Oct 19, 2018

Berpiknik di Taman Tasik Perdana

Assalamualaikum...


Kali kedua datang Perdana Botanical Garden, KL. Piknik punya pasal. Adik beradik mak aku lah ngajak. Ikutkan mak aku nak ajak piknik area Putrajaya je. Banyak jugak garden garden kan. Tapi kemudahan tak sama macam Botanical Garden KL ni. Kat sini ada playground bagai. So sambil piknik, anak² boleh main playground. Idak la dorang boring. Putrajaya tu more to scenery je. Untuk berjogging, main basikal, piknik, tapi takde playground for kids. Entah lahh, mungkin aku belum habis study tempat piknik area Putrajaya. huhu~


Kitorang pi hari Isnin, cuti besday agong masa tu. Seawal pagi dah keluar rumah. Satu benda aku tak suka dengan Tasik Perdana is PARKING! Hazabedah oii! πŸ˜’  Masa ni tok laki tak ikut. Dia sakit² badan baru lepas teambuilding kat Cyberview. So aku pergi dengan mak aku and anak².


Alhamdulillah perjalanan kitorang smooth je. Parking pun tak susah cari. Park je tepi jalan. bahaha!


 Lepak kat Rumah Kartun sementara tunggu kazen aku datang sebab kena tolong angkat barang. Mak aku buat nasi lemak pagi tu. 2 periuk oke! pfft! Tapi tutup pulak tempat ni hari tu. Nak jugak tengok apa ada dalam tu. Siapa pernah masuk? Best tak?


Amek gambar je lah kat belah luar ni.


Bila kazen aku datang, dorang kata port piknik tu agak jauh dari tempat mak aku parking. Maka, mari menapak bakar kalori dan lemak degil! πŸ’ͺ


Dalam 10 minit kot berjalan. Kaklong dengan abang ngah boleh jalan sendiri oke laaa kan. Adik baby kena dukung! Mujur ada SSC. Tapi terasa jugak la lelemak ni terbakar. Dah la cuaca agak panas. pfft!


 Sampai je tempat piknik nampak makanan merata². Restock balik lah kalori and lemak yang hilang tadi. muahaha


Semua adik beradik mak aku join piknik. Kazen² aku je tak semua available. But still meriahh πŸ˜


Pandaii panjat ye bang ngahhh

 Bebudak ni main kat playground. Kazen aku tolong melayan. Aku tak larat lah nak angkut baby hulu hilir. Sado sangat kekdahnya. huhu~


Lepak, borak, makan, makan , makan. Puas gila perut aku dapat melantak. Siapa suruh dorang masak sedap²

Anak dara main tembak² ni apoooo. Dalam family belah mak aku, cucu lelaki ada 3 orang je takat ni, termasuk Zafran, Zafri tu lah. Mostly gegirl. Tapi gegirl lagi ganas ni. hahaha~

One of makcik aku bawak set badminton. Zafirah teruja nak belajar main. Makcik aku lah layan. hahaha. Makcik aku ajar cara nak service and amek bola. Surprisingly Zafirah cepat pick up! Amazing kaklong! Mama is so proud. Aku memang ada belikan jugak set badminton untuk bebudak ni kat Decathlon. Tapi tak sempat nak ajar cara main. Now Zafirah dah pandai, seronok lah kitorang layan dia main badminton tepi rumah πŸ˜πŸ‘

Dah tengah hari, kitorang bersurai. Next year pulak kita piknik lagi. Location lain pliss! Ada suggestion tak korang? πŸ˜





Terima kasih sudi membaca!

5 comments:

Hafizah said...

Taman tasik shah alam best jugak. Hahaha

aizamia3 said...

Part makan memang happening.. hehehe..

Puan Eka said...

kat lake garden kalau lambat sikit datang ya adoi dia punya park tu. pening. Nak cuba la masuk rumah kartun tu

Azlinda said...

MeriAhnyA

izzatie said...

tak kena byr ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015