Mar 14, 2014

Lebih Gigih Update Blog!! pffttt~

Assalamualaikum...



Sekarang ni aku berada dalam fasa b.u.s.y....tengah banyak kerja kat opis...semua nak kejar dateline! dateline pulak nak cepat je...hehh~  takpe takpe....niat bekerja kerana Allah, insyaAllah dipermudahkan urusan walau sibuk macam mana sekali pun....  :)


Banyak topik aku nak story dalam blog...tapi malas pulak nak menaip...hahahaha~   tiba² je otak jadi blank nak taip apa....entry ni...entry simple je ni...makan masa berejam jugak la aku fikir nak goreng ayat apa...bahahaha~


"Dah malas, tak tau nak taip apa, nak update jugak dah kenapa???"


soklan yang bagus...aku tanya, aku jawab sendiri...kahkah~  mesti la kena update...nak maintain trafik....aku salah seorang blogger yang pentingkan trafik...kalau tak, buat apa aku tepek iklan kat blog aku ni kan....mana ada orang letak iklan sekadar hiasan blog...dah tentu la ada agenda tertentu...paham?? ngeee~


dan....sebab mereka² ni lah aku gigihhhhh update jugak...  :)





Iklan² CPUV sedang rancak menari² dalam blog...ewahh...bila ada CPUV memang kena maintain update...duit yang masuk bergantung pada usaha kita maintainkan trafik blog...nak hasil mantap, usaha pun kena mantap...gitewww~  :))


Nampak tak pengiklan mana paling pemurah??? mihmih~


erm pernah sekali aku buang iklan Nuffy dalam blog...sebab nuffnang macam kedek je nak bagi iklan kat aku...hantar tiket pun still takde perubahan...so aku decide letak Advertlets...tahun lepas punya kisah ni...saja nak ungkit balik...huhu~   tak sampai setahun aku guna Advertlets...pernah cashout 2 kali kot...payment sangat slow dan tak efficient...so aku decide letak balik iklan Nuffnang...


Masa dah kembali setia dengan nuffnang status aku jadi non-glitterati...macam orang baru buat akaun nuffnang...takde benefit apa pun bila status non-glitterati...tapi aku tetap menulis macam biasa...tah kenapa sejak ada blog, minat menulis makin menjadi²....huhu~  aku tak heran sangat pasal iklan....duit....menulis kerana minat!


Then one day aku saja la nak tengok 'earning'....takde mengharap apa²...saja nak tengok sebab aku nampak duit aku macam beranak...lagipun masa ni status aku tiba² berubah jadi Glitterati....pastu...TING!! nampak iklan² CPUV beranak² dalam tu...bahahahaha~   apakah bahasa yang aku guna ni hoiii~?!! :p


Bila nampak iklan, duit...lagi berkobar² lah nak update blog....semangat makin membara nak menaip...pheww~  dan sehingga kini...aku masih akan tetap menulis....kalau tak menulis, aku tepek gambar Zafirah....semua tu kenangan dalam hidup aku....takde la aku update entry kopi paste yang memang sampah sarap status nya....aku masih pastikan entry² aku masih seronok dibaca, dilihat....gitu~   (^^,)


tapi...biasalah kannnn....bukan semua orang suka cara kita....ada aku kesah?? eh memang kesah pun! kahkah~   aku ambil kira setiap kritikan orang....untuk perbaiki diri kekdahnya...cuma yang kritikan kelaut tu memang aku boolayan kan aje....no manner tahu?? dah masuk rumah orang tiba² nak sound²...ko dah kenapa?? -.-'


oke tu je nak cerita...jom gigih update blog!! eh! (^__^)"








p/s: Jangan usaha setakat hash tag...update status kat fesbuk...ambil peluang hari yang berkat ni untuk berdoa.. Jom baca al-kahfi! - adek

 Terima kasih sudi membaca!

8 comments:

Anum said...

tahniah :)

Husna Yusof said...

congrate wah wah meriahhh. saya dh menabung di sini.. :)

MissNadia said...

wow.. beshnya dapat CPUV.. semoga nuffnang tu sentiasa beranak pinak

Chekgu Azrine said...

Masyuknya skli dpt BE..tahniah..keep on blogging

Unknown said...

Cayalahhh..... lagipun blog ko nie memang ramai je pembaca setia macam aku nie...keep it up update setiap hari tau...

aizamia3 said...

Alhamdulillah.. gigih menghapdet.. hasilnya kemain.. ;)

Unknown said...

Ye betul..
lagi ada iklan lagi rajin update blog..akak dulu ada masa malas dia.tapi pikir2 kalau dilayan boleh habis blog akak ni.sekarang anak dah besar sikit bagi tumpuan penuh macam dulu pada blog..Alhamdulillah..ada hasil..walaupun cerita merapu..heheh

Zuraida Rahim said...

Sukanya tengok income masyukkkkk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015