Jul 28, 2016

Bila Besan-besan Berkumpul | Hari Raya Day-12

Assalamualaikum...


Hari raya ke-12, hari Ahad...takde plan nak kemana² pun sebabnya dak encem ada kursus kat KL...kursus lah sangat kan....haha~  more to mencari tempat untuk buat team building ke hape tah untuk ofis dia....tapi lepas Asar MIL aku ajak pi rumah dia...ada buat doa selamat gitu untuk abang ipar aku and one of their besan yang bakal menunaikan haji tak lama lagi....


Sementara tunggu lepas Asar tu, gigih la daku menyiapkan laundry segala bagai....house chores memang takkan pernah habis oii! bebila ada masa lapang je terus setelkan apa² yang patut...pfft!


 Dalam entry sebelum ni aku ada cerita yang parents aku selamat sampai dari London tengah malam tu....keesokannya tu, which is hari Ahad, dua² pengsan tahap kalau ketuk drum sebelah telinga pun takkan sedar!! jet lag kemain lagi....hahaha~   Zafirah dah geram tengok luggage² uwo dia...geram nak selongkar souvenir apa lahh yang atok and uwo beli untuk dia....


aku pun geram jugak sebenarnya! πŸ˜


Makanya aku decide untuk selongkar sendiri je lah luggage² parents aku...nak tunggu dorang bangun macam lama lagi jeeeeee....kehkeh~


Memang syok selongkar luggage orang baru balik dari overseas....seronok gila tengok memacam souvenir dorang beli....ada yang aku sendiri kirim awal² macam seluar Zafirah and kasut Clarks....heaven wooo jadi cucu....souvenir untuk anak² aku terrrrrrrpalingggggg banyakkkkk!!! kain baju lah yang banyak! haha~  adik aku cakap mak sawan masuk Primark....hahahaha~  memang murah pun oiii kain baju budak kat situ....t-shirt budak £1 jeeee!! kalau convert pun baru RM6!! kain kualiti pulak tu! eh aku berani potong kuku lah siapa masuk Primark tak sawan! πŸ˜


 Kebetulan baru bukak 1st luggage (out of 3!!), Zafirah jumpa mainan...memang maksu dia belikan toys untuk dia....dah jumpa toys apa lagi....terus stop selongkar luggage uwo for other souvenirs...ceh!


Bila masuk Asar, memasing bersiap² untuk pi rumah mertua aku....muka letih je parents aku haaa...penat yeeee pi London....? len kali bawak yana sekali...boleh tolong shopping kan....mihmih πŸ˜


 off we go!


Menu petang tu nasi lemak, nasi impit pastu apa tah lagi....kitorang memang tengah kebuluran...tak lunch! haha~  sampai² je rumah mertua, terus pass Zafran kat pak mertua aku, pastu aku serang nasi lemak...mak pun sama! lolz~ πŸ˜


Setel melantak baru start bacaan doa selamat...lead by my ayah....saja mertua aku mintak tolong ayah aku lead doa selamat....huhu~


Kitorang stay sampai Maghrib, mertua aku ajak jemaah Maghrib sekali....bukan selalu dapat kumpul reramai gini kan....imam solat by my ayah juga....


Setel semua, photo shoot time! yeyy! kenangan ni wehh first time berkumpul dengan besan² gini...haha~   mertua aku ada 3 orang menantu, so ada 3 besan lah kan....besan paling jauh duk Nilai....lagi dua duk Bangi je...paling dekat aku laaaa....duk taman sebelah je hoii! kahkah! hari² pi rumah mertua tauuu πŸ˜


Ada lagi sorang je adik ipar aku yang belum kahwin....harap² dapat jodoh dedekat jugak lah ye...senang balik kampung....hikss~


mertua bersama besan²nya  πŸ˜


jeles dak encem tengok gambar ni...dia ingat tak ramai cenggini....haha  siapa suruh kursus hari minggu??? lalala~


Balik rumah sambung selongkar luggage² parents aku....yela nak confirm kan berapa banyak souvenir hakmilik anak² aku, mana yang untuk orang lain....kang main sebat semua kang tak aci pulak kan....haha sebab ada jugak barang kiriman orang lain....gituu~


 souvenir yang ayah beli...ayah peminat kelab Liverpool, masa dorang pi Liverpool habis diborongnya jersey² Liverpool kat souvenir shop luar stadium...tahun lepas masa kitorang pi, kedai souvenir tutup...kali ni dia pi kedai tu bukak...siap buat sale lagi katanya....tu yang sawan lain macam tu...hahaha~  stress dak encem tengok sebab dia tak minat Liverpool...dia sokong Arsenal...kahkah~  bertabahlahhh....cantik jugak hape jersey Liverpool😁


sikit lagi papa nak nangis tengok gambar ni...HAHAHAHA!


Aku tengok cute je...hehe~  buat masa ni belum rasmikan lagi laa jersey ni untuk pi jenjalan....soon bebeh! soooonnnnn! nak amek gambar reaction papa sekali...haha πŸ˜


k tu je nak cerita....


Kejap je kan nak habis raya?? hurm











IKLAN:


Rahsia suami makin sayang πŸ˜

kulit berseri BEBAS JERAWAT! πŸ˜

EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM, RM68

Kelebihan Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum ~
πŸ’• Pudarkan jeragat degil
πŸ’• Kecutkan jerawat
πŸ’• Hilangkan parut
πŸ’• Anjalkan & tegangkan kulit wajah kendur
πŸ’• Hilangkan bintik hitam
πŸ’• Cerahkan kulit kusam
πŸ’• Baiki tona tak sekata

πŸ€” Hanya sekali sapuan pada wajah ~> nampak terus kesan kulit jadi tegang & fresh + GLOWING!! .
πŸ€” CEPAT MERESAP + TIDAK BERMINYAK dengan teknologi Nano yang dipatentkan dari Swiss
πŸ€” Gabungan Arbutin + Glutathione + Vitamin C + Pure Vitamin E + Willowbark yang sememangnya memberi kuasa maksimum pencerahan kulit secara selamat dan berkesan seawal 7-14 hari.



READY STOCK YE KORANG!

More, ada FREE GIFT menarik sementara stok masih ada! πŸ˜˜




Terima kasih sudi membaca!

2 comments:

Nyamuk Terbang said...

syoknya zafirah dgn zafran dpt souvenir dri oversea

eima said...

untung cucu uwo no ....2 hr lagi abis ry ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015