Walaupun dustbin tapi nampak praktikal utk letak sabun basuh tu..ciknad setuju, mmg comel pun!

Nadiah Hanum said...

Good idea! Walaupun dustbin tapi nampak praktikal utk letak sabun basuh tu..ciknad setuju, mmg comel pun!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015