Mar 30, 2012

Korban Kambing Aqiqah


Aku baru balik dari tengok korban untuk qiqah Zafirah...kambing dari Australia...penjual tu lah cakap kambing tu dari Australia...aku mana reti tengok kambing tu jenis apa...aku tau makan je...haha~  dak encem takde tadi...tak tahu mana dia hilang...ikutkan aku malas nak gi tengok since dak encem takde..tapi pakcik penjual tu suruh datang jugak...sebab ada akad rupanya...yelah benda ni bukan boleh buat suka-suka, sambil lewa..benda nak bawak akhirat kena buat betul-betul ye dak...? so aku pergi dengan adik aku je lah...mujur adik aku ada tolong temankan...huhu~



eksklusif gambar lepas pantang...selim kan?? selim kan?? muahahahahaha *kembang hidung lapanbelasinci* taknak kalah tau mak dengan anak baju sepesen kaler pinky pinky *wink wink*  =P




Gila banyak tools pakcik ni untuk sembelih kambing...tapi dia guna satu jenis pisau je lah..idak la guna semua senjata-senjata ni...aku je teruja bila dia keluarkan segala senjata-senjata sembelih ni dari beg dia..hoho~


Aku baru tahu nak buat korban untuk aqiqah kena ada akad...lebih kurang gini lah bunyi akad tu...aku tak ingat la apa aku cakap tadi...hehe~

"Saya mewakilkan untuk menyembelih kambing aqiqah untuk Aimy Zafirah binti Siti Liyana kepada Encik Othman kerana Allah Taala..."

untuk akad memang kena 'binti' kan nama mak..bukan nama ayah...sumpah baru tahu! (-_-")




Lokasi penyembelihan::  Serdang Jaya, Taman Seri Serdang...

Aku order kambing ni kat kawan sekolah aku...famili dia ada buat bisnes katering...raya tahun lepas aku pergi open house rumah dia, dorang hidang kambing...sedap kot...tu aku order kat dia je...hihi~




Setelah dilapah...kebetulan ada dua orang yang order kambing, so pakcik tu sembelih 2 ekor je terus..senang kerja...kambing aku yang belah kanan tu...pakcik tu kata kambing aku paling besar...aku tengok macam sama saiz je dua-dua ekor ni...hahaha  =P


Tak sabar nak kenduri esok...makan kambing panggang...favvy kot..nyum nyum~ oke lah...Zafirah dah bising nak susu...kena berhenti menaip sekarang! esok aku story pasal majlis qiqah pulak ye...tata~! (^^,)






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Liza said...

salam yana..bestnya kalau dpt mkn kambing, nak2 pulak kambing free cmni....ekekkekeke
mmg slim la yana...cantekkkk

yanamib said...
This comment has been removed by the author.
Ain Zayy said...

singgah sini..

kak yana, ape rahsia kekal selim after pregnant ? hehe

kongsilah..^^

Unknown said...

baru taw kena bintikan nama mak untuk aqiqah.

mas saari said...

wah...ibu dah keluar bawak baby!

akak dulu aqiqah anak2 bila dah besar sikit..

Pha Is said...

sedondon baju ngan anak gitu...

::MiszRotiKaya:: said...

wowww.. come la kmbing e2.. nti postkn kt kitaowg cket??

Liyana said...

wow dh slim... kongsi la rahsia k.. :)

kambing tu hensem kot, hehehe

Unknown said...

selim melimnyeee!
eh da abes pantang ke? cptnyeee...-.-'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015