Oct 25, 2010

Gambang Resort

Last weekend aku ikut ayah aku pergi Pahang....biasanya aku tak suka ikut parents aku pergi sana...hehehe~  Tapi disebabkan insiden itu, aku terpaksa pergi..for safety gitu...

Kitorang stay kat Gambang Resort...First time jejak kaki kat tempat ni...Cantik! accomodation pun selesa...layan je la gambar yang aku amek guna BB je...belum mampu lagi beli camera..-__-






 :: Kitorang stay kat family suite...ni living room ye..ada dua bilik + 4 beds + 2 bathrooms...katil dia besarrrrr! nak sumbat 8 orang dalam suite ni pun boleh...*wink*  ::



oh before masuk bilik ni aku ada kesukaran untuk bukak pintu...bukan pintu tu yang bermasalah, tapi aku yang TAK gheti!! hakhakhak...biasanya kalau pergi hotel, untuk bukak pintu kita masukkan kad kan?? ada lobang kat pintu tu untuk masukkan kad...betul??

Tapi kat sini mana ada lobang²...puas aku cari lobang kat pintu...sekali kena touch je daaaa~  macam touch kad untuk bukak pintu opis tu..haaaa gitu lerrrr...ngehehehe~

Well masa sampai tu dah tengah malam...mata pun dah ngantuk...tak nampak instruction kat belakang kad...ngee~  very the kuno lah aku ni...teehee~  =P





 :: Ini adalah dapur...macam standard apartment, masuk² jumpa dapur dulu...then baru living room..  ::





 :: Ini bilik aku dan adek aku...besar kan katil dia...puas tidooo!! weeeeee~  \(^_^)/  ::






 :: view dari arah katil...toilet ada kat hujung belah kiri tu ye..aku lupa nak snap...huhu~  ada satu almari baju, 1 meja mekap...oke la tu kan...erm sila abaikan model tak bertauliah itu...adek aku tu (-_-") 
Bilek ni betul² opposite master bedroom...*sila lihat anak panah* wink* ::





::  Menerjah bilik parents aku...saiz katil adalah sama macam bilik aku...cuma saiz bilik beza sikit..master bedroom haruslah besar kan...pastu view pun cantik...tingkap tu mengadap kolam ikan + swimming pool...nice! ^_^ ::





 :: Toilet di master bedroom...basically design toilet di kedua² bilik adalah sama...takde bath tub ye..shower je....^_^  ::





 :: Our balcony...setiap bilik kat sini memang ada balcony...bolehlah bersantai² sambil usha pakwe sedang bermandi²an...opsss! =P  ::





:: View dari balcony suite kami ::




Since kitorang dapat suite for family of four yang berharga RM300++ per night, makanya kupon breakfast juga adalah untuk 4 orang...ada juga suite for famili yang berharga RM200++ per night tapi kupon breakfast untuk 2 orang je lah....

*penginapan kami ditaja oleh SEMSAS....thanks!*


Kawasan sekeliling resort ni aku lupaaaaaaaaa nak snap gambar...serius lupa! hehh~ (-_-")
So korang just KLIK SINI je untuk view kawasan resort oke...^_^

Resort kat sini menggunakan konsep apartment dan lebih kemelayuan...kebanyakan visitors yang datang pun dengan group yang ramaiiiiii...lepas tu kemudahan dewan pun ada disediakan untuk sesiapa yang nak anjurkan program apa²...


Komen aku selama stay kat sini selama satu malam, ada dua je *wink*::

1)  makanan tak sedap! hahaha well aku ni memang cerewet bab-bab makan ye...nasib lah free...time lunch kitorang pi kenduri kat Beserah..so save lagi duit lunch...cuma belanja minum petang je..program ayah aku habis lambat nau...so lepak kat cafe sampai pukul 6pm...tak boleh nak lepak kat bilik sebab check out time is 12.00 noon..itupun kitorang check out agak lambat..dah pukul 2pm baru keluar bilik...huhuhu~

2)  WiFi services ada kat lobby and cafe je...so kena turun pi cafe baru boleh main tenet...sebab tu aku tunggu dah check out baru online...selagi boleh stay dalam bilik, stay lah sampai lebam! muehehe~  Wi-Fi dorang pun takde password...maybe sebab tu dorang limitkan tempat untuk ber-tenet  =P



Overall tempat ni memang best lah! best kalau pergi ramai² sebab banyakkkkkk aktiviti outdoor yang disediakan...kalau buat family day pun menarik jugak...

