Oct 14, 2010

Mataku Digigit Binatang

Aku syak semut api...walaupun malam tadi banyakkkkkk nyamuk kat rumah aku...hei mentang² darah tengah manis sedappppp je nyamuk² itu menodai tangan dan kaki aku...Habis merah²...gatallllll...tak lena tidur asyik menggaru je keje aku T_T

Elok je alarm henpon bunyik pagi tadi, well takde la aku terus bangun kan...awek pemalas liat macam aku ni suka main snooz snooz je alarm tu....huhuhu~   tengah duk snooz snooz tu, terasa pedih kat mata...macam kena gigit...aku pun tenyeh² la dengan tangan...tapi tak rasa apa² pun...biasa kalau semut ke mesti dia dah mati kalau aku duk tenyeh² mata aku macam tu...ni tak rasa apa² pun..kosong...

Makin lama makin pedih...memang macam kena gigit semut api...then aku pun bangun la...tengok wajah selekehku baru bangun tidur kat cermin...nampak la memang ada kesan gigitan binatang...hehh~

Mesti korang fikir, "mesti kotor bilik minah ni sampai semut pun naik atas katil.."   hahahahahaha~  hei hei hei...ingin saya jelaskan, semalam aku tak tidur dalam bilik...aku tidur kat ruang tamu...sebab aku tidur sorang² semalam...parents aku nan ado!! mak aku pergi kursus kut kat Genting, ayah aku....well biasalah orang bisnes...asek takde kat rumah je...sob sob~   takpe takpe, dia cari rezeki untuk anak bini...lalalala~

Malam tu juga aku ada keluar dengan dak encem...kitorang boleh pulak cerita² hantu...haishh...tapi aku macho kan so takde la tunjuk kat dia yang aku takut...muwakakaka~  =P     pehtu balik rumah tidur depan TV kat ruang tamu...TV lah peneman aku tidur semalam...bukak channel kartun (Disney Channel)...aci tak?  ngeee~

Ingat nak amek MC je tadi...tapi fikir² nak siapkan kerja...ecewaahh macam banyak sangattt lah keje aku kat opis ni kannnn...bluwekk  >_< 




  yezzerrrr...inilah dia penyelamat aku...concealer yang dibelanja dengan ikhlasnya oleh my BFF, cik yam!! yeayyy~  mmuaaxx muuaaxx....kitorang beli kat cosway je, RM29.50....huhuhuhu~  \(^_^)/


Concealer telah menjadikan wajahku huduh² ayu....hihihi~  Pada kaum lelaki, meh sini saya nak cerita....concealer ni fungsinya untuk menutup segala parut² atau kecelaan pada wajah seseorang awek-yang-tak-berapa-nak-cantik-macam-lisa-surihani-macam-aku-lah....lepas tepek concealer pada wajah, segala parut memang tak nampak...yang nampak adalah bayangan lisa surihani...magik kan? muehehe~   =P





 

sapukan concealer seperti ini pada bahagian mata...yang bahagian macam lipstik tu kasi tenyeh je kat muka...kalau takmo tenyeh satu muka, tenyeh je kat bahagian muka yang berparut....faham?? ^_^





dan inilah hasilnya...
taraaaaa~





^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^




 Tengok lah mata kiri aku tu...sembab je ghopenye...sob sob~  bayangkan kalau tak sapu concealer...lagiiiii bughookkkkk T_T
Malu tau keluar lunch tadi...terasa macam orang asyik perhati mata ai tu...
"awek ni baru lepas nangis kut semalam...gado dengan pakwe kut.."
*waklu*
ai kental babe! ironwoman...tak main la nangis²....lalalalala~





Camno aku nak buat weiii dengan mata bengkak tu?? any idea?? tolonglah aku cari penawar supaya mataku kembali bersinar dan comel.....wuwuwuwu~    Takde mood nak datang opis...moral down moral down...nenonenonenonenoooo~



39 comments:

Tieah Madian said...

Nape ko sebut nama kakak aku yana?
Kan dh bocor rahsia dia..
Hehe..

Rinna said...

Alaa cianya..dia mata bengkak yer.. skodeng sapa..tuh..hehehe jgn mare gurau jer yer..

Fazleyatul Aini said...

ntah nye apa barang nangis2
hahaha

gilo kalau aku nangis mata dah rupa cik ponti nanti
hitam terusss

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

tu bukan binatang.. tu sejenis serangga.... huhuhuuh

Unknown said...

itulah gunanya make up leh coverline...nasib baik tak kena mata....

yanamib said...

