Mar 12, 2014

Tolong Bungkus Door-gift :)

Assalamualaikum...


Lagi 2 minggu kazen aku (family belah mak) nak kahwin...biasanya bila ada salah seorang kazen yang kahwin, adik beradik lain, kazen² semua akan dibahagi tugas contoh sediakan door gift, hias hantaran, prepare name badge etc etc mengikut kesesuaian family tu lah...macam time aku kahwin dulu, ada makcik yang tolong hias hantaran, kazen² tolong prepare hiasan meja, order door gift and macam²! meringankan beban kerja family pengantin gitu...juga ringankan KEWANGAN family pengantin....syukur Alhamdulillah ku punyai family yang begitu caring... ♥ ♥ ♥   :)


So kali ni tugasan menyediakan door gift diberikan kepada mak aku....mujurlah simple je door giftnya...takat isi kismis atau kacang tumbuk je...means half kismis, half kacang tumbuk...aku pun tak tahu kenapa ada half half gitu...malas nak tanya lebih²...bukan aku tolong keluar duit pun....ngeee~  :p


Kotak door gift pun simple...tak payah nak ikat² reben bagai....sebab tema kenduri nanti Melayu Tradisional...orang Melayu dulu² kala kan memang simple sesangat weddingnya...kan?? ngeee~




nak dijadikan cerita, sambil mak aku pulun isi kotak² door gift dengan kismis and kacang tumbuk, datanglah assistant kecik dengan niat ingin membantu kekdahnya....pffttt!



Mujur jugak Zafirah sekarang dah faham arahan...dah boleh mendengar kata/arahan....mak aku ajar lah dia macam mana nak keluarkan kismis dari kotak²...nak letak kat mana...dia ikut dengan penuh tekun...inesen sangat tengok assistant kecik buat kerja...  :p



Sambil pungut kismis, sambil ngap kismis masuk mulut! (-_-")   idak la banyak pun dia makan kismis tu...sepeket kecik tu pun tak habis...main je lebih...huhuhu~



haa ni lah dia kotak² door gift yang simple tu...ada 1,000 kotak semuanya...agak² Zafirah mampu ke setelkan 1,000 kotak???


takde maknanya okeh!! 


bila dah boring dia jadikan mainan je semua kotak² tu...hahaha~  tak lama pun nak prepare door gift ni...aku tengok mak aku buat dalam 2-3 hari je dah setel 1,000 kotak...dia buat sorang okeh! sebab simple sangat...hihi~   adik ipar aku nak kahwin pun aku boleh tak tolong prepare door gift....huuuuu~  rasa bersalah gak....tapi rasa bersalah tu datang lepas semua door gift dah setel dibungkus...acaner??  -.-'


Korang, biasa bungkus door gift?? (^^,)







p/s:  penat + mengantuk = ting tong! @__@

 Terima kasih sudi membaca!

11 comments:

Anum said...

rajin dia

Husna Yusof said...

amboi rajinya si kecikni membantu ye.. heheh

Siti Munirah said...

best tengok budak kecik ni.

aizamia3 said...

nasib baik dia sensorang kat situ.. kalau ada geng takde dia dok dendiam kat situ.. hehehe..

Unknown said...

MASA ADIK IPAR KAWEN BIASA JUGAK BUAT GINI..TAPI TAK DE LA SAMPAI SERIBU..CUMA TOLONG SIKIT2 JE LA..

diary_ciknaa said...

muka tu sungguh2 buat keje..huhu..

Chekgu Azrine said...

Yg pntg kerjasamakan..blh ringankam beban giteww

Mila Ahmad said...

dah boleh nak tolong anak dara sorang ni...

aDisH.sHidA said...

bagus nya zafirah tolong opahnya...

Han Hanni said...

wah..rajinnya si kecil membantu..hehe

MissNadia said...

jarang dan suka buat.. selalu tolong kalau ada sedara nak kawen.. zafirah sama macam anak N.. bile dah bosan bawa main je lepas tu..habis kecah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015