Mar 24, 2014

Button Badge Kenduri Kahwin

Assalamualaikum..


Sabtu lepas berlangsungnya majlis resepsi my beloved kazen...kat Melaka...and aku ditugaskan untuk prepare badge untuk ahli keluarga....mulanya makcik aku suruh DIY je...guna kertas manila ke apa² pastu laminate then bubuh pin kat belakang...tapi uols pepaham la kan iols ni tak kreatif and pemalas...kahkah~


So aku gugel je lah badge untuk kenduri kahwin....rupanya ramai yang menjual button badge...aku cari yang paling murah....last minute punya kerja, tak sempat nak survey sangat....aku dapat harga RM2.00 per pcs....aku beli 44 pcs....bagi aku oke la harga tu....sebab rata² aku jumpa kalau beli 50 pcs pun harga dalam range RM3.00 - RM3.50 per pcs...mahal oiii~! kadang tu aku tengok ada yang buat promo...100 pcs for RM60....memang berbaloi....tapi kan iols buat kerja last minute...lagi 2 minggu nak kenduri baru terhegeh² nak order bagai....pffttt! nak cepat kekdahnya....


Alhamdulillah aku jumpa peniaga yang memang sangat efficient buat kerja...yang dah biasa deal dengan customer cerewet, banyak tanya macam aku...hahaha~   lagi 4 hari nak kenduri aku sempat lagi nak ubah² design...and badge aku siap dalam masa sehari je....dia guna pos laju...petang pos, esoknya dah terus sampai kat tangan aku....tenkiu encik button badge...next time saya order lagi bagi diskaun lagi ye...ngeh³~  :)



ni lah design button badge pilihan aku....simple! kebanyakan orang aku tengok siap letak nama pengantin and tarikh dalam badge tu...tapi aku tak letak sebab nak recycle balik badge² ni...kazen iols ramai lagi yang belum kahwin...adik² ipar lagi....haha~   so bagi aku pelaburan membeli button badge ni agak berbaloi....boleh ulang pakai...  ^___^


meh aku closed up sikit macam mana gaya bila dipakai badge ni..  :)




Pilihan warna pun aku make sure boleh masuk dalam apa² tema sekali pun....nice kan?? hihi~


Lepas habis kenduri, badge aku ada yang hilang...ada family yang lupa pulangkan balik...huahua~  takpe lah...kira sedekah je lah....aku pun tak sempat nak pantau setiap orang yang pakai badge ni....sebab Zafirah mendemam masa ni...fokus Zafirah lebih...huhu~


oke tu je nak cerita...harap entry ni dapat bagi idea kat korang yang tengah planning untuk uruskan majlis kahwin sedara mara atau diri sendiri....  


tata! (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!


14 comments:

Anum said...

CUTENYA

Inani Hazwani said...

cantik lahh sis.. :)

PearlKaz said...

ha'ah laah... mmg sesuai utk apa2 tema sbb warna putih kan... dah la design dia sweet...

Rizziela said...

pattern kenduri sekarangkan :D dulu2 kita tgk warna baju sama tau la tu keluarga pengantin :D

Makcik Anak 3 said...

memang tengah INN kan..hehe..cute pulak tu..hehheee

Makcik Anak 3 said...

memang tengah INN kan..hehe..cute pulak tu..hehheee

Fazleyatul Aini said...

bgs2 aku pon tengah survey2 utk kwn aku

Han Hanni said...

cantek. agreed. kalau tak letak nama pengantin boleh recycle balik badge ni

aizamia3 said...

senang tapi tulah part nak pantau dapatkan balik tu memang susahlah.. takpelah.. kenangan untuk dorang jugak.. ;)
masa adik ipar akak kahwin hari tu buat jugak.. tapi khas untuk family dan penanggah je.. ;)

eima said...

ok ..boleh amik ni ..aku tgh nk arrange kawen adek ipar ni ... huhuhu aku ditugaskan cr tmpt kawen ..ko nk kawen thn ni tahun nk cr tmpt mmg tak dpt...alamatnye ade yg kawen kat rumah je ni ... dewan penuh

Unknown said...

Hurmmm....ada potensi jadi trending untuk masa akan datang nie....

MissNadia said...

sekarang ramai yang suka buat batch macam ni..

mum said...

memang berbaloi ...boleh tak nak dptkan contact number person yg buat button badge tu.tq

Shana said...

Beli kat mana ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015