:d_tieah:
mana satu kakak ko?lisa surihani ke concealer?? ngehehe~ =p

yanamib said...

:Rinna:
skodeng blog org jek..huhu~

yanamib said...

:Lya Colours:
sbb tu kena tepek concealer..hehehe~

yanamib said...

:dotblogspotdotkom:
oh lain eh? ngee~ =p

yanamib said...

:POSH76:
tau xpe..tiba² syg dgn mekap...huhu~

Along Tapa said...

nak cover mata ko tu, bubuh jek la eye patched macam lanun tu....kompem nampak berkuasa lagi hebat...boss ko pun takut nak tegur...

Gorengbaek - Aku rasa sangat...

Anonymous said...

tuam dgn ais ok kot..

akak kalau sorang2 kat umah, x beraninye tido kat hall..komfom masuk blik memerap smpai pg esok.. :)

Anonymous said...

hahaha~
apela~
gne la efek eye shadow len kali

BENA said...

alahaiiii kesian. senang beli timun letak situ. segar bugar la nati. tapi ilang ke merah2 ek? hahaha

zra nak beli lah cm sis beli tuh. nati ilang la parut2 i nih. auww! hehehehhe~

hentakbelipat said...

ye ye je kne gigit semut..ke nages kaw2 tgk cite korea?

yanamib said...

:Along Tapa:
hahaha lg laaaa aku segan nak keluar rumah..caittt >_<

yanamib said...

:makdara TERdiva:
kat hall ada tv..leh psg tv kuat²..kt bilek sunyi..nanti dgr bunyik²..takutttt~ @_@

yanamib said...

:AyuZ DeathWisH :
alaaa x pandai..sob sob..nnt kita blajar yeh..huhu~

yanamib said...

:ribena.illina :
tu lah..klu letak timon mata segar je..x ialang bengkak pon..tsk~

hah bli bli..mmg berbaloiiii ^_^

yanamib said...

:hentakbelipat:
aku suka nama ko..huhuhu~

aku xlyn aa cite korea...aku layan kartun je... =p

Fitrah Adnan said...

pakai je topeng katun mickey mouse..gerenti mata yg bengkak 2 tdk kelihatan...sgt berkesan..cubalah..hehehehe

Mrs Nurul said...

concealer..aku tak pernah pakai..hihi..cam takde mase je nak tepek ;)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku suka yang asli parut seksi

mrnoble said...

kalau tak surut bengkak tu gi klinik mintak mc je. esok jumaat, elok la tu cuti :)

ftrhd said...

erm mata saya lembap sangat..ingat nak beli eye mask tu..berkesan kot agaknya..

JULYA said...

consealer...mesti try ni.semuge awk cpt sembuh ye cik yana

syirakhalid said...

sy time sekolah dulu selalu je kena...rasa malu nak pegi skolah....huhu

yanamib said...

:Fitrah Adnan :
kamu buat dlu lah..sis tgk je..ok? =)

yanamib said...

:░♥si lampu neon♥░:
hehe klu pi kojo mmg xde ms..tp time len cam dinner ke, wedding ke, oke sgt tepek mende ni..br yakin nk posing amek² gbr..ngehehe~ =p

yanamib said...

:b.r.u.t.a.l.s.o.l.o:
hahaha..self confident kureng la bila mata bengkak ni..sob sob =(

yanamib said...

:Mr Noble:
mmg berniat sgt nk pi klinik..tp tkt dokter x nk bg mc je sbb mata je bengkak..bkn skt pon..huhu~

yanamib said...

:Fitrihadi.com:
xpernah try eye mask..hehe..akn dtg boleh kut nk cuba =)

yanamib said...

:JULYA:
tenkiu cik julya =)

yanamib said...

:syirakhalid:
malu kn..sob sob =(

Dayang Fazlyn said...

Concealer? Waa.. Macam best. Hikhik..

yanamib said...

:Poppy Lisa:
mmg best! hehe~ =)

meow said...

erm... scarynye mate...

adik takut... tak leh tido mlmlah cenggini...

huhuhuhu :p

yanamib said...

:meow:
haha adiklah sangat kannn..cis cis cis =p

gigiAriEma said...

alor..bntg ape yg gigit tuh?
gigi pon baru kna ja mlm td.tatawu nak wat cane. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015