Sep 27, 2016

Legoland Lagi :p

Entry berkaitan:
Review Legoland Hotel
Legoland Malaysia Theme Park (Part 1)
Legoland Malaysia Theme Park (Part 2)
Legoland Malaysia Theme Park (Part 3) | Star Wars Miniland
Legoland Malaysia Water Park
Harga Tiket Legoland
Lego Ninjago di Legoland
Built a Boat di Water Park Legoland!
The Lego Movie 4D, New Adventure!
Program Pendidikan English Mania di Legoland Malaysia


Assalamualaikum...


 yaa kami ke Legoland lagi....untuk kali yang ke-4! ngee~   Takmo jeles jeles naa...rezeki anak² aku semua ni...Alhamdulillah πŸ˜


Kitorang bertolak dari rumah hari Jumaat pagi...sebelum pukul 9am dah keluar rumah....tapi duk singgah sana sini, udahnya pukul 9.30am gitu baru masuk highway....oke laa...still awal jugak...takde nak rushing pun....sebab waktu untuk check-in hotel pun pukul 3pm....event pulak start pukul 4pm gitu....so banyak masa lagi...


singgah breakfast kat R&R Seremban...banyak choice of food kat sini...sedap pun sedap....harga? erm oke kot....dak encem yang membayar so I tak sure...kehkeh~


Dipendekkan cerita, dalam pukul 2pm gitu kitorang sampai hotel Legoland!! yahooo!! bestnya trip kali ni sebab dapat bermalam kat hotel Legoland laaaa...kalau duk hotel lain papa cakap takmo pi...tak berbaloi! hahaha~  kemain demand....eh best gila kot hotel Legoland...memang berbaloi la kau travel for 3 jam++ tu, pastu dapat berehat² kat hotel canggih, selesa, ohsem macam ni....fuhh! syorga donia πŸ˜


sementara papa parking kereta, aku bawak bebudak ni main lego kat lobi...bahagia sungguh muka memasing!!


Kali terakhir kitorang datang hotel Legoland masa pertama kali kitorang sampai Legoland...kali ke-2 and ke-3 datang Legoland kitorang duk hotel luar....aku tak pernah review hotel² lain tu sebab biasa je...standard hotel ada katil queen, ada bilik air, ada cafe...hotel Legoland ni je lain machiam dia punya tarikan...datang 10 kali pun tak jemu ai tell yu!! sebab banyakkkkk sangat aktiviti boleh buat kat lobi area....dalam bilik pun sama! aku pernah review pasal hotel ni sebelum ni....ce baca Review Legoland Malaysia Hotel  πŸ˜


papa, lama sikit lepak parking lot tu please! sawan dah ni nak main lego!😝


lif untuk naik ke bilik....aku panggil lif disko...haha~  bila ada orang dalam lif automatik lagu and lampu disko akan ON! berjoget lah kau dalam lif! πŸ˜


Dulu kitorang dapat bilik tema Premium Adventure...kali ni dapat bilik tema Premium Pirate!! yeyy!


seketol baby pirate


Actually, layout plan untuk mana² bilik sama je aku rasa...bezanya decoration bilik tu je ikut tema...lain level lain tema gitu...kitorang punya bilik ni kat level 1...


cekidaut!


master bedroom...katil KING...wohoa!


bilik anak²....dulu Zafirah takut tidur bilik ni sorang²...dengan gambar sesepah kat dinding...aku pun seram...kahkah~   kali ni ada adik dia teman....oke la dia tidur lena kat situ...haa yeee anak² aku memang aku suruh tidur bilik sendiri...mama papa ada urusan peribadi...ehh!😝


Dalam bilik juga disediakan sekotak lego bricks...tu yang kotak hijau Zafran duk main tu....aku bagi je dorang terabur kan lego atas lantai...janji jangan kaki mama terpijak lego! hihi


Next, bathroom....walaupun dah pernah cerita kat entry Review Legoland Malaysia Hotel, tetap nak tunjuk lagi gambar bilik air kat entry ni...cantik angat angat! πŸ˜


details pasal bilik air korang baca je lah entry review aku yang lepas tu kayy...sama je...hehe~


Waktu malam, kitorang dinner kat Bricks cafe...dalam hotel jugak...first time dinner kat sini....meriah gila makanan....lupa nak snap gambar...haha ampun!


paling best setiap meja dialas dengan kertas lukisan kartun² lego dan 5 batang crayon...idak la anak² boring atau nak melompat² tengah makan tu kan....sambil makan, sambil mewarna gitu...makpak pun boleh makan dengan tenang...tak perlu risau anak hilang sebab berlari sana sini (anak aku ler tu) πŸ˜


Lepas makan, kitorang lepak area depan cafe...boleh main game X-box and main lego sampai lebam!!


x-box kat belah kiri tu...kadang dorang pasang Lego Movie...Zafirah and Akiff duk main lego...buat rumah la macam²....aku peratiii je sorang apak budak ni...dia lagi over main lego dari anak dia! buat rumah dari lego bricks kaooo....hahahaha~


serlahkan kreativitimu! pastu makpak tersengguk² la layan anak² main lego...dorang takmo naik bilik weiii!! seronok sangat main lego! pfft!


3 ketol baby lego πŸ˜


Zafran merengek je aku terus naik bilik...malas nak tunggu....Zafirah nak main lagi dengan abang Akiff dia tu...so kitorang mintak tolong Lan hantarkan Zafirah pi bilik once dia dah selesai main...aku tak pasti pukul berapa dorang ni naik bilik...awal² lagi aku dah nyenyak...ngee~


oke tu je nak cerita pasal hotel Legoland....till next entry... tata!




Terima kasih sudi membaca!

7 comments:

Hafizah said...

Bestnyer legoland hotel..huu..xmampu lg nk g. Wei xjatuh katil plak anak ko yg kecik tu tdo sorg?bgsnyer la hai

maszull said...

assalamualaikum yana...mmg best dok kat hotel legoland ni...anak2 lg seronok sgt...boleh main kat lobi hotel ...:)

Chekgu Azrine said...

Bestnya..inshaAllah ada rezeki mmg nk pegi sgt...

Chekgu Azrine said...

Bestnya..inshaAllah ada rezeki mmg nk pegi sgt...

Nadia Johari said...

untung pergi kali ke 4..ni pun nasib pergi dapat dua hari masuk..memang puas..hahaa..tapi tak puas gak..hahaa

Unknown said...

Berapa harga bilik tu yana..lebih rm300??kalau lebih tak mampu la ahkak....heheh

eima said...

aku masih belum berpaluang nk tido hotel lego lagi .. gila mahai ... sebulan gaji aku kot ... hahha tgu dah kaya nanti aku tido situ .... klu pi legoland klu jd hjg bulan ni 3 kali dah ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015