Oct 18, 2010

Aku Tak Suka Korang..Faham Tak??!!

Kata - Kata Hikmah Saidina Umar r.a : 
Apabila engkau melihat orang yang berilmu mencintai dunia, 
maka curigailah ia mengenai agamanya, 
kerana orang yang mencintai sesuatu ia akan menyibukkan diri dengan apa yang dicintainya itu....





Aku ada sebab untuk mencurigai kau...aku tak suka dengan cara pergaulan kau, dengan kawan² yang kau pilih...bodoh semuanya!!! benci!!  *bukan semua, tapi 'sekumpulan' itu*    Kau sangat taksub dengan dunia kau yang tah hape hape tu...yang takde pekdah langsung!! nak kata berilmu, hurm...merosak akhlak, merosak minda ada lah!!

Kau menipu hanya sebab kau nak berjumpa dengan kawan² bodoh kau tu....aku tak pernah anggap dorang kawan aku...juga kawan kau...yang aku tau, dorang tu (kumpulan itu) SEMUANYA perosak harga diri manusia!!! disebabkan dorang, hati kau kering, BUSUK, ego, berlagak!!! Ada sekali kau berubah macam bapak ayam gayanya...

Disebabkan dorang (kumpulan itu), kau lupa diri...kau lupa asal usul kau...kau lupa anugerah yang Allah beri pada kau!! kau lupa keluarga kau, lupa kawan² yang pernah rapat dengan kau, yang dah kenal hati budi kau!! Semua kau lupa!!! Tapi bila diberi pilihan, kau TAK RETI memilih!!! kau jadi tamak!! semua kau nak kaut!! aku....dia....mereka....semua kau nak!! Mana pergi entah akal kau.....grr grrr~

Aku tak suka dorang (kumpulan itu) add² aku kat facebook...aku delete semuanya, aku ignore semuanya...mungkin tak patut aku menghukum mereka begitu sebab bukan semuanya jahat...tapi anggap aja lah mereka² mangsa keadaan...keadaan di mana kau sendiri yang reka!! kau sendiri yang heret aku dan mereka dalam keadaan  yang penuh kebencian, sakit hati, menyampah, terseksa batin!!

Kadang² aku berdoa supaya tidak pernah berjumpa orang seperti kau! supaya semua ni mimpi semata!! tapi lagi aku nafikan, lagi kuat perasaan benci ni!!

"benarkah taraf pendidikan dan pengaruh sekeliling membuatkan cara pemikiran seseorang itu berbeza??"

quote dari facebook kawanku, cik Nurhidayah Latif...tee hee~  (dah boleh search kat Google nama ko =P )


Dan sekarang kau tengah sakit...tapi aku sikit pun takde perasaan kesian!! banyak kali hati aku ucap, "padan muka!" , geram dengan sikap kau yang terlalu taksub dengan geng geng kau tu, dan puas hati aku sebab kau dapat balasan begitu....

Astaghfirullahal'azim....ye memang berdosa aku berkata begitu...maafkan aku....


Ya Allah, kuatkanlah imanku...rasionalkan cara pemikiranku....amin~

"Don’t despair and never loose hope..
Cause Allah is always by your side.."


InsyaAllah~








p/s: sekadar meluahkan perasaan....hati rasa lega setelah menaip...sekarang nak gosip dengan BFF aku pulakkk...kat blog takleh cite detail...aku tak suka jatuhkan air muka orang...jadi kalau nak detail sila jadi BFF aku...kuang kuang kuang~  =P


12 comments:

Unknown said...

elok gak diluahkan kalau tak mau sakit dada & pening kapla...cool down sis...

Tieah Madian said...

Ape kes ni der..
Geram hati kat sape ek?
Aiyooo..
Rilex der..
Jom tgk mari menari..
Tgk lisa la best..
Lawak je dgr kepelatan dia b'ckp..
Haha..

nabilah_2908 said...

so sekarang ni mcm mana...dh lega dah..? ;)

luahkan lah apa sahaja...kami2 ni..sudi membacanya... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
CREAM PUFF - PART 2

Anonymous said...

relax2..
trik nfs pnjg2...
hehe..
dah luah tu,ok kan...:)

Anonymous said...

"Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging. Jika daging itu baik, maka baiklah seluruh anggota badannya tetapi seandainya daging itu rosak dan kotor, maka kotor dan rosaklah seluruh anggota badannya. Daging yang dimaksudkan ini adalah hati." - Hadis riwayat Bukhari dan Muslim daripada Nu'man bin Basyir

Ciklinn said...

ngeh ngeh ngeh.. acu cuba jadikn ciklinn BFF kamoo... hahaha....

ha tu cik anon dah bg hadis... huhuhuhu

BENA said...

wowowowow ! betul2 marah nih . cool sis cool .

kalo zra pulak . kalo org kejam ngn zra . tapi bile die wat muke sian tahap babun n sakit ke. zra cepat kesian. hati lembut kot. cewahhh !


ape kate sis maafkan die . maafkan org boleh melegakan hati tauu =)


zra nk jadi BSF . Best Sis Forever . hahaha~

Along Tapa said...

aku ingat ko tak suka aku tadi...nasib bukan...aku tau ko syg aku lebih ek??hehe

Gorengbaek - Taktik-taktik mengorat yang hampeh

ieda said...

kalau dah luahkan eloklah .. tapi jgn simpan dlm ati tau dikk .. x baik .. kalau kita buat mcm tuu kita x ubah sama jer mcm dia .. :)

Duniakuabstrak said...

ini serius

meo emo said...

erm... emonye :P

Unknown said...

marah btol kak yana nmpknyerr..huhu..sabo2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015