Silalah plan cuti-cuti anda ye...akhir tahun ni mesti ramai plan nak pi holiday...cuti sekolah lagi...wow! ^_^









p/s:: Hari ni aku duk opis sorang²...bosan....sebab tu rajin update blog...lalalalala~  =P

23 comments:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...
This comment has been removed by the author.
d0tbl0gsp0td0tk0m said...

SEMSAS->
Sekolah Menengah Sains Sultan Ahmad Shah.....

sekolah pakcik tu... ehhh.. perasan tak sudah... ada hati nak sekolah tempat org² pandai... muwakakakakak

seorang rakan office pernah belajar disana...

Unknown said...

I pun tak pernah pergi lagi tapi teringin nak pi...tapi kalau pi ramai2 lagi syiok hehe

Rinna said...

Wahh bestnya..gi Gambang..

Ofis abang nye family day insyallah nak wat kat sini.. bulan 12 nanti.. tak sabar laa nak pegi.. :)

Unknown said...

berapa hari tu??
rm 300 sangat2 berbaloi tu..
katil pun besor ye..

sekitar resot tu ape lagi yang best..
rase nak pi la..

Un Phat Lee said...

tak kira.gua nak pegi gak nanti.tak kire. ehe XD

Fazleyatul Aini said...

kita dah lama x coti2 dgn family
bila nk p ni
uhuhuhuhuu

yanamib said...

:dotblogspotdotkom:
aah btol la tu kut..hehe~
soh kwn pacek join alumni sekolah tu..ayah sy pon sekolah c2 dlu..dia aktif btol dgn alumni sekolah dia..hehe~ =)

yanamib said...

:POSH76:
aah nk gi cni better ramai²..baru meriah..! =)

yanamib said...

:Rinna:
wah klu famili day mmg kompem best lah kan...huhuhu~ jgn lupa amek gbr byk² ye sis! ^_^

yanamib said...

:diana:
saya pi satu malam je..arga tu utk per night =)

mmg oke sbb bilik dia sangattt besar...puas hati la stay c2 ^_^

klu dlm resort tu ada arced, games utk children, swimming pool, indoor games, board games..mcm² sbnrnya..x ingt sgt..hehe~ kt website ada kut tjk aktiviti yg disediakan =)

yanamib said...

:Un Phat Lee:
pi jgn tak pi...huhuhu~

yanamib said...

:Lya Colours:
hehe aku ni pon bkn pi bercoti..saje menyemak nak ikut ayah..dia ada keje, kitorang berjimba-jimba sementara dia settlekan hal dia..hehe~ =P

Along Tapa said...

sejak bila ko jadik duta Gambang Resort ni??hhuhu...

aku ingat aku jek cerewet bab makan ni..ko pun sama...ko ni rajin tul tiru aku la...:p

Gorengbaek - Lagu Demo - wajahmu dan hatimu

Hangit habis dah - TV...oh TV

meow said...

comel gak gadis bertudung labuh tue... :D

Carnation said...

Bila baca perkataan gambang je mesti aku teringat kawan aku kat ump tu..haish

Kak Amy said...

salam..

boleh tahan,( not bad)..boleh gi nanti,jemput ke sinar raudah ye

nabilah_2908 said...

wah...bestnya...boleh relax2 kan kepala kan..? :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
JUS CICAK

yanamib said...

:Along Tapa:
hahaha bkn duta..dh sekolah tu sponsor ayh aku, haruslah kredit kat dorang..apola~

ko yg tiru aku kut..ngee~ =P

yanamib said...

:meow :
ehem ehem =)

yanamib said...

:six.september =_=:
hehe..agak dkt la tpt ni dgn ump =P

yanamib said...

:Amy Syaquena:
salam...berbaloi² dtg cni =)

yanamib said...

:nabilah_2908:
yup..cuma xde spa je kt cni..ngee~ =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015