May 26, 2017

Jejak MyTown Shopping Mall Kali Pertama

Assalamualaikum...


My Town mall ni dah lebih 2 bulan kot open to public...terletak betul² sebelah IKEA Cheras...connected building...so parking mana² pun tetap boleh pergi dua² mall ni....best kan?


Bulan lepas saja la aku bawak anak² jenjalan My Town...kebetulan dak encem pi Perth untuk promosikan satu syarikat travel agen ni...aku malas nak cerita pasal tu sebab tak dapat ikut...pi baca sendiri blog dia....hehh~


Gigih amek cuti hari Jumaat sebab biasa during weekdays mall agak lengang...first time keluar bertiga pi mall yang agak jauh...nervous jugak...


Mula² je nervous...bila dah mula panas eh syok jugak keluar bertiga ni...kehkeh~


Aku keluar rumah dalam pukul 12pm gitu....bagi can Zafran nap sekejap kat rumah....kang dia ngantuk, letih, dia tantrum memang letih nak layan...so bagi dorang rehat cukup², bagi dorang eksaited nak keluar haaa baru syokk!


Best mall My Town ni...luas, lengang....haha~  pastu banyak gila 3D wall, port untuk berehat, bergambar...kedai² yang ada dalam ni pun majoriti yang mampu milik...macam Vincci, Padini, Kaison...kedai makan tak banyak lagi yang dah bukak masa ni....aku tengah lapar time ni, memang aim nak makan nasi...


Last² pi foodcourt...banyak gila pilihan....aku order nasi goreng pattaya...share makan dengan Zafran...kaklong order set nugget and fries...3 ketul je dia makan...hehh letih aku bebel suruh makan...menunggu dia makan pun satu hal lagi...memang bebetul ikut sunnah nabi kunyah 40 kali. Baru telan. Tak pun dia berangan, dia kemam makanan tu dalam mulut, mama bising baru sambung kunyah balik...kau rasa?? ๐Ÿ˜‘


Untuk food yang aku order ni bagi aku oke la rasa dia. Cukup rasa, cukup garam semua. Harga pun oke laaaa. Standard harga food court dalam shopping mall.


Food court kat sini kids friendly sebab ada mini playground...tenang aku nak melantak, nak update social media sesambil tengok dorang main....kalau tak kang letih aku nak kontrol dorang melasak....dua beradik ni jenis takleh duduk diam...mesti nak berlari walaupun tengah makan....dah pesan banyak kali time makan kena duduk, tapi tak makan saman gak...ku biarkan aje dorang melasak...janji makan, minum jangan skip...


view dari meja makan....convenience kan?


Lepas makan sambung round mall...saja tengok² kedai apa lagi best dalam ni....kot next visit ajak dak encem datang boleh paw dia shopping...๐Ÿ˜


see...banyak kan wall art cantik²...suka sangat!! aku siap ajar Zafirah cara amek gambar yang cantik, angle macam mana...pheww  bukan senang kayy *walaupun mamanya takde la terer sangat amek gambar* ๐Ÿ˜


Hari tu jugak merupakan hari dimana Zafran belajar naik eskalator sendiri...yeyy! big boy dah diaaaa! *kisahnya aku malas nak dukung sebab tak larat...lagipun dia dah reti jalan...hihi*


Dah puas round My Town, terjah IKEA pulak...kawan aku ada kirim barang. Tapi sebelum masuk IKEA aku sempat singgah Padini and Vincci. Ada 4 days SALE sempena hari buruh gitu. Kat Padini tak sempat grab apa² sebab Zafran pi selongkar baju kat setiap almari ๐Ÿ˜‘  Masuk Vinci lelaju cari kasut yang kenan, bayar laju² sebab Zafran duk punggah kasut atas rak susun atas lantai...adehh~  Bukan senang ye nak handle anak melasak. Tapi shopping tetap shopping...kahkah~


Kawan aku kirim rak Lennart ni...nak letak buku² and stationery anak² dia....


Aku tak beli apa pun kat IKEA...cuci mata je ๐Ÿ˜


Wishlist ๐Ÿ‘†  park sini dulu senang nak refer kemudian hari....bahahaha~


Ramai jugak orang shopping kat IKEA hari Jumaat. Borong banyak² pulak tu. Tak pasti kut dorang tu personal shopper ke kan.


Macam biasa lepas dah penat shopping, beli eskrim. Sedap oke eskrim IKEA. Dah la murah 80 sen je!


Sekarang nak beli apa² kena beli sorang satu, especially bab makanan. Kang berebut aku yang huru hara...haha!


mama perhati je dua beradik ni makan eskrim. Tengok dorang makan pun dah rasa kenyang hihi~  Jangan tanya comot ke tak. Dah tentu la comot. Cuma tak berapa nampak sebab pakai baju gelap. And aku amek stok tisu banyak gila senang nak lap lap. Lepas makan, pi toilet cuci mulut, tangan. Pastu balik!


Elok je kereta keluar dari parking dua² pengsan! hahaha~  elok jugak dorang tidur. Jalan agak jem sebab aku balik sama waktu dengan orang balik kerja.


k tu je nak cerita. Korang dah pernah pi My Town Mall??




Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Anum said...

SYOKNYA

Aeen said...

dah pegi...best..luas..tp penat jalan sbb bsar sgt kan..hehe..

Chekgu Azrine said...

teringin nk pegi sesangat..entah bla dapat jejak ni..hahaja

Daus Redscarz said...

selalu ! huhu penat nak gi dah.. kejap mytown kejap ikea kejap velocity..

Aty Fared said...

pernah pergi ikea cheras sekali jer.. sebab jauh dari rumah aku.. gi damansara dekat sikit.. :) tapi suka gi cheras ni gak sebab rasa lain.. hahaha

Mama Kembar Tiga said...

Tak pernah pergi lagi, dok ajak hubby dia blum rajin huhu

Izwa Kamaruddin said...

Niceee ... tak pernah lagi keluar berempat dgn anak .. hoh berempat? kekeke..

Qaseh Dalia said...

tak jejak lagi my town , kena pergi sekali ni

emarieys said...

tak pernah lagi jejak kaki kat ikea chera dan mytown shopping mall..walhal dekatlah juga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015