Jan 24, 2014

Selipar untuk Elak Sakit Kaki :)

Assalamualaikum...


 dalam bilik menggosok  :)

Sejak jadi isteri, tugas mingguan aku ialah menggosok / iron baju dan seluar kerja encik suami....aku biasa iron baju/seluar dak encem during weekend...Sabtu atau Ahad....iron terus segala baju kerja untuk seminggu...sebab aku ni bangsa yang liat nak bangun pagi....waktu pagi tu cukup untuk aku menyiapkan diri sendiri and anak je....tak dan nak siapkan laki bagai....masak?? lagi haramjadah! hahahahaha~  


Bukan la rutin mingguan pun sebenarnya aku iron baju²....kalau rajin baru aku iron....tak rajin, laki aku lerr iron sendiri...kahkah~   well dalam Islam bukan tanggungjawab isteri pun menggosok² baju ni....tapi bila aku dah iron siap² gini, cepat la sikit dia nak bersiap pepagi tu kan....lagipun....dapat pahala kan tolong suami iron baju...  *winkkk*  ^_^


Bila dah iron baju banyak² gitu mesti kena berdiri lama kan? sejak umur semakin lewat 20-an ni aku perasan bila berdiri lama mesti kaki aku sakit....biasanya lepas iron baju yang banyak or lepas masak....kalau takat masak simple² oke lagi....kalau masak lauk pauk yang canggih tu....hahahaha   canggih la sangat! puiii~  :p


 Paling mencabar bila sambil buat kerja kena layan si comel bijak yang makin panjang akal ni main....kang tak layan kang dia mogok buat drama sinetron nangis mendayu² sambil duduk bersimpuh pastu buat muka paling sedih macam diri terabai dari kasih sayang mama....heh~  so kena layan jugak....kadang tu sampai bergaduh...orang nak settlekan kerja cepat dia suruh main lak....grrr~  


Boleh je tunggu dia tidur baru iron baju....tapi time dia tidur, aku pun nak rehat....huhu~   


Tiba² aku terfikir pasal selipar yang empuk yang khas untuk pakai dalam rumah....sebab aku tengok mak aku kalau pi dapur mesti pakai selipar....elakkan sakit tumit...selipar biasa je....janji kaki tak pijak direct simen/lantai....rumah aku majoriti lantai laminate....tapi still sakit gak kaki ni bila berdiri lama²~  -.-


taraaaaaaa!!!!  macam biasa lah aku melabur kat Daiso....hahahaha~  Komonoya pun ada jugak jual selipar² gini...banyak design...ko pilih je mana ko berkenan....dan aku pilih ala² reflexology...hahahaha~  surprisingly masalah sakit kaki aku hilang! hahahahaha   macam kelakar je bunyiknya kan?? tapi tu lah hakikat yang jadi kat aku sekarang...melabur RM5 je ponnnn....weeeee~   ^_^


Pasal selipar pun aku nak cerita kan? hahaha~  tu lah namanya blogger....korang baca jugak kan??  :p


Korang beli selipar gini kat mana?? (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

8 comments:

msredcheesecake said...

ubat sakit kaki 5 hengget je? nak kena usha ni...

ada tak ubat sakit belakang 5 hengget? hheee

Liyana said...

ku suka pakai selipar yg ada binatang comel2 tertonggok atas kaki bahahaha

mommychaa said...

aku takpakai selipar pon.
tumit kaki aku dah mcm batang pokok lanjut usia.
okbai!

Unknown said...

Dengan harga RM5 untuk selipar cenggini memang sangat berbalor laaa

aizamia3 said...

ni kalau akak tak boleh beli satu kena beli 3.. dak Kakak dengan dak Nuha mesti berebut nak jugak.. hehehe..

Anonymous said...

kehkeh...slipar yg dibeli selamat aisya buat main...biasa beli kat pasar malam je tpi pasar malam pun rm10 sepasang...heh

Nissa Irna said...

hikhikhik
bes ape cite selipar ni kak

saya pun beli kat daiso gak ..tapi tak tahan la..lagi sakit hahaha

Puan Eka said...

Eka plak beli selipar dapur kat kedai RM 2.00.

Penah nampak selipar yang sama kat kedai biasa, RM 10.00 hahaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015