Mar 11, 2014

Pinjam Stroller Kawan :)

Assalamualaikum...


Ni kisah pi GM Klang hari tu ler nih....huhu~   aku tak bawak stroller pi sana...sebab tumpang kawan...malas nak penuhkan bonet kereta orang...lagipun kawan aku pun ada bawak stroller anak dia...cuma sepanjang kitorang kat GM dia prefer kendong anak dia guna baby carrier...lagi senang gitu....so aku lerr duk pinjam stroller kawan aku nih...huhuhu~   mekaseh beb! ^_^



Ikutkan aku nak suruh Zafirah jalan je...heran jugak aku dalam GM tu dia takmo jalan...nak berdukung je....tu yang aku nekad nak guna stroller...takat dukung 30 minit oke lagi lengan ni nak handle...kalau dah berejam nak berdukung...aihh papa yang banyak muscle pun tak mampu....LOL~  >_<


Ada masa aku risau jugak Zafirah kejap nak duduk dalam stroller, kejap nak jalan...sebab selalunya gitu lah! kalau takde papa susah sikit aku nak handle dia kalau dia takmo duk dalam stroller...tangan aku ada 2 je...mana lak sebelah nak tolak stroller, sebelah lagi nak layan dia lari² dalam GM tu....dah la ramai orang...pfftt!


Tapi sepanjang 3-4 jam merayau dalam GM Zafirah duk diam je dalam stroller...sikit pun tak mintak nak turun....memang amazing gila tengok Zafirah behave duk dalam stroller sementara aku bershopping dengan aman tenteram...ffuhhh! stroller mahal kekdahnya....selesa sangat kot dia duk dalam tu...ceh! -.-'



 aku siap pakaikan belt pun dia boleh diam je dalam tu....hamboihhhhh~!!! ce kalau naik stroller My Dear kat rumah tu...duduk 5 minit dah mintak turun nak jalan! grrr~


Mungkin jugak stroller ni agak tinggi....so dia rasa seronok dapat tengok keliling...stroller yang aku beli rendah...bila dia duduk dalam tu macam mendap, ke dalam...tak selesa dia nak tengok pemandangan keliling...aku ghase la ketinggian stroller pun jadi faktor anak takmo duk lama dalam tu...hihi~


 ofkos la kena bagi umpan coco crunch bagai untuk dia diam! hahahaha~  nak harap dia duk dalam tu tak buat pape...hoiii tak normal namanya! sebab ada makanan lah dia boleh duk diam! ^____^


 bila dia boring makan coco crunch, bagi dia makan kerepek pedas pulak....beli dalam GM...3 peket RM10....Zafirah memang suka makan pedas...lagipun kerepek ni idak la pedas mana pun....kaler je hover merah...padahal manis je aku rasa...ngeee~   masa Zafirah makan kerepek ni orang yang lalu sebelah dia pandang pelik je...mesti dorang ingat apa ke gila mak dia bagi bebudak makan pedas²?? hahaha~  mom's knows best lah makcik! ^_^


ekceli idak la 3-4 jam straight dia duk dalam stroller je...kematu bontot weii!! ce ko duk dalam kereta lama² agak² selesa tak?? haa sama la cam bebudak kannn...so ada masa aku angkut dia turun, biar dia stretch² pinggang segala...dah puas stretch duk balik dalam stroller!! ngeh ngeh~


eh...eh! sibuk je tengok orang main game...hahaha~  time ni kat surau...aku bergilir² solat dengan kawan aku...surau kocik...tak boleh nak sumbat stroller yang penuh dengan barang² shopping dalam tu....tu kena gilir² jaga barang, jaga anak²...kehkeh~   


Bila la nak pi GM Klang lagi...? hahahaha~  kopak poket pi sana! pheww~   -.-'








p/s:  ini BUKAN iklan stroller!

 Terima kasih sudi membaca!

14 comments:

Anum said...

COMFIRM MAHAL NIE

None said...

eh, yana g GMklang jugak weekend aritu?tapi kita pergi hari ahad..memang kopak poket, lagi lagi kalau borong baju anak...rambang bijik mata, geram nengoknye..huu, tapi memang puas hati shopping baju anak2 sini, stylo dan murah...hiii

puan.mila said...

zafirah mintak stroller baru lettew..kekeke

Nurul Aziz said...

tak pernah lagi pergi gm klang. gm chowkit yang dekat tu pun tak jejak lagi.. kenanga tu pernah la.. tu pun dua kali je kot. huhu.. tapi boleh sawan gak la tengok baju budak2 murah2 kan.. macam masa g kenanga dulu, memula hasben macam boleh ke nak shoping kat sini? sekali bila dah sampai sana, dia lak sawan tengok baju anak. tapi takpela, sawan dia, duit dia. :D

Fazleyatul Aini said...

amboi tuan puteri eh zafirah
lenguh la mama dia kalau nak berdokong sokmo

diary_ciknaa said...

merah! i like.. hehe.

aizamia3 said...

sesekali pergi bolehlah.. kalau selalu pergi boleh nangis en. suami.. hehehe..

Fai Nardir said...

suke sgt tengok gelagat zafirah...

Rizziela said...

dah lama x g GM KLang..bila la agaknya nak sampai kat sana kan :D

Rizziela said...

dah lama x g GM KLang..bila la agaknya nak sampai kat sana kan :D

Unknown said...

kena tuklar la nampak nya storller zafirah tu..heheh

Chekgu Azrine said...

Xpnh jejak GM Klang...

Julia Johari said...

Nak kopok pedas sikit zafirah...bagus ajar anak awal2 mkn pedas sikit...esok besar leh se geng ...lama x pi GM klang hehhehe

MissNadia said...

semua budak susah sangat nak duk dalam stroller.. tapi bila bagi jalan tak mau pegang pula tu.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015