Mar 8, 2014

Dekorasi untuk Majlis Hari Jadi Bebudak

Assalamualaikum....


 Belon² ni aku beli masa majlis birthday Zafirah hari tu....BELI okeh! bukan sewa...hahaha~  dah 3 minggu berlalu....tak banyak pun belon yang kecut...kalau ada sedara mara/kawan² nak pinjam untuk besday party anak memang aku bagi je pinjam...PINJAM je tau! tiang tu aku nak guna lagi....kot kot akan datang nak buat bisnes party pulaks....kahkah~  :p


Belon setinggi 4 kaki....aku beli kat Glowing Party House, Jalan Reko....korang gugel je nama kedai ni...aku kedekut nak backlink sebab dorang tak bagi diskaun pon kat akuuu...hakhak~   RM80 gitu....setiap satu okeh!! kalau beli dua RM80 x 2 = RM160....untuk belon je tu...pffttt~   dak encem dah pesan awal², next birthday party Zafirah bila umur dia 12 tahun pulak! LOL~  :p


Ekceli ada 2 saiz yang kedai tu jual...paling besar is 6 kaki....ke 8 kaki tah...tak ingat lak aku...kalau lagi tinggi lagi mahal lah harganya...giteww~   design ko boleh pilih ikut tema event korang...macam gambar atas tu aku pilih design spiral...tapi macam kurang menyerlah lak...patut amek design berterabur je tapi guna warna² striking...sebab tema party aku kan Candy Crush...huhu~  next time lah...next timeeeeee...tiang dah ado...kita deco belon sendiri je nanti...jimatttttttt! ^_^


Gini la gaya aku meletak belon² ni....kat tepi pagar rumah...kengkonon macam pintu gerbang laaa...orang yang lalu lalang depan rumah aku boleh faham terus aku buat besday party anak...bukan majlis tunang anak! hahahaha~   ekceli belah atas tiang tu ada lagi belon² panjang pastu siap bentuk gula²....time snap gambar ni belon² tu dah selamat disebat oleh kanak²/babies yang geram tengok kecomelan belon...ngee~


oh aku order belon ni dalam 3-4 hari sebelum majlis...kena bayar deposit ikut suka korang nak bagi berapa pun....pastu aku amek sendiri belon² ni kat kedai....kalau dorang hantar ada transportation charge! even rumah ko depan kedai tetapppp ada transportation charge!! pehhh! *aku tak ingat transport charge berapa...RM30 kot* so kitorang decide angkut sendiri je belon² ni dari kedai...kalau bawak MPV muat laaa...turunkan seat belakang...bonet pastikan kosong! tapi satu belon untuk 1 trip...tak muat nak letak 2 belon serentak dalam kereta....hehh~  nasib rumah aku dekat! -.-'


Lagi benda yang aku beli kat kedai party tu is banner gini...ke backdrop namanya? hehh~   aku beli dua...tapi lain design la....satu lekat kat luar rumah gini, satu lagi aku lekat dalam rumah...kengkonon nak bagi meriah la rumah tu...huhu~   *sampai sekarang tak cabut² lagi backdrop ni...hahaha tah pape!!*


aa yang anak panah tu contoh lagi satu backdrop aku tepek dalam rumah....dah tertanggal pun dari dinding...tapi condition masih elok...plan asal siap nak tiup belon banyak², gantung² belon kat dinding, tak pun terabur kan je belon² kat hall biar bebudak seronok main sepak² belon...tapi tak sempat nak buat semua tu...so simple² je dekorasi... janji ado! ngeee~  :)


Harga 1 backdrop ni dalam RM4+ gitu...boleh diulang-pakai...so bagi aku tak membazir beli....unless ko jenis tak reti simpan/jaga barang...sekali guna dah terus hancur lunyai benda tu...memang tak berbaloi ko spend RM4....dua² backdrop ni aku lekat guna masking tape/tape biasa je...jangan guna double sided...susah nak tanggal nanti...okeh?   :)


err yang props Zafirah pegang tu aku buat sendiri je...cari bahan kat tenet...pastu mintak tolong kawan aku print and siapkan props dan diletakkan di photo booth corner...ewahhh~


ni lagi satu item aku beli kat kedai party tu...topi besday girl tu...hekhek~   RM3 kot topi ni...untuk besday boy pun ado jugak! masih elok tersimpan dalam almari....tunggu besday tahun depan pulak....eh! papa kata tunggu 12 tahun kan??!!!  >_<


oke tu je sharing aku pasal dekorasi masa besday party Zafirah....untuk mereka yang mencari idea nak menghias rumah sempena besday party or apa² event bebudak....harap entry ni membantu...  :)


Mungkin aku akan share juga pasal door gift...lain entry k....insyaAllah....


kbye! (^^,)












p/s: shopping!!! yahhooooo!!!!!!

 Terima kasih sudi membaca!

7 comments:

Fazleyatul Aini said...

wei apa kata ko masuk Kaison plak
pasti menyawan weh hahaha

Fazleyatul Aini said...
This comment has been removed by the author.
aizamia3 said...

kena tunggu turn baby boy pulak topi tu nanti baru leh pakai.. sementara ni simpan dulu.. ;)

Ibnu Ali said...

Thanks for sharing info yang sangat menarik :)

Jika anda berminat untuk mencari perkhidmatan clown untuk party anda atau sedara mara anda, boleh hubungi saya. 012- 364 9384

Unknown said...

Tq share idea.… blogwalking prtang2 ni cari idea utk deco majlis anak next month..heheh.…plan nk buat sendiri je seme, jimattt… ngeh3..

Jemput singgah

www.honeyonnee.com
www.vitaminhouz.com

Ibufirash said...

Best sharing. Nnt boleh buat jugak.

Unknown said...

Mane nak cari tiang tu eh?? Direct whatsapp saya. 017-7204841

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015