Jan 9, 2021

Legoland Malaysia Bertukar Menjadi Candyland!!



Assalamualaikum... 


Legoland buat hal lagi gaisss! Kali ni sempena bulan Krismas yang bertemakan Candyland!!
Macam aku pernah cakap sebelum ni, tak pernah jemu datang Legoland sebab stiap kali datang ada je tarikan/aktiviti terbaru yang dorang buat untuk guests.


Sampai je hotel terus collect tiket. Tak boleh check in lagi sebab baru pukul 10am. hahaha! Gigih ye datang awal pagi sebab taknak bazir masa. Nak enjoy puas² dalam Legoland. yay!


Kids dah ready with their swim suit. Maknanya apa???


yaaa kita serbu waterpark dulu! Gelapkan kulit. bahaha~



Berani adik baby naik gelongsor. Ini kawasan Joaker Soaker. Mula² je dia takut² nak naik. Aku paksa jugak. Sekali dah dapat rentak duk ulang² naik tu je. πŸ™„


For the first time, aku merasa naik slide tinggi²!! yahuuu! Best bila ada anak dah besar, boleh naik slide extreme sama². Adik², apak dorang lah jaga.


Ni pun best! Build A Raft River. Duduk je atas pelampung tu relek² nanti arus air tu yang bawak korang keliling pool. Kadang rasa nak terlelap duk atas pelampung tu. hahaha~


Pukul 2.30pm, ada Surfer's Retro Show betul² depan Waze Pool. Dapat la rehat jap few minutes sebelum berendam lagi dalam pool.


Tengok, terbakar dah muka anak² aku! haha~  Eh maskot Lego tu pun jejoget sama ye. Habis jejoget berebut bebudak nak bergambar dengan maskot Lego.


Habis show, dalam pukul 3pm, aku ajak bebudak check in hotel. Weii dari pukul 10.30am tau kitorang berendam dalam waterpark tu. Anak² aku tu selagi tak suruh balik, memang dorang nak stay lagi dalam tu sampai tempat tu tutup. grrr~


This time, kami dapat bilik tema Adventure!


Lego and kids is unseparatable (wujud ke word ni? lulz). Masuk je bilik terus punggah Lego. Ada orang tanya, kenapa macam banyakkkk je Lego dalam bilik aku?


Sebab aku request extra Lego kat kaunter masa check in. wkwkwk~ Yaa ramai tak tahu. So aku bagitau lagi sekali, korang boleh request extra Lego masa check in ye. Tapi, kena return balik ke kaunter masa check out. Tidak kalu, cc korang kena charge nanti. huhu~


Nak main Lego kat lobi pun boleh. Upon request ye.


Next, kitorang masuk Theme Park. During Weekend, theme park tutup pukul 7pm. Weekdays, tutup pukul 5pm. Lepas aku check in hotel, tukar baju semua, baru pukul 5pm gitu. Eh banyakkk masa lagi!! Mana boleh tak masuk theme park. Dapat masuk kejap even 30 minit pun aku tak kisahhh. Sebab theme park tu luas ye. At least dapat cover ride sikit pun oke. Esok main lagi. Gituu plan aku.


Masuk je entrance terus bergambar dengan kereta salji- versi musim panas Khatulistiwa..lulz~😝


Sebelum masuk sini, all parents kena kuatkan mental ye. Coz candy's everywhereee!!!


2x anak² aku paw apak dorang candy floss. Seketul RM5!


Then ada aktiviti juga area entrance ni. Korang cari booth untuk buat LEGO cupcakes ni. Ajak anak² untuk sama² cipta Lego cupcakes - menggunakan LEGO bricks!!


Hasil nya nanti akan dipamerkan kat sini. Semua orang boleh tengok Lego cupcake korang. Best ke best sangat??


Macam biasa, akan ada show kat pentas - area main entrance juga. Baru duk entrance dah macam² aktiviti pihak Legoland sediakan. haha! Untuk timetable show, korang boleh request pada staff yang jaga kat pintu masuk, atau ambil je pamphlet yang disediakan area entrance tu. Jangan lepaskan peluang untuk tengok semua show yang ada tau! Rugi kalau terlepas sebab show semua besttttt!!


Bab SOP aku pernah cerita kat entry sebelum ni (KLIK). Legoland memang amalkan SOP yang agak ketat ye. Jadi tak perlu risau untuk having fun dengan anak² and untuk tengok show!


Next, ajak anak² untuk join Gingerbread Hunt! Permainan dia ialah, korang kena cari 10 huruf tersembunyi dalam kawasan Miniland! Lepastu gabungkan 10 huruf tadi jadikan 1 perkataan. Upload gambar di Instagram dan tunjuk pada kaunter (entrance) and korang akan dapat hadiah misteri! yayy! Dengar macam banyak je 10 huruf tu kan? Aku amek masa tak sampai 30 minit pun cari semua huruf² tu *tiupkuku*


During weekdays, kawasan theme park mula beroperasi dari pukul 10am - 5pm. So lepas theme park dah tutup, aku ajak anak² aku masuk Sealife pulak. Nak tengok FISH!!


ye tau korang tak sabar. Bagi mama snap gambar dulu k πŸ˜


Leka betul bebudak tengok fish. Mungkin aku kekecik dulu pun minat tengok haiwan sampai leka macam tu sekali. haha~


Pastu anak² aku pulak bertukar jadi fish!! Korang buat apa dalam akuarium tu hah!!!


"MAMA!! SHARK!!"  - dorang ngata aku ke, dorang memang nampak shark? hurmm


Cukup la sejam spend masa dalam Sealife. Sebab Sealife memang tutup pukul 6pm. haha~


Waktu malam pula, anak² aku berpeluang join event story telling show di lobi hotel. Memang tak sempat rehat tau duk sini. Ada je aktiviti menarik nak dibuat. Tak join kang rasa rugi pulak. haha


Full house uolss! Happening sangat show nya siap ada jejoget. Dalam theme park pun jejoget tengok show. Aku rasa sepanjang hari tu anak² banyak jejoget je. Tapi dorang tak penat pun!! πŸ™„


The actors and actress. Well done gaiss! Great performance!


Habis show dalam pukul 9pm, baru pergi dinner kat Bricks Restaurant. Dinner start from 6pm - 10pm. Kalau pukul 9pm baru dinner, memang kitorang duk je lah kat restoren tu sampai tutup! hahaha~

Makin lawa ye alas meja dia. Colorful. Now dah ada buffet, but staff yang tolong cedokkan the food. So kita just request je nak makan apa.


Banyak jugak lah memasing makan walaupun dah tengah malam. Lapar ye lepas jejoget? hahaha~


Ok tu je kisah kitorang ke Legoland baru² ni. 


Sekarang tengah banyak promo tau. Kita pun kena tolong support local tourism kan? Jom reward anak² pergi Legoland! 

Check out their website https://www.legoland.com.my/ 





Terima kasih sudi membaca! 

1 comment:

Etuza said...

happ nya anak-anak kan..meriah tempat ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015