Mar 17, 2014

Kak Long Aimy... :)

Assalamualaikum...



 baby Hafiz...anak kawan aku, mcd...bukan anak mekdonal tu...nickname mak Hafiz memang mekdi...dari sekolah gelaran dia gitu...tapi aku bukan satu sekolah dengan dia...kitorang satu kolej je....dia la cakap dari sekolah orang duk panggil dia mekdi....bahahaha~  :)


Masa ni kitorang keluar shopping pi GM Klang...mummys and kids day out kekdahnya....apak² sibuk bekerja....bini² hangkut anak kosongkan poket...terapi minda gitu....miahaha~   aku menumpang kereta si mekdi ni...jimat minyak...ngee~   dalam kereta aku duk belakang...sebab baby Hafiz dia letak dalam car seat belah belakang...senang nak tinjau² kut melalak nak susu Hafiz tu kang...


Masa nak pi sana Hafiz tak banyak ragam...mentido je sepanjang perjalanan...time nak balik tu dia meragam sikit...dah lewat petang pun kitorang balik...budak tu dahaga and mengantuk tahap dewa...so aku tolong bancuhkan susu...Zafirah tengok aku nak bagi Hafiz susu dia pun sibukkkkkk nak bagi jugakkk...  -.-'


"aimy buat mama!! aimy nak pegam!!"

kemain ayat macam dah besar sangat! (-_-")


*pegam = pegang


sian Hafiz ngantuk sangat...Zafirah tu tangan pegang botol, tapi mata ke lain...kadang tu terkeluar² puting dari mulut Hafiz...kesian budak tu duk mencari botol nak dinyonyot...tapi bila aku nak tolong Zafirah tepis tangan aku! grrr~


Last² Hafiz macam tak puas menyusu...dah la mulut Zafirah pot pet pot pet...orang tu baru nak lena dia bising²...bahahaha~   sampai aku kena dukung Hafiz nak dodoi dia...sempat la dia muntah sikit kat aku...muntah kasih sayang kekdahnya...kahkah~  sepanjang perjalanan Hafiz gelisah...yelah kan....mana sama gaya aku dukung dengan mama dia dukung...aku ni 60% tulang...tak selesa kot...adeyy~  mujur perjalanan lancar...takde stuck jem ke apa....sampai je Bangi aku suruh kawan aku masuk rumah dulu setelkan Hafiz...Zafirah pun sibuk nak tolong 'setel'kan Hafiz...ceh! -.-'


Ye...dah besar anak aku tu...hikss~  Alhamdulillah....Zafirah semakin bijak sekarang...makin manja pun ye jugak...takde adik lagi kan..eh! tetttttttttttttt~


kbye!




 Terima kasih sudi membaca!

13 comments:

Anum said...

SWEETNYA
AKAK YANG PENYAYANG :)

Anum said...

SWEETNYA
AKAK YANG PENYAYANG :)

Fazleyatul Aini said...

gaya tu dah ada zafirah. tak lama lagi tu hekhekhek

Diana said...

TQ kak long zafirah jagakan Hafiz.. Nanti ade adik dh ringan keje mama

Anonymous said...

dah boleh bagi adik tu.. hehe..

Unknown said...

baca tajuk entri ni ingtkn yana preggy n zafira nk dpt adik. rupanya bukan, huhuhu...

Unknown said...

ok..lulus dah zafirah..boleh dah jadi kakak.heheh

Unknown said...

Hurmmm....okey la tu.... mesti nanti dia akan jadi kakak yang caring macam anak buah aku...

aizamia3 said...

boleh mintak adik dah tu.. ;)

Julia Johari said...

Bagusss....calon kak long dah ada tuh...Qi xdak title keabangan lagi hehhehe so uminya enjoy dulu hahahha hep!

eima said...

ingatkan dh jd bebetui kakak td ....

Chekgu Azrine said...

Mmg ptt dptkan adik nih..hehe

MissNadia said...

Zafirah dah boleh jadi kakak dah tu.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015